H&M, är ett svenskt börsnoterat detaljhandelsföretag i konfektionsbranschen. H&M-gruppen inkluderar åtta varumärken – H&M, COS, Monki, Weekday, & Other Stories, H&M Home, ARKET och Afound.
Kunderna möts av en experimentell studio. Med färgterapi och lokala samarbeten vill man skapa lust att röra sig mer.
En ny och större butik öppnar till sommaren i köpcentrumet. Lokalen utökas för att även inrymma konceptet H&M Home.
H&M tar steget in i metaversum. Varumärket låter användaren skapa sina egna plagg i den virtuella världen. Se hur upplevelsen skapades.
I H&M:s nya butikskoncept bjuder man in till en upplevelse formad av de lokala kvarteren och dess kreativa krafter. Det rör sig framåt i ”the speed of style”.
Samarbetet mellan Ingka Group och H&M syftar till att främja lokala talanger. Efter hundra dagar har nu den första kollektionen lanserats.
Ambitionen är att demokratisera sportmode – och inspirera till ett mer aktivt liv. I kampanjen medverkar bland andra fitnessikonen Jane Fonda.
Nu rullar H&M Group ut en pilot där man testar nya tekniska lösningar. Ambitionen är att ge besökarna en ny friktionsfri upplevelse.
Ingka Group och H&M stöttar hyperlokal kreativitet och erbjuder unika upplevelser i nytt butikskoncept. Detta finns i butiken just nu – se bilderna!
H&M vill utforska möjligheterna inom hyrtjänster i en uppkopplad och digitaliserad modeindustri.
H&M testar Virtual Fitting. Tekniken kan i förlängningen påverka sortiment och produktion.
Oskar Jakobsson lämnar H&M-gruppen för snabbväxande Ombori.
Instacart liknar allt mer en marknadsplats som också blir en startpunkt för konsumenten.
Via outsourcing vill H&M-gruppen skapa en säkrare IT-drift och en mer klimatsmart datahantering.
Sellpy har blivit en ledande digital plattform för cirkulärt mode. Nu tar man tillsammans med H&M Group second hand-konceptet på en internationell resa.
Afounds marknadsplats finns nu även i Tyskland och Österrike. Ambitionen bakom satsningen är att skapa en mer cirkulär och hållbar modebransch.
En global rapport visar att flera stora mode- och textilföretag börjat köpa mer hållbart producerad bomull. I topp ligger bland annat Ikea och H&M Group.
Volvo är fortfarande det mest positivt omtalade varumärket i Sverige. Men med på topplistan finns tre aktörer inom retail.
Fyra önskemål från konsumenterna ligger bakom utvecklingsarbetet. Utvecklingschef Daniel Claesson berättar hur H&M formar framtidens kundupplevelse. Det handlar mycket om ny teknik – men även om förtroende och transparens.
H&M lägger ner sin katalog. Kedjan berättar att katalogen som gavs ut sista veckan i april blev den sista. Man är ett av flera företag som vidtar samma åtgärd.
H&M har lanserat produkttransparens för sina plagg. Den nya funktionen ska göra det enklare för kunden att ta hållbara köpbeslut, både online och i butik.
Årets vinnare av Global Change Award har utsetts. Syftet är att hitta och stödja innovationer som kan påskynda skiftet till en cirkulär modeindustri.
Henrik Lampa blir ny hållbarhetschef på Dustin. Han har närmare 20 års erfarenhet av hållbarhetsarbete och kommer närmast från H&M.
Under de senaste åren har det hänt mycket hos H&M. Nya koncept har lanserats och tester pågår för fullt. Ambitionen: Att utveckla kundupplevelsen.
Den här veckan lanseras H&M:s samarbete med Stockholmsbaserade varumärket Eytys. Vad som skulle bli en skokollektion växte snabbt till något större.
När H&M öppnar en ny outlet väljer man en plats som vid första anblicken inte är självklar. "Vi tror starkt på att det här H&M-konceptet kommer att locka besökare även från andra delar områden att komma hit.
H&M Groups koncept Cos ska öppna ett flaggskepp på Alibabas marknadsplats Tmall. Där räknar man med att nå en halv miljard stilmedvetna konsumenter.
Representanter från olika delar av näringslivet, däribland detaljhandeln, går nu samman för att samlas kring en gemensam mission. Målet är att skapa fossilfria transporter inom tidsramen för Parisavtalet.
INNOVATION. Modekedjan H&M har tagit fram en interaktiv och röststyrd spegel. Den digitala spegeln finns i kedjans allra största butik, vid Times Square i New York.
H&M finns nu tillgängliga via den kinesiska e-handelsplattformen Tmall som ägs av Alibaba. Diskussioner förs även om lansering av övriga varumärken i koncernen.
Under sommaren lanserar modekedjan ett helt nytt butikskoncept. Det beskrivs som en modern marknadsplats för mode och heminredning. Lansering sker också online i 18 länder.
H&M Flyttar sin nuvarande butik i köpcentrumet, den nya som öppnar i slutet av april blir den största på marknaden med sina 5 000 kvadratmeter.
Med hjälp av data från kundens smartphone skapas personaliserade modeplagg baserade på livsstilen. Tekniken beta-testas just nu och ska lanseras till konsument senare under året.
H&M i Emporia Malmö växer och får en total försäljningsyta på 3 300 kvadratmeter under hösten 2017. Butiken blir den tredje i Malmö som får H&M Home.
Konsumenterna sätter stort värde på produkter som erbjuder etiska mervärden, men är inte villiga att betala extra för det. Lösningen finns i design, innovation och kvalitet. Detta enligt en ny rapport.
"Detta kommer bli en enorm destination". Femton år efter attackerna på World Trade Center i New York har nu Westfield öppnat ett nytt köpcentrum i området. Den ikoniska byggnaden har skapats av samma arkitekt som ligger bakom Turning Torso i Malmö.
H&M adderar under våren 2017 heminredningskonceptet H&M Home i Femman i Nordstan. Det blir den första butiken som erbjuder inredningskonceptet H&M Home i Göteborg.
Det är en skyddad historisk byggnad som tidigare har inrymt landets första bank. Nu har H&M flyttat in på tre våningar med en butik och ett huvudkontor.
Under de senaste månaderna har flera butiker och ett café flyttat in i Globen Shopping och fler butiker har planer på att expandera.
FastPartner har tecknat ett hyresavtal med H&M för en butikslokal på 2 900 kvadratmeter i två plan i Märsta Centrum. Inflyttning är planerad till våren 2017.
Så kallade fast retailers, varumärken som erbjuder snabbföränderligt mode till låga priser, fortsätter att bryta sig in på nya marknader. Dit hör bland annat H&M som nu ger sig in på en helt ny marknad. Den första butiken öppnar i juni.
Digitaliseringen är motorn bakom de största förändringarna inom detaljhandeln. Men lite mer obemärkt, i dess kölvatten, pågår en rad mindre subtrender. Här är åtta rörelser som skapar den nya dynamiska detaljhandeln.
Jakten på de bästa talangerna är i full gång. Morgondagens vinnare i detaljhandeln är de som lyckas attrahera rätt människor att anställa, det är allt fler överens om. I den bemärkelsen ligger H&M väldigt bra till, det visar en ny undersökning. Företaget är topp tio bland arbetsgivare i modevärlden.
H&M har öppnat nya e-butiker på sju marknader. Sajterna har nu lanserats i Kroatien, Estland, Lettland, Litauen, Slovenien, Luxemburg och på Irland.
I samband med utställningen "Fashion Forward – 300 years of fashion" i Paris presenterar H&M sin 2016 Conscious Exclusive-kollektion. En serie med med historiska influenser – i hållbara material.
Troligen har vi bara sett början. Den muslimska modevågen innehåller stora affärsmässiga möjligheter för internationell detaljhandel.
För generation Z har den tekniska revolutionen aldrig inträffat. Sociala medier är en del av livets byggstenar som man bygger sin identitet via. Det ställer helt nya krav på bland annat modeindustrin.
Alla vill klä sig som Beckham. Det är temat i H&M:s nya reklamfilm med stjärnan i huvudrollen.
2012 presenterade klädkedjan H&M långt gångna planer på en tredje butik i Örebro.
H&M ska öppna sin första butik på Lower Manhattan i New York. Den kommer att vara cirna 2 500 kvadratmeter stor och ligga i Westfield World Trade Center som öppnar under våren 2016. Ambitionen är att butiken ska bli kedjans första i USA som LEED-certifieras.
Forever 21 toppar listan över de varumärkena som lyckas bäst i målgruppen millennials. Svenska H&M hamnar på sjunde plats.
Entré förvandlas nu till nya Plaza i Malmö. En av åtgärderna är att H&M utökar sin butik i köpcentrumet till 2 800 kvadratmeter.
Kuraterade butiker, modeshowens nya roll och couturens revival. Jobbar du med mode och retail? Här är 10 trender som du verkligen bör ha koll på.
H&M expansion fortsätter, inte minst online.
H&M-koncernens omsättning inklusive moms ökade med 16 procent i lokala valutor under juli 2015 jämfört med samma månad föregående år. Totalt antal butiker per den 31 juli 2015 uppgick till 3 649 butiker jämfört med 3 314 vid samma tidpunkt föregående år.
Den nya gallerian kommer att utformas som en integrerad del av innerstaden.
Ica källa till inspiration för många.
För åttonde året utsågs igår kväll detaljhandelns vinnare vid den stora handelsgalan Retail Awards på Cirkus i Stockholm. Bakom galan står Svensk Handel.
Varumärket som för bara något år sedan var det absolut hetaste – och dyraste – inom storskalig retail genomgår just nu en ompositionering. Inte minst sett till prissegmentet.
Fullkonceptsbutiken kommer att erbjuda kedjans hela sortiment inklusive den nya satsningen H&M Beauty och konceptet H&M Home.
Under våren får södra Sverige de två första H&M Home-butikerna.
H&M-koncernens omsättning inklusive moms ökade med 14 procent under januari.
De flesta etableringarna sker på marknader där H&M redan är närvarande.
H&M-koncernens omsättning inklusive moms ökade med 15 procent under december 2014.
Det kan bli upp till 50 nya jobbtillfällen i Borås om klädföretaget H&M bestämmer sig för att expandera sin verksamhet för e-handel.
H&Ms totala försäljning steg 10 procent i november
Nu får norra Sverige sin första H&M-butik med inredningskonceptet H&M Home.