Samlar mode, accessoarer och exklusiv skönhet under samma tak i ”den ultimata destinationen”.
Trenden med livestreamad shopping är fortsatt stark. Nu växlar Facebook upp sin satsning på Live Shopping.
Flertalet kedjor som öppnade nya butiker under 2020 och som fortsätter att växa är inriktade på låga priser.
Två tunga samarbeten inleds nu. Större fysisk räckvidd och utökad kundbas finns bland fördelarna för parterna.
Social commerce. Sephora gör det möjligt för kunden att shoppa direkt i flödet på Instagram – utan att behöva lämna appen.
Den nya tidens konsument vill ha friktionsfria shoppingupplevelser. Den fysiska detaljhandeln adderar därför element som gör den butiken mer lik e-handeln.
Under en presskonferens berättade Sephora nyligen om flera av sina satsningar. Bland annat har man byggt ett omfattande system för omnichannel. En ny konceptbutik ska också öppnas.
I oktober firar kosmetikvarumärket Sephora att man funnits i landet i 20 år. Man gör det genom att lansera ett tvådagars event som döpts till Sephoria. En unik upplevelse utlovas under evenemanget. Läs mer om det här!
Upplevelsen och innovationsförmågan är helt avgörande. Det menar Sephoras VD Christopher de Lapuente som fortfarande ser stor potential för verksamheten.
Sephora har lanserat en onlineplattform där kunderna hittar inspiration, kan ställa frågor och få rekommendationer. Det presenteras i en realtidsmiljö med många sociala inslag.
Forumgallerian i Uppsala stärker utbudet när den internationella skönhetskedjan Sephora öppnar ny butik. Det blir Sephoras första i Uppsala, och den öppnar i augusti.
Kat Von D Beauty har flyttat in hos Sephora på Champs-Élysées i Paris. Detta som ett led i samarbetet mellan kosmetikföretaget och tatueraren, känd från LA Ink. Varumärkets visual merchandising är lika färgstark som Kat själv.
Att hitta nya innovativa produkter och snabbt få ut dem på marknaden är en affärskritisk process för många detaljister. Sephora tar nu hjälp av en prisbelönad startup för att optimera hanteringen.
Sephora fortsätter att positionera sig som en innovativ aktör som vill närvara i den mobila konsumentens vardag. Nu lanserar man två nya automatiserade tjänster för mobilen.
Med hjälp av gratis skönhetsutbildningar ska Sephora nu ingjuta större självförtroende hos människor som står inför utmaningar i sina liv. Satsningen omfattar 85 butiker.
Kosmetikkedjan Sephora vill förenkla shoppingen för kunden. Inte minst i mobilen. När man nu lanserar sin nya swipe-funktion har man hämtat inspiration från datingtjänsten Tinder.
JCPenney och kosmetik-kedjan Sephora utökar sitt samarbete genom att öppna 60 nya butiker. Samarbetet har medfört stora fördelar för båda parter.
Digitaliseringen är motorn bakom de största förändringarna inom detaljhandeln. Men lite mer obemärkt, i dess kölvatten, pågår en rad mindre subtrender. Här är åtta rörelser som skapar den nya dynamiska detaljhandeln.
Kuraterade butiker, modeshowens nya roll och couturens revival. Jobbar du med mode och retail? Här är 10 trender som du verkligen bör ha koll på.
Den franska kosmetikkedjan Sephora öppnar ett nytt center för innovation. Med hjälp av ett handplockat team formar de morgondagens shopping samtidigt som företagets kultur förbereds för den nya tekniken. I samband med invigningen presenterade kedjan också fyra tekniska innovationer i butik.
Den revolution som Sephora genomförde kan kännas självklar i dag – men är värd uppmärksamhet.