En lugn oas vid Times Square

En lugn oas vid Times Square

 
McDonald’s har öppnat ett nytt flaggskepp i New York City vid Times Square. Här erbjuder man den senaste tekniken, men även en lugn och avslappnad miljö. Se bilderna här!
Här öppnar Apple i klassiskt bibliotek

Här öppnar Apple i klassiskt bibliotek

 
Apple har öppnat en ny butik, denna gång inne i en klassisk biblioteksbyggnad. Se bilderna här.
Här är City Gross nya stadskoncept

Här är City Gross nya stadskoncept

 
Bergendahls Food vill komma närmare kunderna i stadskärnorna och lanserar ett koncept med mindre butiker. En matbutik med utbudet av en stormarknad, men med större tillgänglighet och kringtjänster.
7-Eleven byter namn till Sette Undici

7-Eleven byter namn till Sette Undici

 
För att uppmärksamma lanseringen av pizzor byter 7-Eleven tillfälligt namn till Sette Undici. Man titulerar sig Sveriges största pizzeria.
Så lyckas du med din store-in-store

Så lyckas du med din store-in-store

 
Amazon, Birchbox och Sephora erbjuds yta av andra butiker, exempelvis i utbyte mot en del av gästernas intäkter. Så här lyckas man med sin butik i butiken.
Fysisk Sverigepremiär för Made.com

Fysisk Sverigepremiär för Made.com

 
VI har tidigare berättat om om möbelföretaget Made.com. Nu stiger man in på den svenska marknaden med sitt första showroom.
Story vill få kunden att scrolla butiken

Story vill få kunden att scrolla butiken

 
Det ligger ett gränsöverskridande samarbete bakom lanseringen i 36 butiker. Med sitt nya tema vill Story få kunden att scrolla sig igenom butiken.
Intelligent Retail Lab visar framtidens butik

Intelligent Retail Lab visar framtidens butik

 
Med sensorer, kameror och realtidsanalys inleder Walmart nu ett arbete för att optimera butiksupplevelsen med hjälp av AI. Välkommen till Intelligent Retail Lab – framtidens butik.
Jysk har öppnat sin första XL-butik

Jysk har öppnat sin första XL-butik

 
Jysk har öppnat sin första XL-butik, den finns i Kungens Kurva. Butiken rymmer varor som tidigare enbart sålts online. "Vi tror på en samverkan mellan fysiska butiker och e-handel".
Take away i fokus i Hemköps nya koncept

Take away i fokus i Hemköps nya koncept

 
Med start i den nyligen ombyggda butiken vill Hemköp möta den ökande efterfrågan på färdiga måltider. Nu ska konceptet testas i fler butiker.