Från början var den sociala plattformen en plats för inspiration, nu har den utvecklats till ett av de viktigaste sökverktygen – speciellt för Generation Z.
Generation Z blir äldre och påverkar detaljhandeln allt mer – detta är vad man efterfrågar.
De traditionella shoppingkanalerna har kompletterats med nya. Detta är vägen till konsumentens hjärta i det nya landskapet.
Generation Z driver på utvecklingen. Anledningen: Man hittar inte det man söker i traditionell handel.
Trenden är fortsatt stark: självutcheckning växer inom svensk detaljhandel. Det visar en ny rapport som kartlagt företeelsen.
Kedjan bjuder in Gen Zalpha att dela med sig av berättelser, talanger och kreativitet.
Köpcentrumens återhämtning har snabbats på tack vare generation Z. Det finns flera anledningar till detta.
Generation Z prioriterar tre makrotrender under 2024 – men även deltrender som monkmode, grisch och dopamine decor.
Tiktok är ett viktigt sökverktyg för kvinnor i Generation Z. Plattformens påverkan på köpbeslutet har ökat. Detta enligt en ny studie.
Den nya digitalt infödda konsumenten växer fram och blir en allt tyngre köpkraft. Beteendet kommer påverka strategier, erbjudanden och trender framöver.