Priset styr den moderna konsumenten

 

Den moderna konsumenten kan mycket väl tänka sig virtuella provrum, bryr sig marginellt om kändisar i reklam och anser att priset är överlägset viktigast. Det framgår i First Insights nyligen utkomna Consumer Survey Report.  Konsumentundersökning är gjord i USA, men slutsatserna kan till stor del anses vara globalt gällande. Studien fokuserar på hur kunden ser på … (läs mer)




Facebook gör Messenger till app för shopping

 

Facebook berättade under sin årliga utvecklingskonferens att man nu gör appen Messenger till en plattform även för shopping. Tanken är att man ska kunna kontakta detaljhandelsföretagen vid eller inför ett köp och få svar direkt. När du lägger en order hos medverkande varumärken kommer e-butiken automatiskt erbjuda dig en möjlighet att få information och uppdateringar om … (läs mer)




Gayannonser och Snapchat – nya tider för Banana Republic

 

Modekedjan Banana Republic genomgår en rad förändringar, och den nya inriktningen på modet är bara en av dem. Banana Republic skapades 1978 och rönte då stor uppmärksamhet med sina kollektioner som stilmässigt hade sin grund i omarbetade militärkläder. På den tiden var det en sann pionjär inom detaljhandeln och i dag har kedjan drygt 700 … (läs mer)