The Body Shop öppnar nya butiker

The Body Shop öppnar nya butiker

 

Den brittiska butikskedjan The Body Shop fortsätter sin expansion i Sverige och utökar kedjan med fyra nya butiker under hösten 2015. Samtliga fyra butiker öppnar med det senaste butikskonceptet Pulse Sensation, som erbjuder kunderna en helt ny shoppingupplevelse. Som tillskott till sina 88 butiker, närvaro i 76 Åhlénsvaruhus och en webbshop i egen regi, öppnar … (läs mer)




Oscar Jacobson förnyar konceptet

Oscar Jacobson förnyar konceptet

 

l höst öppnar Oscar Jacobson två nya butiker och förnyar samtidigt varumärkets butikskoncept. Arkitektbyrån Boys Don’t Cry ligger bakom det nya butikskonceptet som ska ge kunderna en elegant, kontinental och avslappnad upplevelse med hållbara och klassiska materialval. En walk-in-closet-känsla ramar in butiken och ger plats för luftiga ytor. I slutet av oktober öppnar varumärket en … (läs mer)




“Vi testar det bästa från två världar”

“Vi testar det bästa från två världar”

 

Kedjan Target genomför just nu tester i 25 av sina butiker för att hitta den perfekta mixen mellan fysiska butiker och e-handel. Bland annat inför man digitala serviceambassadörer i butikerna. Den amerikanska varuhuskedjan Target har utvecklat ett nytt koncept, anpassat för en mer digital livsstil. Anledningen är att man känt av ett behov från kunderna … (läs mer)