World of Toys öppnar drömbutik

World of Toys öppnar drömbutik

 
Tror på att kunderna behöver inspiration och upplevelser när de shoppar. ”Man kan inte provkrama en nallebjörn hos en e-handlare”, säger Ylva Bengtsson.
Adidas nya fygitala flaggskepp

Adidas nya fygitala flaggskepp

 
Fygitalt koncept. Adidas nya flaggskepp är varumärkets mest digitala satsning i en fysisk butik.
Snabb lunchshopping utan kassor

Snabb lunchshopping utan kassor

 
Kunderna väljer varor och kan sedan lämna butiken. Registrering och betalning sköts automatiskt.
Kedja öppnar hundrestaurang inför jul

Kedja öppnar hundrestaurang inför jul

 
Dagligvarukedjan öppnar pop up-restaurang för hundar.
Test med automatiska butiker utökas

Test med automatiska butiker utökas

 
Nu utökas testet med ännu en automatisk butik. Denna gång vid flygplatsen.
Burberry och Tencent skapar social retail

Burberry och Tencent skapar social retail

 
Modevarumärket Burberry och kinesiska techbolaget Tencent (WeChat) har inlett ett samarbete. Tillsammans ska man skapa ett nytt koncept.
Här öppnar B8tas första butik utanför USA

Här öppnar B8tas första butik utanför USA

 
Missionen är att göra retail tillgänglig för alla (varumärken) via en ny butiksmodell. Nu tar kedjan första stegat i en internationell satsning.
Tupperware öppnar sin första pop up

Tupperware öppnar sin första pop up

 
Tupperware har öppnat sin första pop up-butik någonsin. Varumärket, som funnits i 75 år, håller öppet i butiken fram till den 22 december.
Göteborgs första sociala supermarket

Göteborgs första sociala supermarket

 
I början av 2020 planerar man att starta Göteborgs första sociala supermarket – MatRätt. Där ska man sälja överskottsmat till ett rabatterat pris.
Walk around i Pressbyråns nya koncept

Walk around i Pressbyråns nya koncept

 
Pressbyrån öppnar ett nytt koncept där kunden hanterar köpet själv och kan röra sig fritt runt butikens ytor.