Burberry och Tencent skapar social retail

Burberry och Tencent skapar social retail

 
Modevarumärket Burberry och kinesiska techbolaget Tencent (WeChat) har inlett ett samarbete. Tillsammans ska man skapa ett nytt koncept.
Här öppnar B8tas första butik utanför USA

Här öppnar B8tas första butik utanför USA

 
Missionen är att göra retail tillgänglig för alla (varumärken) via en ny butiksmodell. Nu tar kedjan första stegat i en internationell satsning.
Tupperware öppnar sin första pop up

Tupperware öppnar sin första pop up

 
Tupperware har öppnat sin första pop up-butik någonsin. Varumärket, som funnits i 75 år, håller öppet i butiken fram till den 22 december.
Göteborgs första sociala supermarket

Göteborgs första sociala supermarket

 
I början av 2020 planerar man att starta Göteborgs första sociala supermarket – MatRätt. Där ska man sälja överskottsmat till ett rabatterat pris.
Walk around i Pressbyråns nya koncept

Walk around i Pressbyråns nya koncept

 
Pressbyrån öppnar ett nytt koncept där kunden hanterar köpet själv och kan röra sig fritt runt butikens ytor.
Amazon bekräftar nytt dagligvarukoncept

Amazon bekräftar nytt dagligvarukoncept

 
Vi har tidigare berättat att Amazon sägs arbeta på ett helt nytt fysiskt dagligvarukoncept. Nu bekräftar företaget för första gången satsningen.
Drivmedelsfri OKQ8 vid Mall of Scandinavia

Drivmedelsfri OKQ8 vid Mall of Scandinavia

 
OKQ8 har slagit upp portarna till sin andra drivmedelsfria butik. Denna gång i anslutning till köpcentrumet Mall of Scandinavia, strax utanför Stockholm.
Marie Kondo öppnar butik

Marie Kondo öppnar butik

 
Nu lanserar hon en butik som erbjuder hennes egna favoritprodukter.
Lululemon öppnar upplevelsekoncept

Lululemon öppnar upplevelsekoncept

 
Det amerikanska varumärket Lululemon öppnar sin näst största butik. Man gör det med sitt mest upplevelseinriktade koncept hittills.
MQ blir Marqet med nytt koncept

MQ blir Marqet med nytt koncept

 
MQ förvandlas till Marqet – första butiken öppnar på Drottninggatan i Stockholm. Under 2020 ska samtliga kedjans 119 butiker göras om och byta namn.