Trots ett ansträngt ekonomiskt läge finns det saker konsumenten inte vill göra avkall på. Det visar en ny undersökning.
Stereotyper är inte längre nog. Konsumentens får ständigt nya intressen kan ändra sin smak med några månaders mellanrum. Detta enligt en ny undersökning.
Framför allt äldre söker sig nu tillbaka till den fysiska matbutiken. Ny forskning visar att det finns flera anledningar – och att trenden kan komma att vända.
En ny undersökning tar tempen på hur svenskarnas mindset. ”Det handlar mer om prioriteringar och en prismedvetenhet – inte att vi slutar konsumera”.
Det ekonomiska läget förändrar svenskarnas konsumtionsvanor. En undersökning kartlägger hur konsumenter väljer att spendera sina pengar.
Det är turbulenta tider. Inflation, rusande elpriser och ett samhälle som sakta hittar det nya normala efter pandemin. Här är 12 tunga kundbehov att tillgodose.
Det finns en specifik timme i veckan då överlägset flest svenskar handlar på nätet. Det visar en ny studie som kartlägger konsumenternas e-handelsbeteende.
Svenska konsumenter shoppar med mobilen i högsta hugg. Här är upplevelserna man vill att handeln prioriterar, enligt en färsk studie.
Konsumentens intryck av ett varumärke påverkas i hög utsträckning av de digitala upplevelserna. Till och med mer än vad ett butiksbesök gör. Det är en av nio tunga insikter från en färsk undersökning kring den nya digitala kunden.
Millennials ställer mest krav på arbetsgivare och visar engagemang i klimatfrågan. Men flest miljösmarta val gör en annan åldersgrupp.