H&M, är ett svenskt börsnoterat detaljhandelsföretag i konfektionsbranschen. H&M-gruppen inkluderar åtta varumärken – H&M, COS, Monki, Weekday, & Other Stories, H&M Home, ARKET och Afound.


Här öppnar H&M:s nya outletbutik

Här öppnar H&M:s nya outletbutik

 

När H&M öppnar en ny outlet väljer man en plats som vid första anblicken inte är självklar. “Vi tror starkt på att det här H&M-konceptet kommer att locka besökare även från andra delar områden att komma hit.

ModeProNyheter


Wes Anderson bakom H&Ms julfilm

Wes Anderson bakom H&Ms julfilm

 

H&M släpper en kortfilm inför julen. Modekedjan siktar högt, Wes Anderson regisserar och i huvudrollen syns Adrien Brody. Prisbelönade Wes Anderson har tidigare regisserat bland annat The Grand Budapest Hotel, The Royal Tenenbaums och Life Aquatic. – Den vintriga tågresan som Wes Anderson har regisserat är en perfekt miljö för H&Ms julkollektion. Den handlar om att mixa det informella … (läs mer)

NyheterVarumärkenPro


Resortkänsla i Carrefours nya köpcentrum

Resortkänsla i Carrefours nya köpcentrum

 

Det är uppseendeväckande på grund av sin storlek. Men Carrefours nya köpcentrum på Mallorca är intressant av flera anledningar än så. Känslan av att befinna sig på en resort är påtaglig. Carrefour Property har öppnat sitt hittills största köpcentrum i Balearerna. Det vill säga ögruppen i västra Medelhavet som består av bland annat Mallorca och … (läs mer)

ProDesignKöpcentrum


H&M växer med Home i Entré

H&M växer med Home i Entré

 

H&M har utökat sin butik i Entré i Malmö som nu kompletterats med H&M Home. Nu samlas allt på ett plan på en total yta av 3 000 kvadratmeter. – Detta är en viktig del som faller på plats i utvecklingen av fastigheten. H&M’s nya yta är fantastiskt fin och deras populära koncept, Home stärker … (läs mer)

KöpcentrumNya butikerNyheter


H&M Home till Femman

H&M Home till Femman

 

H&M adderar under våren 2017 heminredningskonceptet H&M Home i Femman i Nordstan. Det blir den första butiken som erbjuder inredningskonceptet H&M Home i Göteborg.

ProKöpcentrumNya butiker


Lyckad digitalisering av detaljhandeln

Lyckad digitalisering av detaljhandeln

 

Digitalisering är ett hett ämne inom de flesta branscher. I en ny undersökning visar det sig att detaljhandeln hamnar i topp, bara slagna av telekom. Allra bäst omdöme får Qliro och Ikea. Men e-handeln lämnar generellt en hel del övrigt att önska, menar man.   I undersökningen ”Digital leaders in Sweden 2015”, har BearingPoint studerat hur … (läs mer)

UndersökningarNyheterPro


H&M går in på ny marknad

H&M går in på ny marknad

 

Så kallade fast retailers, varumärken som erbjuder snabbföränderligt mode till låga priser, fortsätter att bryta sig in på nya marknader. Dit hör bland annat H&M som nu ger sig in på en helt ny marknad. Den första butiken öppnar i juni.

InternationelltProNyheter


Detaljhandelns dolda trender

Detaljhandelns dolda trender

 

Digitaliseringen är motorn bakom de största förändringarna inom detaljhandeln. Men lite mer obemärkt, i dess kölvatten, pågår en rad mindre subtrender. Här är åtta rörelser som skapar den nya dynamiska detaljhandeln.

AnalysMåsteläsningTrender


H&M bland världens hetaste arbetsgivare

H&M bland världens hetaste arbetsgivare

 

Jakten på de bästa talangerna är i full gång. Morgondagens vinnare i detaljhandeln är de som lyckas attrahera rätt människor att anställa, det är allt fler överens om. I den bemärkelsen ligger H&M väldigt bra till, det visar en ny undersökning. Företaget är topp tio bland arbetsgivare i modevärlden.

NyheterProUndersökningar


H&M donerar miljonbelopp till flyktingar

 

Detaljhandeln går nu in och bidrar med donationer för att hjälpa till med den extrema flyktingsituationen. Ett exempel är H&M som via sin fond Conscious Foundation donerar 500 000 dollar (motsvarar cirka 4,2 miljoner kronor) till UNHCR som erbjuder flyktingar stöd på plats. Framförallt kommer medlen användas till första hjälpen-utrustning, hälsovård, boende och insatser som … (läs mer)

NyheterPro


Forever 21 minskar butiksytan

 

Den amerikansk modekedjan Forever 21 har planer på att minska ytan i sina butiker, främst de som är belägna i köpcentrum. Det är Wall Street Journal som berättar detta och enligt tidningens källor för kedjan samtal med fastighetsägare om att skära ner på storleken. Man skriver också att Forever 21 har ansökt om lån motsvarande … (läs mer)

ProModeVarumärken


Japanska Uniqlo fortsätter växa i USA

 

Den japanska detaljhandelskedjan Uniqlo öppnar en flaggskeppsbutik i Chicago i oktober. Uniqlo tillhör den grupp av detaljhandelskedjor, verksamma inom mode, som klassas som “fast retailers”. Det vill säga att man erbjuder ett sortiment som har hög förnyelsegrad och där ledtiden från idé till färdig produkt i butik är extremt kort. Andra aktörer i segmentet är till … (läs mer)

Nya butikerInternationelltNyheter


Uppåt för H&M

 

H&M-koncernens omsättning inklusive moms ökade med 16 procent i lokala valutor under juli 2015 jämfört med samma månad föregående år. Totalt antal butiker per den 31 juli 2015 uppgick till 3 649 butiker jämfört med 3 314 vid samma tidpunkt föregående år.

NyheterPro


Sex svenska företag bland detaljhandelns största

 

I årets upplaga av Deloittes undersökning av världens största detaljhandelsbolag har sex svenska detaljister kvalat in bland de 250 största bolagen. Ikea och H&M fortsätter likt tidigare år att imponera med starka positioner bland detaljhandelns största globala jättar. Ikea är nu den 28:e största detaljisten och bland de 30 största den mest lönsamma. H&M ligger … (läs mer)

ProNyheterInternationellt


Kreativ design i H&M:s hyllor

 

En gul blommig långkjol av vertikala remsor. En vit kjol gjord av horisontella, ofållade volanger. Det är något av det man kan förvänta sig av H&M:s designpristagares kollektion.

TrenderProDesign