En ny undersökning kartlägger hur män och kvinnor planerar och genomför sin julshopping. Strategierna skiljer sig åt.
En ny undersökning tyder på att det blir en fygital jul med mixade kanaler. Men det finns en tydlig förändring jämfört med förra årets julhandel.
Begagnade varor under julgranen blir allt vanligare. Att ge bort pre-owned handlar inte bara om prislappen, det visar en ny studie.
Det finns engagemang och vilja från konsumenten att agera hållbart. Men mycket återstår att göra inom förpackningsbranschen, enligt en ny studie.
En ny studie kartlägger svenska konsumenters betalningar. En majoritet föredrar självbetjäning och utcheckning på egen hand.
Butiken blir allt viktigare i konsumentens vardag. Det visar en ny rapport som också tyder på att BORIS vinner mark.
De tuffa tiderna har påverkat svenska konsumenters beteende – hur och i vilken utsträckning varierar beroende på kategori. Det visar en rapport.
Utvecklingen inom svensk e-handel tyder allt mer på att konsumenterna har hittat det nya normala i ett fygitalt landskap.
Generation Z blir äldre och påverkar detaljhandeln allt mer – detta är vad man efterfrågar.
Konsumenternas beteende går in i en ny fygital fas där förväntningarna höjs. Här är trenderna som speglar detta.