”Betalbranschen är under förändring, det gäller att vara på tårna och ständigt testa och utvärdera nya betalsätt”.
Mindre friktion med AI. Nu lanserar kedjan en lösning för en säkrare (sett till svinn) och smidigare självutcheckning.
Swish har lanserat en ny tjänst som gör det möjligt att självskanna sina varor direkt i appen.
Trenden är fortsatt stark: självutcheckning växer inom svensk detaljhandel. Det visar en ny rapport som kartlagt företeelsen.
H&M har öppnat ett nytt koncept som representerar varumärkets ambitioner och riktning. Här testas en rad nya inslag.
Paypal lanserar och utvärderar nya AI-drivna funktioner som ska utveckla betalupplevelsen. Här är nyheterna som rullas ut.
Att smidigt skapa en fygital upplevelse är en utmaning för många. QR-koden kan vara ett effektivt verktyg.
Meta inlett ett samarbete med Amazon. Tillsammans ska man skapa en friktionsfri shoppingupplevelse.
Det pratas mycket om ny teknik inom detaljhandeln. Men för kunderna är det flexibilitet som toppar önskelistan.
Coops tjänst för att betala med mobilen, Scan & Pay, får ett nytt hem. I nuläget används den i mer än 530 Coop-butiker i hela landet.