Sephora blir Sephoria

Sephora blir Sephoria

 

I oktober firar kosmetikvarumärket Sephora att man funnits i landet i 20 år. Man gör det genom att lansera ett tvådagars event som döpts till Sephoria. En unik upplevelse utlovas under evenemanget. Läs mer om det här!

KundupplevelserVarumärkenNyheter


Sephora: Swipe it, shop it!

Sephora: Swipe it, shop it!

 

Kosmetikkedjan Sephora vill förenkla shoppingen för kunden. Inte minst i mobilen. När man nu lanserar sin nya swipe-funktion har man hämtat inspiration från datingtjänsten Tinder.

E-handelM-handelPro


Detaljhandelns dolda trender

Detaljhandelns dolda trender

 

Digitaliseringen är motorn bakom de största förändringarna inom detaljhandeln. Men lite mer obemärkt, i dess kölvatten, pågår en rad mindre subtrender. Här är åtta rörelser som skapar den nya dynamiska detaljhandeln.

ProMåsteläsningOmnichannel


Sephora öppnar i Göteborg

Sephora öppnar i Göteborg

 

Till sommaren öppnar den internationella skönhetskedjan Sephora sin första butik i Göteborg. Adressen blir Kungsgatan 65, ett av stadens bästa shoppinglägen. Kontraktet med Sephora omfattar 250 kvadratmeter butik i gatuplan på Kungsgatan 65. Vägg i vägg ligger Kompassen och Fredsgatan och ett stenkast bort ligger både Perukmakaren och Arkaden – delar av centrala Göteborg som … (läs mer)

CityhandelDestinationerNya butiker


Sephora skapar center för teknisk innovation

Sephora skapar center för teknisk innovation

 

Den franska kosmetikkedjan Sephora öppnar ett nytt center för innovation. Med hjälp av ett handplockat team formar de morgondagens shopping samtidigt som företagets kultur förbereds för den nya tekniken. I samband med invigningen presenterade kedjan också fyra tekniska innovationer i butik.

ProduktutvecklingNy teknikTrender