Den nya digitalt infödda konsumenten växer fram och blir en allt tyngre köpkraft. Beteendet kommer påverka strategier, erbjudanden och trender framöver.
Konsumenterna är oroade över ekonomin och håller hårdare i plånboken. Men det finns också en (hållbar) vilja att spendera enligt en ny studie.
Mellan två generationer finns en ålderskategori med unika egenskaper och stor köpkraft; zillennials. Så här når du dem bäst.
En studie visar på skilda uppfattningar i handeln och hos konsumenterna. Bland annat gällande leveranser, hållbarhet och alternativ när det är tomt i hyllan.
Stereotyper är inte längre nog. Konsumentens får ständigt nya intressen kan ändra sin smak med några månaders mellanrum. Detta enligt en ny undersökning.
En ny undersökning tar tempen på hur svenskarnas mindset. ”Det handlar mer om prioriteringar och en prismedvetenhet – inte att vi slutar konsumera”.
Det ekonomiska läget förändrar svenskarnas konsumtionsvanor. En undersökning kartlägger hur konsumenter väljer att spendera sina pengar.
Det finns en specifik timme i veckan då överlägset flest svenskar handlar på nätet. Det visar en ny studie som kartlägger konsumenternas e-handelsbeteende.
Konsumenterna har fått nog – 94 procent anser att det görs för lite inom hållbarhet. Man förväntar sig att företag nu tar större ansvar och verkligen agerar.
Pandemins grepp har lättat och konsumenterna ger sig ut i det nya normala. En ny studie kartlägger vilken sinnesstämning konsumenten befinner sig i just nu.