
Därför satsar kedjorna på shop in shops
Två tunga samarbeten inleds nu. Större fysisk räckvidd och utökad kundbas finns bland fördelarna för parterna.
Target Corporation är en amerikansk detaljhandelskedja med inriktning på varuhus. Huvudkontoret ligger i Minneapolis i Minnesota. Under de senaste åren har man gjort sig känd för sina satsningar på att digitalisera sin verksamhet med nya alternativ för fulfillment.
Två tunga samarbeten inleds nu. Större fysisk räckvidd och utökad kundbas finns bland fördelarna för parterna.
Fri frakt smäller fortfarande högst – men förväntningarna på snabbhet höjs ständigt. Här är fem sätt detaljhandeln vässar sin fulfillment med under 2020.
Leksakskedjan Toys”R”Us har återuppstått med ett nytt upplevelsebaserat butikskoncept. Det bygger på samarbeten med två andra kedjor.
Kedjan erbjuder sina kunder leverans samma dag. Under det första kvartalet stod dessa ordrar för merparten av den digitala försäljningen.
Kedjan har investerat stort i sin infrastruktur för fulfillment. Målet är att bli den enklaste platsen att shoppa på.
Tidigt under året la kedjan en ambitiös plan för att snabba på sina leveranser. Med en ny lösning går man nu från att leverera inom ett par dagar till bara några timmar.
Under 2018 kommer det finnas 900 miljoner smartphones med AR-stöd. Sju av tio konsumenter förväntar sig att detaljister erbjuder tekniken inom ett halvår. Här är de tyngsta anledningarna till att satsa på tekniken.
Med ny teknik ökar möjligheterna att erbjuda sömlös shopping. En ny app gör det möjligt för kedjans personal att lägga onlinebeställningar åt kunden på plats i butiken.
Formatet är komprimerat för att passa den nya tidens stressade konsument. En ny tjänst för leverans av varorna, köpta i den fysiska butiken, har ökat snittköpen dramatiskt.
När Chobani öppnade i SoHo i New York blev det en omedelbar succé. Nu lämnar man för första gången Manhattan för nya samarbeten.
I takt med att digitaliseringen ökar har Black Friday ändrat form. Försäljningsaktiviteten leder allt mer till tomma butiker, och aktiviteten sträcks ut.
För Chobani är samarbetet med en av de allra största detaljhandelskedjorna ett sätt att expandera, men också ett sätt att förbereda sig inför framtiden.
Zara har lanserat en könsneutral kollektion som man döpt till Ungendered. Den är en del av TRG-kollektionen och den innehåller basplagg i framförallt grå och vita toner.
Forever 21 toppar listan över de varumärkena som lyckas bäst i målgruppen millennials. Svenska H&M hamnar på sjunde plats.
Kedjan Target genomför just nu tester i 25 av sina butiker för att hitta den perfekta mixen mellan fysiska butiker och e-handel. Bland annat inför man digitala serviceambassadörer i butikerna. Den amerikanska varuhuskedjan Target har utvecklat ett nytt koncept, anpassat för en mer digital livsstil. Anledningen är att man känt av ett behov från kunderna … (läs mer)
”And the first one now, Will later be last, For the times they are a-changin’.” Bob Dylans text från 1964 känns på flera sätt mer aktuell än någonsin. Så också i detaljhandeln. Här är tio pågående trender som formar morgondagens detaljhandel. I USA har kedjor som Seal, RadioShack, Zulily och C. Wonder antingen gått i konkurs … (läs mer)
Den amerikanska varuhuskedjan Target testar nu nya kommunikativa grepp i sina butiker. Med hjälp av beacons, det vill säga små sändare på plats i butik, vill man ge sina kunder extremt lokalanpassade nyheter i mobilen. Target har aktiverat becons i 50 av sina butiker och ambitionen är att förse kunderna med nyheter som har en extremt … (läs mer)
Den amerikanska kedjan Target har som mål att bli ledande inom omnichannel.
Nordstrom har rankats som konsumenternas favoritkedja (mode) nummer ett i USA. Det är tredje året i rad Nordstrom hamnar i topp på Market Force lista över de mest populära butikskoncepten. Därefter kommer Kohl’s, T.J. Maxx, Macy’s och Dillard’s. Bland andra resultat syns att Foot Locker är populäraste skokedjan, följda av Sketcher, Nike, DSW och Famous Footwear. Undersökningen visar också att … (läs mer)
Inför jul- och nyårshelgerna har Story och Target skapat ett gemensamt ”hem för julen”.