Här är de klimatsmarta alternativen kunderna helst vill se i webbutiken.
Kvinnor som är entreprenörer i handeln står inför en ökad risk för utbrändhet. Detta enligt ny forskning.
Generation Z prioriterar tre makrotrender under 2024 – men även deltrender som monkmode, grisch och dopamine decor.
Två undersökningar ger en bild av konsumenternas nya beteende under kommande Black Week och Black Friday.
I en ny undersökning benämner man företeelsen med returavgifter som ett tveeggat svärd, med både för- och nackdelar. Detta är anledningarna.
Efter två tuffa år för Sveriges köpcentrum och handelsområden växte branschen under 2022. Nu är man tillbaka på pre-pandemiska nivåer.
Svenska företag är mer positivt inställda till AI jämfört med tidigare. Samtidigt uttrycker en tredjedel oro över säkerhetsrisker.
Gen Z, millennials, Gen X och boomers har tydligt differentierade shoppingpreferenser. En av åldersgrupperna utmärker sig som generation omnikanal.
Tiktok är ett viktigt sökverktyg för kvinnor i Generation Z. Plattformens påverkan på köpbeslutet har ökat. Detta enligt en ny studie.
Allt fler svenska konsumenter kan tänka sig att använda cirkulära tjänster för att minska sina kostnader.