Här får kunden bäst mottagande

Här får kunden bäst mottagande

  Detaljhandel 165 Internationellt 1354 Undersökningar 436 Pro 4603
Svensk retail har blivit bättre på merförsäljning och att hälsa på sina kunder. Det visar en internationell studie. Men bäst mottagande får man i ett annat land.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Hon har kartlagt effekten av omnikanal

Hon har kartlagt effekten av omnikanal

  Pro 4603 Personer 349 Detaljhandel 165 Nyheter 3800
Effekten av satsningar på omnikanal varierar beroende på sammanhang och fas i köpprocessen. Det visar en ny doktorsavhandling som också kan fungera som en guide till bättre omnieffekt.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Så shoppar generation Z och millennials

Så shoppar generation Z och millennials

  Konsumentbeteende 323 Trender 457 Pro 4603 Måsteläsning 302
En studie kartlägger hur millennials och generation Z shoppar. Den visar de största drivkrafterna bakom köpen, inställningen till fysiska butiker och vilka tekniska lösningar man efterfrågar.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kompetensväxling utmaning för handeln

Kompetensväxling utmaning för handeln

  Konsumentbeteende 323 Trender 457 Pro 4603
Detaljhandeln står inför många utmaningar. Nya krav och förväntningar från kunderna ökar behoven av nya databaserade insikter. En kompetensväxling har nu påbörjats inom retail.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Tre mindsets i den nya tidens shopping

Tre mindsets i den nya tidens shopping

  Konsumentbeteende 323 Måsteläsning 302 Kundupplevelser 341 Pro 4603
Den moderna konsumenten har helt nya förväntningar och krav på shoppingupplevelsen. Tre trender, eller tre mindsets, präglar beteendet. Den som fångar upp de nya behoven är också framtidens vinnare inom detaljhandeln. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Flexibilitet viktigare än snabbhet

Flexibilitet viktigare än snabbhet

  Detaljhandel 165 Pro 4603 Undersökningar 436 Logistik 136
I USA anses click and collect vara katalysatorn för näthandeln med mat. En ny undersökning visar att även svenska konsumenter gillar lösningen och att man efterfrågar flexibilitet.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

City Gross underlättar flexande

City Gross underlättar flexande

  Produktutveckling 306 Konsumentbeteende 323 Detaljhandel 165 Pro 4603
Allt fler väljer bort kött helt eller delvis. Det är bakgrunden till att City Gross nu gör en satsning som ska underlätta för flexitarianer. "Vi ska bli det självklara valet". 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ökad försäljning med mobil betalning

Ökad försäljning med mobil betalning

  Shoppingturism 52 Undersökningar 436 Internationellt 1354 Pro 4603
En färsk undersökning visar att turister från Kina helst vill betala med mobilen. Majoriteten säger sig öka sina spenderingar om mobilbetalning accepteras. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Bättre service högst på önskelistan

Bättre service högst på önskelistan

  Måsteläsning 302 Konsumentbeteende 323 Pro 4603 Undersökningar 436
En studie visar en övertro på ny teknik och lyfter fram vad kunden efterfrågar: bättre service. De mest tilltalande butikerna förenklar och effektiviserar.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Så spenderar svenskarna sin januarilön

Så spenderar svenskarna sin januarilön

  Konsumentbeteende 323 Nyheter 3800 Detaljhandel 165 Undersökningar 436
Årets mest efterlängtade lön står för dörren. En ny undersökning visar vad svenska folket spenderar den på.
Här är årets viktigaste måsteläsning!

Här är årets viktigaste måsteläsning!

  Detaljhandel 165 Butikskoncept 840 Ny teknik 508 Köpcentrum 683
Vi suddar ut din FOMO (Fear of Missing Out) på nolltid! Under 2018 har vi skrivit mycket om digitaliseringen inom detaljhandeln, ny teknik och de senaste rönen om hur morgondagens vinnare ser ut. Här är 20 av våra trendspaningar du absolut inte bör missa.
Nu blir hållbarhet viktigare än pris

Nu blir hållbarhet viktigare än pris

  Detaljhandel 165 Konsumentbeteende 323 Pro 4603 Måsteläsning 302
De kommande tio åren kommer hållbarhet väga tyngre än priset. Det visar en studie som kartlagt de viktigaste drivkrafterna bakom köpbesluten.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sju av tio svenskar julshoppar via mobilen

Sju av tio svenskar julshoppar via mobilen

  M-handel 144 Konsumentbeteende 323 E-handel 961 Undersökningar 436
Svenskar ligger över det europeiska snittet när det kommer till att shoppa via mobilen. Det visar en ny undersökning.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Konsumenten vill ha transparent hållbarhet

Konsumenten vill ha transparent hållbarhet

  Pro 4603 Undersökningar 436 Konsumentbeteende 323 Mode 397
För många konsumenter är hållbarhet viktigt när man shoppar mode. En ny studie visar vad man prioriterar mest i samband med köpbeslutet.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Millennials präglar framtidens köpcentrum

Millennials präglar framtidens köpcentrum

  Köpcentrum 683 Pro 4603 Personer 349 Måsteläsning 302
Han är VD och den drivande kraften bakom skapadet av koncernen Unibail-Rodamco-Westfield. Nu leder Christophe Cuvillier arbetet med att forma framtidens köpcentrum. Det är mycket präglat av millennials.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Analys: Robotens tidevarv är snart över

Analys: Robotens tidevarv är snart över

  Konsumentbeteende 323 Måsteläsning 302 Kundupplevelser 341 Analys 43
Kraftwerks robotar må dansa, men de är främst mekaniska och funktionella. Precis som kunderna inom dagligvaruhandeln. Snart ska de komma att befrias.
Var tredje julklapp köps online

Var tredje julklapp köps online

  Pro 4603 Konsumentbeteende 323 Undersökningar 436 E-handel 961
Svenskarna uppskattar att de kommer att handla julklappar för cirka 23 miljarder kronor i år, varav drygt 8 miljarder kronor via e-handel. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Fyndjakten är här för att stanna

Fyndjakten är här för att stanna

  Konsumentbeteende 323 Pro 4603 Undersökningar 436 Trender 457
Konsumenterna älskar att fynda. Det gäller såväl kläder som mat, och enligt en färsk undersökning finns fyndjägarna i alla inkomstklasser och åldrar.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sverige i topp för kontantfria betalningar

Sverige i topp för kontantfria betalningar

  Trender 457 Pro 4603 Nyheter 3800 Konsumentbeteende 323
För första gången går Sverige om USA i antalet kontantlösa betalningar. Nu förutspås stora förändringar när nya aktörer inom fintech gör entré. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Tre tunga retailtrender – från Kina

Tre tunga retailtrender – från Kina

  Internationellt 1354 Trender 457 Pro 4603 Sociala medier 101
Kina står för en stor del av tillväxten inom den nya tidens konsumtion. En färsk studie pekar på tre distinkta trender i beteendemönstret.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!