Den spanska kedjan Zara har öppnat ett nytt teknikladdat flaggskepp. Ytorna har anpassats efter den nya fygitala handeln.
Den fysiska butiken spelar en avgörande roll i en ny detaljhandelsvärld. Här är tre alternativa vägar att gå, tre tänkbara modeller för den nya omni-butiken.
Kedjan växlar nu upp satsningen på curbside pickup med nya tjänster. Ambitionen är att använda sina fysiska butiker som lokala hubbar för fulfillment.
Platstjänster och ny teknik kan synka utlämningen av varor. Kedjan lanserar nu en lösning som ska förbättra kundupplevelsen.
De senaste åren har påskyndat digitaliseringen av konsumenternas shoppingrundor. Nio av tio inleder sin shopping online vilket är en markant ökning sedan 2018. En ny studie har kartlagt den moderna omnikanalupplevelsen.
Försäljningstillväxten i e-handeln var åter positiv i augusti efter att ha varit negativ i juli. Också andelen BOPIS ökade under månaden.
En helautomatisk paketrobot ska minska köer i butik och bädda för ett bättre kundmöte.
Kunderna har sagt sitt gällande Buy Online Pickup In Store. Detta är lösningen man efterfrågar.
I Norge är nu Clas Ohlsons leveransalternativ ”Hämta utanför butik” mer populärt än någonsin. Det bedöms vara här för att stanna.
Här är 15 trender som definierar morgondagens digitala upplevelser – och som för e-handeln och den fysiska handeln närmare varandra.