En satsning på blockchain-teknik inleds nu. Bakgrunden är en ökad efterfrågan på transparens från konsumenternas sida.
Den franska dagligvarukedjan Carrefour har öppnat vad man kallar nästa generations butik. Här testar man nu kassalös teknik som eliminerar behovet av att scanna artiklarna. Att handla ska bara ta några sekunder.
Carrefour har lanserat ett nytt koncept för att möta kundernas förväntningar på shoppingupplevelsen.
Carrefour har öppnat sin digitala marknadsplats för små oberoende verksamheter inom retail.
Ett växande intresse för hälsa gör man för första gången inkluderar en separat Bio-butik inne i stormarknaden.
Kedjan lanserar nu en ny form av Retail Business School. Man vill skapa en utvecklande kultur och förbereda medarbetarna för den nya digitala tiden.
Dagligvarukedjan kommer under 2019 ta fram och testa ett butikskoncept som saknar kassor.
Tesco och Carrefour har inlett ett strategiskt samarbete. Detta är anledningen.
Framtidens stormarknad har mindre försäljningsyta, kompletteras av e-handel och fungerar som fulfillment-center. Carrefours vision för 2020 ger en bild av morgondagens dagligvaruhandel. Vi har tittat närmare på den.
Dagligvarukedjan har tecknat ett strategiskt samarbetsavtal med e-handelsföretaget. Det väntas ge synergier inom bland annat dataanalyser och logistik.
Via en Uberinspirerad tjänst kan nu Carrefours kunder få sina onlinevaror levererade av andra kunder. Kedjan experimenterar med liknande alternativ för fullfilment på flera marknader.
Matbutikens kunder kan numera köpa smoothies på egen hand från en maskin. Den görs av 100 procent naturliga ingredienser. En ny startup ligger bakom innovationen.
Dagligvarukedjan Carrefour har lanserat ett koncept för den nya tidens stormarknad. Kunderna möts av lokalt producerade varor, shop-in-shops och en hög tekniknivå.
Nu öppnar matkedjan ett nytt koncept anpassat efter kundens nya behov av nöje, arbete och umgänge. Här erbjuder man en lounge för arbete – och daglig happy hour med 200 ölsorter.
Den franska dagligvarukedjan Carrefour satsar nu på att revolutionera kassafunktionen i sina butiker. Med hjälp av en virtuell kö ska tiden i kassan minimeras. Projektet är en del av en större satsning på innovationer i butik.