Bli medlem

Handelstrender

Logga in som medlem




Bli medlem!  
Bli medlem
Handelstrender
  • Skaffa access!
  • Access för teams
  • Måsteläsning
  • Kategori
    • Butikskoncept
    • Cityhandel
    • Design
    • E-handel
    • Hållbarhet
    • Handelsplatser
    • Internationellt
    • Köpcentrum
    • Konsumentbeteende
    • Kundupplevelser
    • Logistik
    • M-handel
    • Måsteläsning
    • Omnichannel
    • Nya butiker
    • Ny teknik
    • Pop up
    • Retailtrender
    • Shoppingturism
    • Sociala medier
    • Trender
    • Undersökningar
    • Visual merchandising
  • Karriär
  • Trendrapporter
    • Våra rapporter – köp här!
    • Läs mer om rapporterna
      • Retail 2022
      • Generation Z
      • Retail 2021
      • Post Corona Retail
      • Retail 2020
      • Den nya kundupplevelsen
      • Retail 2019
      • Dagligvaror på nätet
      • Röststyrning
      • New Retail
      • Internet of Retail
      • Detaljhandelns tyngsta trender
      • Omnichannel – Den nya tidens retail
      • Den mobila konsumenten
      • Trendrapport Millennials
    • Här finns rapporterna
      • #15 Retail 2022
      • #14 Generation Z
      • #13 Retail 2021
      • #12 Post Corona Retail
      • #11 Retail 2020
      • #10 Den nya kundupplevelsen
      • #9 Retail 2019
      • #8 Dagligvaror på nätet
      • #7 Röststyrning
      • #6 New Retail
      • #5 Internet of Retail
      • #4 Detaljhandelns tyngsta trender
      • #3 Omnichannel
      • #2 Den mobila konsumenten
      • #1 Millennials
  • Om oss
    • Om Handelstrender
    • Köpvillkor
    • Så hanterar vi personuppgifter
  • Logga in

#covid

Konsumentens state of mind våren 2022

Konsumentens state of mind våren 2022

Pandemins grepp har lättat och konsumenterna ger sig ut i det nya normala. En ny studie kartlägger vilken sinnesstämning konsumenten befinner sig i just nu.
Trender Måsteläsning Pro #postcoronaretail #ehandel #retail 

Hälsa och säkerhet allt viktigare för kunden

Hälsa och säkerhet allt viktigare för kunden

Konsumenter tar allt mer hänsyn till hälso- och säkerhetsaspekter i sina köpbeslut. Detta enligt en ny studie som också sätter fokus på löften och värderingar.
Trender Detaljhandel Pro #undersökningar #produktkvalitet #corona 

Här är årets viktigaste måsteläsning

Här är årets viktigaste måsteläsning

Under 2021 har vi skymtat ljuset i tunneln och anat något slags normalläge i detaljhandeln. Här är 25 av årets trendspaningar som du absolut inte bör missa. 
Undersökningar Produktutveckling Detaljhandel #pandemi #trendspaningar #covid 

Ökad digitalisering under pandemin

Ökad digitalisering under pandemin

Pandemin har både påverkat försäljningen och fört med sig behov av nytänkande. Närmare varannat företag har blivit mer digitala för att klara utmaningarna.
Pro Nyheter Undersökningar #digitalisering #detaljhandel #covid19 

Årets  tomte – kontaktlös och bokningsbar

Årets tomte – kontaktlös och bokningsbar

Den som vill träffa tomten måste boka tid och får räkna med ett helt kontaktlöst möte.
Pro Nyheter Detaljhandel #kontaktlöst #covid19 #covid 

Dagligvaror 2020 års vinnare i stadskärnan

Dagligvaror 2020 års vinnare i stadskärnan

Dagligvaruhandeln visade som enda bransch i stadskärnorna på en positiv omsättningsutveckling.
Undersökningar Cityhandel Nyheter Bonnier Fastigheter HUI #dagligvaror #restauranger #covid 

E-handeln slår redan rekordstora tillväxttal

E-handeln slår redan rekordstora tillväxttal

Trots att e-handeln utvecklades mer positivt än någonsin under pandemins inledning fortsätter tillväxten.
E-handel Detaljhandel Nyheter Svensk Handel #modehandel #skor #ehandel 

Hösten 2021 – detaljhandelns tyngsta trender

Hösten 2021 – detaljhandelns tyngsta trender

Detaljhandeln befinner sig i en helt ny fas där mycket är i förändring. Handelstrender har sammanställt de mest angelägna trenderna som just nu bidrar till att forma framtidens detaljhandel.
Måsteläsning Nyheter Köpcentrum #detaljhandel #pandemi #digitalisering 

Sju av tio fortsätter handla dagligvaror online

Sju av tio fortsätter handla dagligvaror online

Sju av tio onlinekunder kommer fortsätta handla mat på nätet även efter att restriktionerna lättar. Det visar en ny undersökning.
Detaljhandel Pro Trender Coop #livsmedel #dagligvaror #online 

Servicenivån blir bättre hos mindre företag

Servicenivån blir bättre hos mindre företag

En ny studie visar att mindre företag har lyckats höja nivån på kundservicen mest under pandemin.
Pro Måsteläsning Nyheter #undersökningar #cancelculture #detaljhandel 

Så mäter Grosvenor antal besökare i realtid

Så mäter Grosvenor antal besökare i realtid

Grosvenor använder ett nytt verktyg för besöksstatistik som även identifierar köer och trängsel.
Handelsplatser Detaljhandel Nyheter Grosvenor Europe Skärholmen Centrum #skärholmen #trängsel #Köpcentrum 

Den fysiska butikens största dragplåster

Den fysiska butikens största dragplåster

Trots pandemins begränsningar har många valt att handla i fysisk butik. Här är de vanligaste orsakerna till detta.
Pro Undersökningar Måsteläsning #corona #retail #detaljhandel 

Sex av tio konsumenter behåller nya  beteenden

Sex av tio konsumenter behåller nya beteenden

Konsumentens nya beteenden består till stora delar även i Post Corona Retail. Det visar en ny studie.
Trender Detaljhandel Pro #retail #priser #fulfillment 

Fler kundkontakter med formell klädsel

Fler kundkontakter med formell klädsel

Medarbetarnas klädsel påverkar hur villiga kunderna är att ta kontakt. Det visar en ny studie.
Konsumentbeteende Undersökningar Detaljhandel #retail #corona #pandemi 

Så vill konsumenten minska miljöpåverkan

Så vill konsumenten minska miljöpåverkan

En ny undersökning visar vilka åtgärder som är mest angelägna. Man har dessutom kartlagt den svenska medvetna konsumenten.
Pro Detaljhandel Konsumentbeteende #studier #miljöpåverkan #matsvinn 

En Manic Monday i Storbritannien

En Manic Monday i Storbritannien

Det blev en minst sagt intensiv måndag i Storbritannien när bland annat retail och pubar åter öppnade.
Detaljhandel Pro Destinationer #covid #detaljhandel #newbondstreet 

Skånemejerier lånar ut logistikkompetens

Skånemejerier lånar ut logistikkompetens

För att göra distributionen av coronavaccin mer effektiv lånar nu Skånemejerier ut kompetens inom logistik.
Hållbarhet Personer Nyheter Skånemejerier #corona #vaccinering #covid19 

Norrmän hämtar utanför butik

Norrmän hämtar utanför butik

I Norge är nu Clas Ohlsons leveransalternativ ”Hämta utanför butik” mer populärt än någonsin. Det bedöms vara här för att stanna.
Konsumentbeteende Internationellt Logistik Clas Ohlson Swish #detaljhandel #covid19 #corona 

Handelsplats erbjuder Covid-tester

Handelsplats erbjuder Covid-tester

Erbjuder snabbtester för Covid 19 i ett testcenter som man byggt upp på parkeringsytan.
Köpcentrum Pro Handelsplatser #Köpcentrum #coronatester #handelsplatser 

Västerås erbjuder call & collect vid löning

Västerås erbjuder call & collect vid löning

Västerås Citysamverkan har tagit fram en lösning för den som vill handla lokalt på distans
Kundupplevelser Detaljhandel Nyheter #corona #curbside #Västerås 

”Fem principer hjälper oss genom pandemin”

”Fem principer hjälper oss genom pandemin”

NRF 2021. Judith McKenna, internationell VD på Walmart, berättar om kedjans Covid-strategi.
Personer Måsteläsning Pro Walmart #covid #pandemi #detaljhandel 

Lululemon: ”Fysiska butiken är väldigt viktig”

Lululemon: ”Fysiska butiken är väldigt viktig”

Den fysiska manifestationen är väldigt viktig – nu definierar Lululemon vad butikens syfte ska vara i framtiden.
Internationellt Produktutveckling E-handel Lululemon #retail #mindfulness #fitness 

Nya kundmöten i Post Corona Retail

Nya kundmöten i Post Corona Retail

Pandemin för med sig möjligheter att utveckla kundmötet – bland annat via en ny form av extrem personalisering.
Pro Detaljhandel Måsteläsning Suitsupply #corona #pandemi #service 

85 procent e-handlade under november

85 procent e-handlade under november

Pandemin skyndar på den digitala utvecklingen inom detaljhandeln. E-handeln växte med 25 procent under november.
Detaljhandel E-handel Pro Postnord #pandemi #ehandel2021 #ehandel 

FOMO – Här är årets viktigaste måsteläsning

FOMO – Här är årets viktigaste måsteläsning

Låt oss sudda ut din Fear Of Missing Out. Här är 25 av årets trendspaningar som du absolut inte bör missa.
Detaljhandel Måsteläsning Pop up #fomo #digitalisering #retail 

Pandemins fem största serviceutmaningar

Pandemins fem största serviceutmaningar

Svenska konsumenter lämnar kundrelationer snabbare än i övriga EU. Det visar en ny studie.
Kundvård Konsumentbeteende Kundupplevelser #covid19 #kundservice #pandemi 

Amazon levererar klappar spoiler-fritt

Amazon levererar klappar spoiler-fritt

Amazon säkrar att leverans av julklappar sker utan att de blir ”avslöjade”. Här är sju tjänster som gör det möjligt.
Detaljhandel Kundupplevelser E-handel Amazon #Leveranser #julhandeln2020 #fulfillment 

One-stop shopping bakom kedjans lyft

One-stop shopping bakom kedjans lyft

Kedjan står stark i pandemin. One-stop shopping och curbside bäddar för framgången.
Måsteläsning Internationellt Pro #curbside #corona #covid19 

Citycon covid-certifierar inomhuscentrum

Citycon covid-certifierar inomhuscentrum

”För oss är det viktigt att ta ansvar”, säger affärsområdeschef Peter Brodd.
Pro Nyheter Köpcentrum Stenungstorg Centrum Liljeholmstorget Galleria Tumba Centrum #Gallerior #corona #trängsel 

Nya e-handelsvanor består efter pandemin

Nya e-handelsvanor består efter pandemin

De nya vanorna är här för att stanna enligt konsumenterna själva. Det visar en ny kartläggning av svensk e-handel.
Trender Pro Måsteläsning #corona #ehandel #pandemi 

Läs vårt kostnadsfria nyhetsbrev!

Senaste artiklarna

  • Snabbväxande community för e-sportare
  • Storekey rekryterar från Swish
  • Lindex investerar i nytt automatiserat omnilager
  • Nio insikter om den nya digitala kunden
  • De använder stadsdelen som innovationsmiljö
  • Skippa kassan med smart kundvagn
  • Ny centrumchef i Liljeholmstorget Galleria

Följ oss!

mail facebook-logo instagram_blue pinterest linkedin

Butikens värde – den nya matematiken

ÖPPEN LÄSNING! ”50 heta buzzwords”

PROVLÄS: Sex krafter förändrar retail

Fem kundtyper i post corona retail

Trendrapport: Retail 2021

Trendrapport: Post Corona Retail

Trendrapport : Den nya kundupplevelsen

Senaste artiklarna

  • Snabbväxande community för e-sportare
  • Storekey rekryterar från Swish
  • Lindex investerar i nytt automatiserat omnilager
  • Nio insikter om den nya digitala kunden
  • De använder stadsdelen som innovationsmiljö
  • Skippa kassan med smart kundvagn
  • Ny centrumchef i Liljeholmstorget Galleria
  • Ny titel i detaljhandeln – SVP of Metaverse
  • Nytt koncept ska överträffa förväntningar
  • Pia Sandin är Årets Centrumutvecklare 2022
  • Helsingborg är Årets Stadskärna 2022
  • Fristående iBoxen passerar 1 000 boxar
  • Lindex söker hållbara insikter via pop up
  • Konsumentens nya e-beteende består
  • Sabina Lerne ny CFO på Åhléns
  • Brett genomslag för shopping i sociala medier
  • PostNord testar ny paketrobot
  • Coworking i Ingka Centres mötesplats
  • Ny HR & Sustainability Director på Stadium
  • Retail som bevarar och utvecklar staden
  • Satsning på utbildningar om hållbara städer
  • Internationell konstmässa hålls i köpcentrum
  • Så skapas Amazons innovationsförmåga
  • Så påverkar inflationen konsumenten
  • Ikea miljardinvesterar i fysiska butiker
  • Hans Redig Bolin ny VD på Cervera
  • Apoteksgruppen rekryterar Franchise Manager
  • Så ska Lululemon dubbla omsättningen
  • Innovativ återanvändning sätts i fokus
  • Mapic sätter fokus på den nya detaljhandeln

MÅSTELÄSNING: Höstens tyngsta trender

 

Handelstrender är en fristående digital publikation för dig som är intresserad av framtidens detaljhandel.

Handelstrender drivs av Handelstrender Cmptnc, en del av Warma Group.

 

Copyright 2022 Handelstrender. Citera oss gärna! Men kom ihåg att ange källa.

Köpvillkor

Integritetspolicy


v543