Världsmästaren i Butikskommunikation (Visual Merchandising) 2022 har korats. Under fyra dagar visade nio ungdomar upp sina färdigheter.
Hon kommer närmast från Ica Fastigheter och har tidigare arbetat på ett flertal köpcentrum i och kring Stockholm.
Under våren öppnar ett nytt koncept inom dagligvaror. ”Det här är något vi inte har sett i Sverige förut”.
Verksamheten vänder sig både till gallerians unga besökare och dess företagare.
”För oss är det viktigt att ta ansvar”, säger affärsområdeschef Peter Brodd.
Nu får småföretagare i Stockholm chansen att exponera sina varor i Kista Galleria.
Citycon har installerat en solcellsanläggning på gallerians tak i syfte att kunna tillföra ny grön el till elnätet.
Butiken har fokus på mat- och måltidsinspiration och satsar stort på färdig mat, med exempelvis en matbar för kunder på språng. Butiken är 2 800 kvadratmeter stor.
Två centrum har som första köpcentrum i Norden certifierats med den internationella säkerhetscertifieringen Safe Retail Destination.
Gallerian ska förvandlas till ett välkomnande och trivsamt stadsdelscentrum för människor som bor och arbetar i området.