Butiken fortsatt viktig för köpupplevelsen

Butiken fortsatt viktig för köpupplevelsen

  Måsteläsning 188 Konsumentbeteende 254 Undersökningar 324 Pro 3868
Den fysiska butiken utmanas mer än någonsin av e-handeln. En färsk undersökning kartlägger vad som får konsumenten att välja respektive kanal. Den fysiska butiken är fortsatt viktig i köpupplevelsen.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Välmående styr konsumentens val

Välmående styr konsumentens val

  Undersökningar 324 Trender 376 Konsumentbeteende 254 Pro 3868
En allt större del av europeiska konsumenter väljer hälsosamma, ekologiska och vegetariska alternativ. Drivkraften är en större medvetenhet om matens betydelse för välmåendet.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Millennials vill ha mer bekvämlighet

Millennials vill ha mer bekvämlighet

  Konsumentbeteende 254 Pro 3868 Internationellt 1077 E-handel 755
Millennials driver på utvecklingen av innovativa livsmedels- och matleveranser. Om bra alternativ för fulfillment saknas vänder man sig till en annan aktör. Man vill ha bekvämlighet.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Tio spådomar om framtidens retail

Tio spådomar om framtidens retail

  Konsumentbeteende 254 Trender 376 Omnichannel 263 Måsteläsning 188
Framtidens detaljhandelsföretag är i ständig förändring. Gränserna mellan kanalerna suddas ut och artificiell intelligens analyserar konsumentens behov i realtid. Här är tio spådomar om hur morgondagens retail ser ut. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

E-handel via mobilen ökar dramatiskt

E-handel via mobilen ökar dramatiskt

  Undersökningar 324 M-handel 122 E-handel 755 Konsumentbeteende 254
Nu handlar mer än hälften av svenskarna på nätet från sin mobiltelefon eller surfplatta. På fem år har andelen fördubblats, och allra mest ökar den bland äldre. Det visar en ny undersökning.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Majoriteten av dagligvaruköp digitalt påverkade

Majoriteten av dagligvaruköp digitalt påverkade

  Omnichannel 263 Måsteläsning 188 Pro 3868 Konsumentbeteende 254
Mer än hälften (51 procent) av dagligvaruförsäljningen är nu digitalt influerad. De senaste åren har påverkan ökat dramatiskt, men det finns ett glapp mellan kundens förväntan och det dagligvarukedjorna levererar.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Konsumenterna vill ha mänsklig kontakt

Konsumenterna vill ha mänsklig kontakt

  Måsteläsning 188 Pro 3868 Konsumentbeteende 254 Kundupplevelser 175
Intresset för ny teknik och obemannade automatiska butiker är stort. Men faktum kvarstår: konsumenterna vill ha mänsklig kontakt när de shoppar. Det visar en ny undersökning.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Fysiska butiker motor för tillväxt online

Fysiska butiker motor för tillväxt online

  Pro 3868 Omnichannel 263 Undersökningar 324 Konsumentbeteende 254
En ny studie visar på ett tydligt samband mellan ett varumärkes fysiska butiker och tillväxten online. I samband med butiksöppningar stiger onlinetrafiken markant.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Mobil i butik en svensk storfavorit

Mobil i butik en svensk storfavorit

  Konsumentbeteende 254 M-handel 122 Pro 3868 Undersökningar 324
En undersökning har för tredje året i rad kartlagt konsumenters köpbeteende online. Den visar bland annat att svenska konsumenter har mobilen i högsta hugg inne i butiken.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Tio säljdrivande insikter om millennials

Tio säljdrivande insikter om millennials

  Sociala medier 88 Konsumentbeteende 254 Måsteläsning 188 Pro 3868
De är präglade av Snapchat-effekten, älskar det lokala och äkta samt går i gång på spel och interaktion. Här är tio tunga fakta om millennials som hjälper dig att sälja mer och bygga starkare lojalitet. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Så utvecklas framtidens delningsekonomi

Så utvecklas framtidens delningsekonomi

  Konsumentbeteende 254 Pro 3868 Nyheter 3118 Trender 376
Tjänster som Uber och Airbnb är tunga drivkrafter bakom delningsekonomins tillväxt. I ett white paper om dess framtid ser man en potential som kommer förändra verksamheters affärsmodeller.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Peak Performance analyserar kundflöden

Peak Performance analyserar kundflöden

  Pro 3868 Konsumentbeteende 254 Ny teknik 366 Nyheter 3118
Peak Performance och Bumbee Labs inleder ett samarbete kring att mäta kundflöden. Ambitionen är att skapa större insikt om flöden i butik och vilka kampanjer som fungerar bäst.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Så räddas butiken – enligt handlarna själva

Så räddas butiken – enligt handlarna själva

  Undersökningar 324 Konsumentbeteende 254 Måsteläsning 188 Kundupplevelser 175
Personalen är nyckeln. Bästa botemedel mot butiksdöden är att skapa bättre upplevelser i butiken. En undersökning kartlägger hur handlarna själva tänker agera för att rädda den fysiska handeln i framtiden.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Fyra vinnande strategier i den nya handeln

Fyra vinnande strategier i den nya handeln

  Kundupplevelser 175 Pro 3868 Konsumentbeteende 254 Måsteläsning 188
Det är osäkra tider, inte minst inom retail. Men för den som satsar på rätt områden ser framtiden väldigt ljus ut. Här är fyra vinnande strategier. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Fler handlar begagnat – men männen halkar efter

Fler handlar begagnat – men männen halkar efter

  Hållbarhet 146 Undersökningar 324 Pro 3868 Konsumentbeteende 254
Konsumenterna, främst kvinnor, är mer benägna att handla begagnat mode i dag jämfört med för tre år sedan. Men fortfarande väljer många att kasta kläder i soporna.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Unga konsumenter kräver mer information

Unga konsumenter kräver mer information

  Undersökningar 324 Konsumentbeteende 254 Pro 3868 Kundupplevelser 175
Skillnaderna är stora mellan olika ålderskategoriers förväntningar på köpprocessen. En ny studie visar att unga konsumenter vill ha mer information och kontakt.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Om Way Out West är det nya normala

Om Way Out West är det nya normala

  Undersökningar 324 Nyheter 3118 Konsumentbeteende 254
Nästan fyra gånger så många besökare på Way Out West som allmänheten väljer bort kött. Om hela Sverige vore som besökarna på festivalen skulle vi äta betydligt mindre kött och mer ekologisk mat.
Allt fler män ansvarar för matinköpen

Allt fler män ansvarar för matinköpen

  Pro 3868 Undersökningar 324 Konsumentbeteende 254 Måsteläsning 188
Drygt åtta av tio män ansvarar för inköpen av dagligvaror i hushållet. Inspirationen hittar man i allt högre grad online. Det visar en ny undersökning som kartlagt mäns vanor och attityd gällande inköp och matlagning.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Strategin som går hem hos Gen Z

Strategin som går hem hos Gen Z

  Konsumentbeteende 254 Pro 3868 Måsteläsning 188 Undersökningar 324
Varumärken som vill gå hem hos generation Z ska satsa på många möjligheter att interagera och transparenta relationer. Det visar en ny studie som målar upp bilden av en målgrupp som värdesätter hållbarhet och äkthet.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Den nya tidens konsument kartlagd

Den nya tidens konsument kartlagd

  Pro 3868 Undersökningar 324 Sociala medier 88 Måsteläsning 188
Millennials och generation Z är den nya tidens tyngsta konsumenter. En ny studie har kartlagt deras beteenden och drivkrafter. Tre avgörande faktorer blir snabbt tydliga – tre utmaningar för handeln.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!