Detaljhandeln står inför många utmaningar. Kundernas förväntningar liknar ingenting vi tidigare varit med om. Man vill ha upplevelser, gärna kryddade med ny teknik. Man vill kunna göra sina inköp när det passar, man vill göra det när som helst och varsomhelst.

Morgondagens konsument är födda in i en fibersnabb digital tidsålder där ögonblicklig respons är en självklarhet. Generation Z och generation Alpha skulle lika gärna  kunna kallas “generation Nu”.  Är din laddningstid för att anpassa verksamheten för lång väljer de någon annan.

Inför 2019 tornar det upp sig en rad utmaningar. Du måste ta dig an dem nu, det finns inget val.

Det är just dessa Context #9 handlar om.

I den här trendrapporten kartlägger vi de tolv tyngsta utmaningarna inför detaljhandelsåret 2019. Vi ger dig en bakgrund med fakta kring vad konsumenterna efterfrågar och hur de beter sig i dag – och i morgon. Rapporten innehåller konkreta case, råd för framgång och inblickar i hur de ledande aktörerna utvecklar sin verksamhet. 



Här kan du se några av trendrapportens 26 sidor

Klicka på bilderna för en större version.