MyDentist öppnar i centrala Malmö

  Nya butiker 885 Butikskoncept 552 Nyheter 2904 Cityhandel 144
I oktober öppnar MyDentist en tandklinik med butik på Södra Förstadsgatan i centrala Malmö. Siktet är inställt på att bli störst i Norden.

Italienska designdelikatesser i Poznan

  Design 236 Internationellt 1005 Pro 3706 Nya butiker 885
Det är en butik som innehåller två sorters delikatesser. Dels maten från Italien som exponeras i diskarna. Dels en smakfull design som lyfter den lilla butiken till något utöver det vanliga. 

Butiken som en avkopplande trädgård

  Nyheter 2904 Design 236 Butikskoncept 552 Internationellt 1005
Det handlar om naglar och ögonfransar. Men också om konsten att bygga ett flaggskepp som på bara 60 kvadrat bidrar med en upplevelse att befinna sig i en trädgård. 

Öppnar trottoarsalong på en kvadrat

  Varumärken 233 Butikskoncept 552 Pop up 106 Cityhandel 144
I samband med Stockholm Pride 2017 lanserar Wella ”Take pride in your hair”. Som en del i kampanjen öppnar man en liten salong på trottoaren till en av Stockholms mest gångtrafikerade gator. Den lilla salongen blir en kvadratmeter stor och öppnas på Birger Jarlsgatans trottoar. Den 19 till 21 juni kan vem som helst få … (läs mer)

Mobil automatisk och självkörande butik

  Butikskoncept 552 Pro 3706 Internationellt 1005 Ny teknik 337
Nu lanseras en automatisk, självkörande mobil butik. Bekvämlighet dragen till sin spets – nu kommer butiken till konsumenten. Konceptet testas nu och en bredare lansering väntar i höst.

Missguided speglar sin värld i Bluewater

  Pro 3706 Internationellt 1005 Visual Merchandising 109 Köpcentrum 449
Modevarumärket Missguided har öppnat sin andra fysiska butik. Det är en upplevelse fylld av driven visual merchandising, spegeltrick och Instavänliga scener.

Bolia bygger nya butiker i tre faser

  Design 236 Pro 3706 E-handel 704 Butikskoncept 552
Ambitionen är att skapa "den bästa butiken någonsin". För att nå dit arbetar Bolia i tre faser. Så här blev resultatet i varumärkets butik i Berlin.

Carrefour skapar den nya tidens stormarknad

  Butikskoncept 552 Internationellt 1005 Nya butiker 885 Pro 3706
Dagligvarukedjan Carrefour har lanserat ett koncept för den nya tidens stormarknad. Kunderna möts av lokalt producerade varor, shop-in-shops och en hög tekniknivå.

Här är världens 42 bäst designade butiker

  Pro 3706 Butikskoncept 552 Måsteläsning 152 Design 236
Nyligen delades pris för årets bästa butiksdesign ut. Inte mindre än 42 vinnare korades, vi har sammanställt bilder och länkar till vad som klassas som världens bästa butiksdesign just nu. All aboard, häng med ut på en designresa!

Ny outlet ska bli leveranshubb

  Pro 3706 Nyheter 2904 Butikskoncept 552 Visual Merchandising 109
Den första juni öppnar Kjell & Company en outlet. Den ligger i Kungens kurva i södra Stockholm och tanken är att den även ska fungera som en leveranshubb. Se bilderna här.

Ny teknik lyfter AmazonFresh Pickup

  E-handel 704 Butikskoncept 552 Nyheter 2904 Pro 3706
Amazon har nu tagit sin lösning för onlineförsäljning av dagligvaror – med pickup-stationer – från betatester till skarpt läge. Ny teknik används för att förbättra kundupplevelsen. Så här fungerar det.

Politisk retail hos Bulletin i Brooklyn

  Pro 3706 Nya butiker 885 Internationellt 1005 Butikskoncept 552
De har redan hittat konceptet som ska rädda den fysiska detaljhandeln. Nu öppnar Alana och Ali en ny butik där sortimentet består av in your face-produkter och tar politisk ställning.

Smakprovhytter lyfter fram matutbudet

  Butikskoncept 552 Nyheter 2904 Pop up 106 Pro 3706
För att lyfta fram sitt breda matutbud lanserar köpcentrumet nu tillfälliga smakprovhytter Här kan kunderna njuta av smakportioner av bland annat quesadillas och minibakelser.

Svenskt företag bakom obemannad butik

  Nya butiker 885 Pro 3706 Butikskoncept 552 Ny teknik 337
Den helt automatiska butiken är öppen dygnet runt. Det svenska företaget, som öppnade butiken ett år innan Amazon Go, menar att konceptet går att använda med en rad varukategorier.

Här testas nästa generation stormarknader

  Ny teknik 337 Butikskoncept 552 Pro 3706 Produktutveckling 249
Samtidigt som dagligvarukedjan rapporterar en kraftigt accelererande onlineförsäljning experimenterar man med hur framtidens fysiska butik kommer att se ut. De två världarna är allt mer sammankopplade.

Stärkt upplevelse med teknik och design

  Nya butiker 885 Design 236 Visual Merchandising 109 Pro 3706
Den övergripande missionen är att få fler att cykla. Under våren öppnar varumärket fyra butiker som med hjälp av innovativ exponering och ny teknik skapar en särskiljande butiksupplevelse.

Europas största frisörkedja till Sverige

  Nya butiker 885 Butikskoncept 552 Nyheter 2904 Pro 3706
Kedjan, som riktar sig till män, har över 77 salonger i bland annat USA, Tyskland och Spanien. Nu gör man entré på den svenska marknaden – i ett köpcentrum.

Shopping med känsla av taxfree

  Pro 3706 Nya butiker 885 Visual Merchandising 109 Butikskoncept 552
Nyligen öppnade Eko en stormarknad i Västerås. Det var då 53 år sedan invigningen av den första butiken i skånska Fjälkinge. Mycket har hänt sedan dess. Följ med på en bildresa in i det senaste butikskonceptet.

Här är matbutiken en fest för ögat

  Pro 3706 Design 236 Butikskoncept 552 Internationellt 1005
Butiken är en fest för alla som älskar butiksdesign och visual merchandising. Konceptet är skapat för att vara så instagram-vänligt som möjligt, följ med på en inspirerande resa i den första butiken av sitt slag.

Fräscht och färskt hos vårigt Story

  Visual Merchandising 109 Pro 3706 Internationellt 1005 Butikskoncept 552
Story i New York har skapat ett nytt kapitel i sin ständigt pågående historia. Denna gång sätter man det färska i fokus, och Jet.com gör debut i den fysiska handeln.