Forskare har studerat vad som styr kundomdömen. En specifik parameter kan leda till att konsumenten får en skev bild.
Två år av e-handel har lett till höjda förväntningar på upplevelsen i fysiska butiker. Ett exempel är den ökade efterfrågan på användargenererat innehåll.
Konsumenter tar allt mer hänsyn till hälso- och säkerhetsaspekter i sina köpbeslut. Detta enligt en ny studie som också sätter fokus på löften och värderingar.
Detta är den första butiken utanför USA i konceptet 4-star, där sortimentet baseras på kundernas egna favoriter.
Kundupplevelsens betydelse har ökat under pandemin. Detta rankar kunderna som absolut viktigast.
Social commerce är ett buzzword. Men grunden läggs i en väl fungerande kommunikation i sociala medier. Här är tio steg som stärker varumärkets ställning.
Det visar en ny studie som även lyfter fram kundrecensioner som mycket viktiga.
Det finns ett direkt samband mellan kundupplevelsen och den faktiska försäljningen. Det visar en rapport som listar kedjorna med bäst kundupplevelser.
Kundrecensioner driver försäljning, men vilka nivåer på betyg gör att man säljer mer? Detta har man studerat på Northwestern University och man kom fram till att betyget 4,2–4,5 påverkar försäljningen bäst.