Mat del av Mujis Sverigesatsning

Mat del av Mujis Sverigesatsning

  Pro 4286 Nyheter 3523 Nya butiker 1112 Butikskoncept 744
Handelstrender har redan tidigare berättat hur – och varför – Muji satsar på dagligvaror. När man nu öppnar den första egna butiken lanserar man två nya produktkategorier. Satsningen fortsätter redan nästa år med fler etableringar som väntar.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Se Zalandos fysiska skönhetsbutik

Se Zalandos fysiska skönhetsbutik

  E-handel 861 Pro 4286 Omnichannel 304 Nya butiker 1112
Zalando har under sommaren öppnat en fysisk butik med inriktning på kosmetik. Ambitionen är att lära känna kunden bättre – samt att leverara en ny shoppingupplevelse. I butiken produceras även innehåll som används online. Se bilderna från butiken.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

McDonald’s nya gröna flaggskepp

McDonald’s nya gröna flaggskepp

  Butikskoncept 744 Pro 4286 Internationellt 1248 Design 298
Under gårdagen öppnade McDonald’s ett nytt flaggskepp som inte liknar något man gjort hittills. Här tas kundupplevelser och energieffektivitet till nya nivåer. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny retail i feministiskt flaggskepp

Ny retail i feministiskt flaggskepp

  Kundupplevelser 269 Nya butiker 1112 Pro 4286 Butikskoncept 744
Själva påstår de sig ha hittat modellen för framtidens retail. Nu har de öppnat ett flaggskepp fyllt med feministisk kraft, unika produkter och en mängd upplevelser. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Benefit går till sjöss med Viking Line

Benefit går till sjöss med Viking Line

  Butikskoncept 744 Nyheter 3523 Retailtrender 37
Benefit Cosmetics är ett globalt makeupvarumärke baserat i San Francisco. Nu utvecklar Viking Line sitt ombordsortiment genom att lansera produkterna och en "brow bar".
Fendis pop up visar Rom i miniatyr

Fendis pop up visar Rom i miniatyr

  Nya butiker 1112 Pop up 141 Visual Merchandising 154 Butikskoncept 744
Fendi har tillsammans med varuhuset skapat en butiksyta som speglar några av Roms pärlor. Här smyglanseras också produkter med Fendis Fila-logga i fake news-stil. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Teckenspråk hos Starbucks

Teckenspråk hos Starbucks

  Butikskoncept 744 Retailtrender 37 Internationellt 1248 Nyheter 3523
Starbucks Signing Store öppnar i Washington, D.C. under oktober. Det blir den första butiken med teckenspråk i USA för kedjan och den är del av ett större initiativ. 
7-Eleven testar snabbt koncept

7-Eleven testar snabbt koncept

  Butikskoncept 744 Nya butiker 1112 Pro 4286 Nyheter 3523
Servicebutikskedjan 7-Eleven lanserar ett nytt supersnabbt koncept. Trots det begränsade utrymmet erbjuder man ett brett sortiment och självscanning.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kate Hudson lanserar Fabletics globalt

Kate Hudson lanserar Fabletics globalt

  Måsteläsning 257 E-handel 861 Internationellt 1248 Butikskoncept 744
Det är fem år sedan Kate Hudson och hennes medgrundare lanserade varumärket Fabletics. Nu tar man företaget till nästa nivå med en internationell lansering och innovativ butiksteknik. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Nike personaliserar och digitaliserar

Nike personaliserar och digitaliserar

  Nya butiker 1112 Internationellt 1248 Butikskoncept 744 Omnichannel 304
Fokus är satt på den lokala närmarknaden. Med hjälp av nya digitala tjänster och personalisering vill man underlätta för kunderna i ett helt nytt butikskoncept. Här integreras on- och offline. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Modebutik med artificiell intelligens

Modebutik med artificiell intelligens

  Pro 4286 Ny teknik 451 M-handel 140 Produktutveckling 290
Smarta speglar, RFID-teknik och rekommendationer för hela outfits. Den här modebutiken skapar bättre kundupplevelser med artificiell intelligens. Snart finns den även i en mobilversion.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Techbaserad kedja vinner mark

Techbaserad kedja vinner mark

  Internationellt 1248 Ny teknik 451 Pro 4286 Butikskoncept 744
Kosmetikkedjan har planer på att öppna 25 nya butiker i år och man satsar på ytterligare 30 under 2019. Ny teknik i butik är en viktig del i den fortsatta utvecklingen.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Variation med pop ups i butiken

Variation med pop ups i butiken

  Butikskoncept 744 Nya butiker 1112 Pro 4286 Kundupplevelser 269
Pop up-butiker i butiken. Det är varumärkets recept för att skapa variation och nya upplevelser. Efter en tids testande lanserar man nu strategin på bred front i fler butiker.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Teknik och personal lyfter butiken

Teknik och personal lyfter butiken

  Visual Merchandising 154 Måsteläsning 257 Pro 4286 Butikskoncept 744
Kedjan grundades redan för 40 år sedan. Med ett nytt butikskoncept lyfter man nu upplevelsen och underlättar för kunden. "Det är kombinationen av ny teknik och butiksteamet som skapar den verkliga kraften". 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Konceptbutik fylld med ny teknik

Konceptbutik fylld med ny teknik

  Butikskoncept 744 Pro 4286 Pop up 141 Visual Merchandising 154
Skönhetsvarumärket har öppnat en tillfällig konceptbutik i Tokyo. Pop up-butiken är fullproppad med ny teknik, bland annat testar man artificiell intelligens och ansiktsidentifiering för att skapa en bättre kundupplevelse.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Säljsuccé med flexibel teaterkiosk

Säljsuccé med flexibel teaterkiosk

  Design 298 Pro 4286 Butikskoncept 744 Visual Merchandising 154
För att öka effektiviteten och därmed försäljningen togs en ny kiosk fram till två klassiska teatrar i London. En viktig ingrediens i konceptets framgång är lösningens 80:20-design. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Se Clas Ohlsons nya konceptbutik

Se Clas Ohlsons nya konceptbutik

  Internationellt 1248 Kundupplevelser 269 Butikskoncept 744 Nya butiker 1112
Clas Ohlson har öppnat en konceptbutik kallad ”Hemma hos Clas Ohlson” i centrala Oslo. Den lilla butiken innehåller ett flertal helt nya grepp för kedjan.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sneakerfansens heliga graal

Sneakerfansens heliga graal

  Internationellt 1248 Nya butiker 1112 Butikskoncept 744 Pro 4286
Konceptbutiken omsluter sina kunder med ljud och bild, man vill ge en 360-graders upplevelse. Det kan tyckas lång väg att resa, men frågan är om det inte är värt mödan – för den som letar efter sneakerns heliga graal.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Måstebutikerna du inte bör missa

Måstebutikerna du inte bör missa

  Butikskoncept 744 Kundupplevelser 269 Destinationer 142 Visual Merchandising 154
Upplevelser är den fysiska handelns väg in i framtiden, det verkar de flesta vara överens om. Här är 22 butikskoncept fyllda med nytänkande och inspiration – alla väl värda ett besök.
Plantagen lär av digital pop up

Plantagen lär av digital pop up

  E-handel 861 Butikskoncept 744 Pro 4286 Nyheter 3523
Plantagen skruvar nu på sitt koncept. Butikerna omstruktureras och ett mindre format etableras. En digital pop up är också första steget in i e-handeln för varumärket.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!