Den spanska kedjan Zara har öppnat ett nytt teknikladdat flaggskepp. Ytorna har anpassats efter den nya fygitala handeln.
Den fysiska butiken spelar en avgörande roll i en ny detaljhandelsvärld. Här är tre alternativa vägar att gå, tre tänkbara modeller för den nya omni-butiken.
Kedjan växlar nu upp satsningen på curbside pickup med nya tjänster. Ambitionen är att använda sina fysiska butiker som lokala hubbar för fulfillment.
Platstjänster och ny teknik kan synka utlämningen av varor. Kedjan lanserar nu en lösning som ska förbättra kundupplevelsen.
De senaste åren har påskyndat digitaliseringen av konsumenternas shoppingrundor. Nio av tio inleder sin shopping online vilket är en markant ökning sedan 2018. En ny studie har kartlagt den moderna omnikanalupplevelsen.
Försäljningstillväxten i e-handeln var åter positiv i augusti efter att ha varit negativ i juli. Också andelen BOPIS ökade under månaden.
En helautomatisk paketrobot ska minska köer i butik och bädda för ett bättre kundmöte.
Kunderna har sagt sitt gällande Buy Online Pickup In Store. Detta är lösningen man efterfrågar.
I Norge är nu Clas Ohlsons leveransalternativ ”Hämta utanför butik” mer populärt än någonsin. Det bedöms vara här för att stanna.
Här är 15 trender som definierar morgondagens digitala upplevelser – och som för e-handeln och den fysiska handeln närmare varandra.
Majoriteten förväntar sig kunna hämta onlinebeställningar samma dag i butik.
Konsumenterna vill handla från butiker i det lokala samhället. Curbside pickup spelar då en viktig roll enligt en ny undersökning.
Den fysiska handeln måste göra akuta förändringar för att möta konsumentens nya behov. Här är några av de viktigaste.
En ny studie visar på utrymme för förbättringar inom Curbside pickup och BOPIS. Så här gör du upplevelsen bättre.
Modekoncernen lämnar köpcentrumen, men ser den fysiska butiken som fortsatt viktig för att rekrytera omnikunder.
Vinnarna inom detaljhandeln ser åtgärder mot Covid-19 som viktigare än övriga aktörer. Det visar en ny undersökning.
Utbrottet av COVID-19 påverkar inte inköpen inför julhelgerna. Men det finns en stor skillnad: man tänker i högre grad göra sina inköp online.
Zaras ägare Inditex investerar miljardbelopp i ny teknik. Ambitionen är att skapa en bättre upplevelse och sudda ut gränserna mellan on- och offline.
Efter pandemin krävs samverkan för att dagligvaror på nätet ska fortsätta att lyfta. En ny studie pekar på att fysiska butiker är avgörande för lönsamheten.
Efter ett tufft år avslutade kedjan med ett starkt kvartal. Samtidigt introducerades ett nytt koncept för upphämtning i och vid butik.
Låga priser lockar flest konsumenter till dagligvarubutiken. Men bland de yngre generationerna är det andra parametrar som har stark dragningskraft.
Att handla online och hämta ut i butik är något främst män föredrar. Det visar en ny studie som också tyder på att BOPIS passar en ålderskategori bäst.
Driver trafik till fysiska butiker. Tjänsten har testats av Amazon i mindre skala i Europa. Nu rullas BOPIS-lösningen ut på bred front även i hemlandet USA.
Kedjan erbjuder sina kunder leverans samma dag. Under det första kvartalet stod dessa ordrar för merparten av den digitala försäljningen.
Abercrombie & Fitch har under de senaste åren ändrat inriktning på sina butiker. Det har rört sig om dess innehåll och upplevelser, men även om antal och storlek. Nu växlar man upp satsningen.
Artificiell intelligens och robotar i alla ära. Men detta var kanske det mest tongivande bland buzzwords under årets upplaga av NRF Retail's Big Show.
Med den utökade servicen vill Lyko sudda ut gränsen mellan det digitala köpet och fysisk butik ytterligare.
Majoriteten av företagets onlineordrar plockas och lämnas ut i butik. För Hemtex börjar satsningen på omnikanal nu ge resultat.
Kedjan har investerat stort i sin infrastruktur för fulfillment. Målet är att bli den enklaste platsen att shoppa på.
Nu studie visar: det ska det vara så bekvämt som möjligt. Här är kundens favoritkoncept för BOPIS – Buy Online Pickup In Store.
I takt med att gränserna mellan on- och offline suddas ut blir bekvämlighet och valmöjligheter allt viktigare för den uppkopplade konsumenten. Det visar en ny global undersökning.
Allt fler kunder väljer att lägga sin beställning online för att sedan hämta upp varorna i närmaste Media Markt-varuhus. Därför lanserar nu kedjan tjänsten boka och hämta i varuhus efter 30 min.
Drop shipping, maskininlärning, blockchain och disruptiv handel. Trender och termer kommer och går, men här är 50 buzzwords inom retail du absolut bör ha koll på just nu.