En upplevelse späckad med färger, former och instavänlig visual merchandising. Följ med in i Monkis värld – fylld av systerskap och inspiration.
Butikskedjan fortsätter att satsa stort på automatiska och kassalösa butiker. Nu har man öppnat 50 enheter.
I ett nytt digitalt koncept är mobilen en central del av upplevelsen i butiken. Kunden kan till exempel få experthjälp via videochatt.
Kunder i fysiska modebutiker vill ha mer integration mellan online och offline. Den här artikeln handlar om vad man efterfrågar mest i butik.
Ikea rullar ut ett nytt sätta att registrera sina varor via kedjans mobilapp.
”Vi strävar alltid efter att omdefiniera vad det innebär att vara en lågpriskedja”.
Zaras ägare Inditex investerar miljardbelopp i ny teknik. Ambitionen är att skapa en bättre upplevelse och sudda ut gränserna mellan on- och offline.
Amazon planerar att ta sitt koncept Amazon Go till Europa. Nu sägs man leta efter butikslokaler som är cirka 500 kvadratmeter stora i stadskärnan.
Kedjan har öppnat en butik som saknar traditionella kassor där kunden sköter utcheckningen själv. Konceptet är ett resultat av koncernens satsning på en startup-accelerator.
Det var meningen att Amazon Go, konceptet utan traditionella kassor, skulle lanseras i början av 2017. Teknikstrul försenade premiären, men nu verkar den vara inom räckhåll.