JD.com: ”Framtiden tillhör boundless retail”

JD.com: ”Framtiden tillhör boundless retail”

  TrenderDetaljhandelPersoner
I framtidens handel saknas gränser mellan on- och offline. Värdet av produkter minskar, i stället blir innehåll och service avgörande. Det menar JD.coms strategichef Chenkai Ling.
Kunderna: Butikens atmosfär avgörande

Kunderna: Butikens atmosfär avgörande

  ProKonsumentbeteendeKundupplevelser
Nio av tio konsumenter återvänder till butiker som använder sig av musik, visuella inslag och dofter. Det visar en ny undersökning.
Därför är High Velocity Retailers vinnare

Därför är High Velocity Retailers vinnare

  ProMåsteläsningKonsumentbeteende
Du är en av 800 000 butiker konsumenten väljer mellan. En ny undersökning visar att snabba agila företag klarar sig bäst inom den nya tidens handel.
Mixade köpcentrum lockar konsumenten mer

Mixade köpcentrum lockar konsumenten mer

  KonsumentbeteendeKöpcentrumMåsteläsning
Närmare fyra av fem konsumenter kan tänka sig att bo i ett mixat område där det erbjuds möjligheter för "live, work, shop, and play". Det visar en ny studie som också avslöjar vilket utbud olika generationer efterfrågar mest.
Personalisering driver trafik till butik

Personalisering driver trafik till butik

  KonsumentbeteendeUndersökningarM-handel
Den fysiska butiken står stark – men den blir allt mer beroende av mobilen. Sju av tio konsumenter lockas mer till en butik där man får personaliserade erbjudanden.
Kostnaden för nya kunder sjunker

Kostnaden för nya kunder sjunker

  DetaljhandelKonsumentbeteendeUndersökningar
En studie visar att kostnaden för att ny trafik minskar, kommunikation utanför hemmet ger mest effekt. Studien visar också att tiderna för besöken ändras.
Här är den nya tidens kundupplevelse

Här är den nya tidens kundupplevelse

  KundupplevelserTrenderDetaljhandel
Den är i ständig förändring och tar sig nya skepnader i takt med att samhälle och detaljhandel förändras. Den nya kundupplevelsen formas av kundernas förväntningar. Vi har sammanställt tio nödvändiga ingredienser.
Sex steg – så blir du mer kundcentrerad

Sex steg – så blir du mer kundcentrerad

  KundupplevelserMåsteläsningNyheter
Kundupplevelsen hamnar allt mer i fokus. Den nya tidens handel byggs med hjälp av djupa insikter och kundempati. Här är sex steg för en mer kundcentrerad verksamhet.
Detta vill kunden köpa via röststyrning

Detta vill kunden köpa via röststyrning

  MåsteläsningE-handelUndersökningar
En studie visar hur konsumenten använder röststyrda assistenter och vad man köper via kanalen. Den visar också var man kan tänka sig röststyrning i butik.
Generation Z vill e-handla hållbart 

Generation Z vill e-handla hållbart 

  DetaljhandelNyheterKonsumentbeteende
En ny undersökning visar att hållbara leveranser smäller högt bland unga millennials och generation Z. Men resultatet visar också att mycket ännu är ogjort.
Detta vill kunden ha i framtidens butik

Detta vill kunden ha i framtidens butik

  E-handelOmnichannelPro
Framtidens butik är uppkopplad och har andra funktioner än den traditionella. Kedjan vet nu, efter att tre testbutiker öppnats, vad kunden verkligen vill ha.
Mobilanvändning i butik ökar försäljningen

Mobilanvändning i butik ökar försäljningen

  KonsumentbeteendeDetaljhandelPro
När kunden använder mobilen i butiken ökar försäljningen markant. Det visar en ny doktorsavhandling som kartlägger effekterna av att använda ny teknik i butiksmiljön.
Dra nytta av butikens unika styrkor

Dra nytta av butikens unika styrkor

  OmnichannelProMåsteläsning
Instant gratification och oslagbar bekvämlighet. Den fysiska butiken har egenskaper som stärker dess ställning hos konsumenten. Här är tre sätt att använda dem.
Här får kunden bäst mottagande

Här får kunden bäst mottagande

  KundupplevelserKonsumentbeteendeInternationellt
Svensk retail har blivit bättre på merförsäljning och att hälsa på sina kunder. Det visar en internationell studie. Men bäst mottagande får man i ett annat land.
Hon har kartlagt effekten av omnikanal

Hon har kartlagt effekten av omnikanal

  UndersökningarKonsumentbeteendeDetaljhandel
Effekten av satsningar på omnikanal varierar beroende på sammanhang och fas i köpprocessen. Det visar en ny doktorsavhandling som också kan fungera som en guide till bättre omnieffekt.
Så shoppar generation Z och millennials

Så shoppar generation Z och millennials

  ProKonsumentbeteendeKundupplevelser
En studie kartlägger hur millennials och generation Z shoppar. Den visar de största drivkrafterna bakom köpen, inställningen till fysiska butiker och vilka tekniska lösningar man efterfrågar.
Kompetensväxling utmaning för handeln

Kompetensväxling utmaning för handeln

  TrenderProKonsumentbeteende
Detaljhandeln står inför många utmaningar. Nya krav och förväntningar från kunderna ökar behoven av nya databaserade insikter. En kompetensväxling har nu påbörjats inom retail.
Tre mindsets i den nya tidens shopping

Tre mindsets i den nya tidens shopping

  MåsteläsningProKonsumentbeteende
Den moderna konsumenten har helt nya förväntningar och krav på shoppingupplevelsen. Tre trender, eller tre mindsets, präglar beteendet. Den som fångar upp de nya behoven är också framtidens vinnare inom detaljhandeln. 
Flexibilitet viktigare än snabbhet

Flexibilitet viktigare än snabbhet

  DetaljhandelKonsumentbeteendeE-handel
I USA anses click and collect vara katalysatorn för näthandeln med mat. En ny undersökning visar att även svenska konsumenter gillar lösningen och att man efterfrågar flexibilitet.
City Gross underlättar flexande

City Gross underlättar flexande

  KonsumentbeteendeDetaljhandelPro
Allt fler väljer bort kött helt eller delvis. Det är bakgrunden till att City Gross nu gör en satsning som ska underlätta för flexitarianer. "Vi ska bli det självklara valet".