”Vi gör jorden till vår enda aktieägare. Jag är helt seriös när det gäller att rädda den här planeten”, säger Yvon Chouinard, grundare av Patagonia.
Millennials ställer mest krav på arbetsgivare och visar engagemang i klimatfrågan. Men flest miljösmarta val gör en annan åldersgrupp.
Konsumenterna har fått nog – 94 procent anser att det görs för lite inom hållbarhet. Man förväntar sig att företag nu tar större ansvar och verkligen agerar.
Med robotar och ett automatiserat butiksformat vill man skapa en ny shoppingupplevelse. Formatet ska bidra till såväl pressade priser som bättre miljö.
Millennials och Generation Z känner en djup oro för klimat och samhälle. Man förväntar sig ett förändrat beteende med fokus på ansvar.
Ingka Centres VD Cindy Andersen uppmanar till gemensamma ansträngningar och nytänkande. Detta för att värna om den allra största mötesplatsen.
En ny rapport kartlägger vilka faktorer som är mest avgörande vid ett köpbeslut. Här är det svenskarna menar är allra viktigast.
Lululemon lanserar två nya initiativ som ska bidra till att minska varumärkets miljöpåverkan.
Coop har beslutat att byta ut brödpåsarna med plastfönster. I stället kommer kunderna att erbjudas nya brödpåsar som är tillverkade helt i papper.
Vi har gått in i en tid av ansvarsfull retail. En undersökning tyder på att miljö-och samhällsfrågor kan komma att påverka julhandeln och de köpbeslut som tas.