Arbetskläder gör entré hos Clas Ohlson

Arbetskläder gör entré hos Clas Ohlson

 

Efter att ha testat försäljning av arbetskläder i ett mindre antal butiker lanserar Clas Ohlson nu en egen kollektion. Detta under eget varumärke, Workwear by Clas Ohlson. Arbetskläderna finns till försäljning på samtliga Clas Ohlsons marknader, både i butik och online. I sortimentet, som är i unisexstorlekar, ingår byxor, t-shirts, skjorta, jacka, bälte, hängslen, mössa, strumpor, knäskydd … (läs mer)




Lyckad digitalisering av detaljhandeln

Lyckad digitalisering av detaljhandeln

 

Digitalisering är ett hett ämne inom de flesta branscher. I en ny undersökning visar det sig att detaljhandeln hamnar i topp, bara slagna av telekom. Allra bäst omdöme får Qliro och Ikea. Men e-handeln lämnar generellt en hel del övrigt att önska, menar man.   I undersökningen ”Digital leaders in Sweden 2015”, har BearingPoint studerat hur … (läs mer)




Clas Ohlson spelar in 5 000 filmer

 

Med ett sortiment på fler än 15 000 produkter kommer inte alla produkter till sin rätt i hyllan i butik eller i katalogen. Därför satsar Clas Ohlson nu stort på rörlig media för att både inspirera och visa upp unika fördelar med företagets produkter. – Vi siktar på att spela in 5 000 filmer i … (läs mer)




Clas Ohlson ökade i december

 

Försäljningen i december ökade med 6 procent till 1 066 Mkr (1 002). I lokala valutor ökade försäljningen med 6 procent. Jämfört med samma månad föregående år har 14 butiker tillkommit och totala antalet butiker uppgick per den sista december 2014 till 196 butiker, vilket inkluderar en franchisebutik i Dubai.