Motonet
Den finska detaljhandelskedjan Motonet erbjuder produkter och tjänster för bil, hem, trädgård, båt, jakt och friluftsliv.
Motonets koncept är ett varierat produktsortiment i kombination med innovativa tjänster. Kedjan satsar bland annat på att bygga upp servicecenter för bilar i direkt anslutning till varuhusen, för att erbjuda verkstadstjänster, snabbservicestationer och biltvätt som komplement till försäljningen av reservdelar och biltillbehör.
Aktuella nyetableringar – vecka 21
Utökade skärgårdsleveranser, en buffet av second hand och lek samt en omprofilering av Innerstan. Det är några av veckans etableringsnyheter.
Aktuella nyetableringar – vecka 13
Lululemon expanderar och Coop har öppnat två butiker med fokus på den nya konsumenten. Vi har sammanställt veckans etableringsnyheter.
Premiär för Motonet i Sverige
Nu öppnar den fisnak kedjan sitt första varuhus i Sverige. På sikt är målet att man ska etablera sig över hela landet.
Här öppnar Motonets tredje varuhus
Finska Motonet planerar att öppna ytterligare ett varuhus under sommaren 2024. Detta blir då kedjans tredje fysiska butik i Sverige.
Här öppnar Motonets första svenska varuhus
Finska Motonet öppnar sitt första varuhus i Sverige hösten 2023. Där lanseras även företagets mest populära tjänst.
Finska Motonet etablerar sig i Sverige
”Vi satsar stort och utmanar flera av de svenska detaljhandelskedjorna”, säger Toni Stigzelius, VD på Motonet.