Så ska Stockholm city stärka sin ställning

Så ska Stockholm city stärka sin ställning

 

För att Stockholm city ska behålla sin marknadsandel på 19 procent gällande sällanköp i länet krävs det att ytterligare 40 000 kvadratmeter yta för handel och service skapas på sju år. Det menar City i Samverkan i en ny rapport. City i Samverkan har genomfört en omfattande kartläggning av handeln i city baserad på organisationens … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Nyheter 3171 Cityhandel 187 Undersökningar 334 Pro 3920


Upplevelsekonsumtionen ökar i Växjö city

Upplevelsekonsumtionen ökar i Växjö city

 

Den totala omsättningen i Växjö city ökade med 1,3 procent förra året. Det är främst handeln med dagligvaror, café- och restaurangnäringen och övrig kommersiell service som hud- och skönhetsvård som är motorn i tillväxten. Det visar rapporten Cityklimatet som WSP har gjort på uppdrag av Fastighetsägarna Syd.

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Undersökningar 334 Pro 3920 Nyheter 3171 Cityhandel 187


Dagligvaruhandeln tillbaka i Kristianstad centrum

Dagligvaruhandeln tillbaka i Kristianstad centrum

 

Under förra året ökade den totala omsättningen i Kristianstads stadskärna med 6,2 procent. Det är framförallt den ökade omsättningen inom dagligvaruhandeln och café- och restaurangnäringen som ligger bakom de positiva siffrorna. Det visar rapporten Cityklimatet som WSP har gjort på uppdrag av Fastighetsägarna Syd.

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Cityhandel 187 Pro 3920 Nyheter 3171 Undersökningar 334


Upplyst citykärna i Helsingborg

 

Helsingborgs stad har under flera år arbetat för en vacker miljö även när det är som mörkast. I år växer konceptet #julihbg och invånare och besökare kan njuta av fler juldekorationer utöver det vanliga. – Helsingborg har en tydlig vision om att vara en pulserande och levande stad. Det finns ett stort intresse för att bjuda invånare … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Visual Merchandising 119 Pro 3920 Nyheter 3171


I betongbageriet med upplyst råttbo, där finns en tydlig trend

 

Man behöver egentligen inte resa ända till ett obskyrt bageri i Osaka för att uppleva denna trend. Det går lika bra med London. Eller Norrköping. Där blir den unika lokalen en del av den förhöjda shoppingupplevelsen.   I japanska Osaka finns detta minimalistiska bageri, Panscape. Arkitekbyrån ninkipen! satte tonen genom det effektfulla sättet att använda betong … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Butikskoncept 631 Internationellt 1103 Pro 3920 Cityhandel 187


Här möts butiksdöden med kaffe och gratis parkering

 

Diskussionerna om citykärnornas butiksdöd förs över hela landet. De externa köpcentrumens framgångar har lett till att många citykärnor haft problem att behålla sin dragningskraft gentemot såväl butiksägare som konsumenter. De röster som har hörts mest och högst har framfört budskapet att det är köpcentrumens fel. Att fokusera på vad marknaden efterfrågar och komma med effektiva … (läs mer)

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Nyheter 3171 Köpcentrum 510 Pro 3920