
Millennials testar nya kategorier online
Det finns betydande skillnader i hur olika generationer e-handlar under pandemin. Det visar en ny studie.
Det finns betydande skillnader i hur olika generationer e-handlar under pandemin. Det visar en ny studie.
En ny studie visar att upplevelser är avgörande för att förändra kunders beteende. Störst inverkan har det på generation Z och millennials.
Låga priser lockar flest konsumenter till dagligvarubutiken. Men bland de yngre generationerna är det andra parametrar som har stark dragningskraft.
Förtroendet för företag sjunker hos millennials och generation Z. Många avslutar företagsrelationer när verksamheten upplevs ha negativ samhällspåverkan – eller när man slarvar med hanteringen av data. Det visar en ny studie.
En studie kartlägger hur millennials och generation Z shoppar. Den visar de största drivkrafterna bakom köpen, inställningen till fysiska butiker och vilka tekniska lösningar man efterfrågar.
Butiken handlar om bröllop, såväl planering som produkter. Den är skapad för millennials och erbjuder en underhållande, enkel och snabb upplevelse.
Han är VD och den drivande kraften bakom skapadet av koncernen Unibail-Rodamco-Westfield. Nu leder Christophe Cuvillier arbetet med att forma framtidens köpcentrum. Det är mycket präglat av millennials.
I tider när målgruppen är van vid omedelbar belöning är långsamma lojalitetsprogram verkningslösa. Här är tre tunga anledningar till att generation Z dissar er kundklubb.
De nya generationernas mindset skiljer agnarna från vetet, hållbarhet och transparens är ett måste. Och äntligen möter kassaköerna sitt oundvikliga öde. Här är fyra trender som formar morgondagens handel.
Förändringar i kundernas förväntningar och nya shoppingbeteenden ger stora förändringar i köpcentrumen de närmaste fem åren. Det menar man i en ny rapport som kartlägger utvecklingen. Här är fem tunga trender.
Nu när millennials blir föräldrar visar det sig att deras köpbeteende skiljer sig markant från tidigare generationer. En undersökning visar vad som får dem att öppna plånboken.
Det är en mytomspunnen generation. Sofia Kacim, själv millennial, delade med sig av fyra grundläggande måsten för att lyckas nå fram till ålderskategorin.
Disruption via ny teknik och en arbetsmarknad i förändring skapar stor konkurrens kring personal med rätt kompetens. För detaljhandelsföretagen är det hög tid att agera för att säkra framtiden.
Millennials driver på utvecklingen av innovativa livsmedels- och matleveranser. Om bra alternativ för fulfillment saknas vänder man sig till en annan aktör. Man vill ha bekvämlighet.
Starkt Wi-Fi, närvaro i sociala medier och strömlinjeformad shopping är avgörande för att attrahera millennials och generation Z. Och den yngre generationen verkar vara den fysiska handelns räddning. Det visar en ny studie.
För millennials är sociala medier ett verktyg, och man gillar inte att vänta på saker och ting. Det här är generation NU. I ett utdrag från vår trendrapport Millennials ger vi här en konkret bild av en viktig målgrupp de kommande åren.
Millennials är fast i sociala medier. Det är ju sen gammalt. Trodde vi ja, nu visar en undersökning att de riktiga storanvändarna finns bland generation X. Så här når du dem.
Det är en generation som fötts direkt in i den digitala tidsåldern. Trots detta föredrar de att handla i fysiska butiker, det visar en ny undersökning. Läs om studien – och åtta tips för hur du når generation Z.
Millennials gillar ordning och reda i butikerna. Det ska vara lätt att navigera och dessutom vill man gärna ha lite roligt när man shoppar. Här är sju viktiga ingredienser för att de ska trivas riktigt bra.
Millennials tar över mer och mer. Snart är de den mest köpstarka ålderskategorin och dessutom de kommande beslutsfattarna. Här är fem ingredienser som du måste ladda din shoppingupplevelse med för att gå hem.
De gör sin research via sociala kanaler. De vill att företagen delar information om nya produkter, man sprider sina egna omdömen generöst. Möt generation Z i en färsk kartläggning.
Det är ett dagligvarukoncept skapat speciellt för millennials med bekvämlighet och effektivitet i fokus. Nu har 365 by Whole Foods öppnat sin första butik, och den innehåller en hel del nytänkande och spännande idéer. Den första butiken med konceptet 365 by Whole Foods Market har nu öppnat. Premiären skedde i Silver Lake, och dörrarna öppnades efter … (läs mer)
Så här ligger det till med millennials. Män vill ha bekvämlighet, kvinnor vill ha personalisering. Det visar en färsk undersökning.
För generation Z har den tekniska revolutionen aldrig inträffat. Sociala medier är en del av livets byggstenar som man bygger sin identitet via. Det ställer helt nya krav på bland annat modeindustrin.
Millennials tilltalas av att dela på resurser och hyr gärna sin utrustning och sina produkter. Nu visar en ny undersökning att konsumenterna kan tänka sig att betala tusentals kronor för modeabonnemang i Netflix-stil.
Nu har en ny undersökning kring millennials släppts. Den här gången toppar Apple, Nike, Samsung, Sony och Microsoft listan över de 100 hetaste märkena. Och budskapet är tydligt från målgruppen: Underhåll oss!
Forever 21 toppar listan över de varumärkena som lyckas bäst i målgruppen millennials. Svenska H&M hamnar på sjunde plats.
Detaljhandeln befinner sig där musikindustrin var vid millenieskiftet, i en kapplöpning för att hinna med konsumentens nya beteenden. Det menar Rachel Tipograph, VD och grundare av MikMak.
Som detaljhandelns lilla David kan det verka omöjligt att vinna över Goliat. Inte minst online. Men den som är tillräckligt bra på att utnyttja sina egna styrkor – och motståndarens svagheter – har goda chanser att överleva. Här är fem sätt att lyckas. I USA, enligt U.S. Census Bureau, finns bara 40 procent av mindre detaljhandlare … (läs mer)
Millennials-mammor handlar och packar långt mycket nyttigare till sina barn än vad de egna mammorna gjorde. Åtminstone om man frågar dem själva. Det visar en undersökning.
Lagom till skolstart har Teen Vogue och ICSC gjort en undersökning om hur millennials tänker shoppa under ”back-to-school”-säsongen.
Skapat för millennials. Whole Foods satsar på ett koncept där det ska gå snabbare att handla, sortimentet är noga utvalt och tekniklösningarna många. Den amerikanska kedjan Whole Foods Market är mest känd för att sälja produkter med hög kvalitet, lokalt producerade och ekologiskt framställda. Nu introducerar Whole Foods ett nytt koncept som riktar sig till … (läs mer)
För så kallade millennials, det vill säga de som är födda under tidigt 80-tal fram till tidigt 00-tal, är tekniken en naturlig del av livet. Nu visar det sig att generationen efterfrågar självbetjäningsfunktioner i högre grad än andra åldersgrupper gör. Diskussionen om millennials inverkan på svensk detaljhandel har hittills varit mer eller mindre obefintlig. Att det … (läs mer)