25 fakta – så vill kunden ha leveransen

25 fakta – så vill kunden ha leveransen

  Konsumentbeteende 262 Undersökningar 341 E-handel 782 Pro 3948
Personalisering och möjlighet att välja operatör blir allt viktigare. Efterfrågan på lojalitetsprogram med leveransfördelar ökar. En ny undersökning kartlägger onlinekundens preferenser anno 2017. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Fyra trender skapar den nya detaljhandeln

Fyra trender skapar den nya detaljhandeln

  Trender 383 Ny teknik 385 Pro 3948 Måsteläsning 202
Franck Laizet, Partner på McKinsey & Company, delade under Mapic med sig av företagets bild av framtidens detaljhandel. Den handlar mycket om teknik, sömlöshet och helt nya format.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

E-handelskonsumtionen upp 16 procent

E-handelskonsumtionen upp 16 procent

  Konsumentbeteende 262 Nyheter 3200 E-handel 782 Undersökningar 341
E-handelskonsumtionen ökade med 16 procent under månaden jämfört med samma period i fjol, det visar PostNords konsumtionsrapport E-barometern.
Företags sajter och appar allt viktigare

Företags sajter och appar allt viktigare

  Pro 3948 Omnichannel 275 Konsumentbeteende 262 Undersökningar 341
Digitala kanaler som hemsidor och appar är de viktigaste kanalerna när kunderna är på jakt efter nya produkter. Och omnishoppande är det nya normala. Det visar en färsk undersökning.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

En levande stadsbild skapar tilltro

En levande stadsbild skapar tilltro

  Cityhandel 195 Undersökningar 341 Konsumentbeteende 262
Stadsbilden påverkar hur mycket människor samtalar och den tilltro som det i sin tur leder till. Det visar Happy Citys "Vilsna turisten-test."
Sofias fyra måsten för att nå millennials

Sofias fyra måsten för att nå millennials

  Sociala medier 91 Konsumentbeteende 262
Det är en mytomspunnen generation. Sofia Kacim, själv millennial, delade med sig av fyra grundläggande måsten för att lyckas nå fram till ålderskategorin.
Kina i topp bland europeiska e-konsumenter

Kina i topp bland europeiska e-konsumenter

  Konsumentbeteende 262 Pro 3948 E-handel 782 Undersökningar 341
Allt fler handlar från svenska e-butiker. Men Kina har seglat upp som den största vinnaren på den europeiska e-handelsmarknaden. Det visar rapporten E-handeln i Europa.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Butiken fortsatt viktig för köpupplevelsen

Butiken fortsatt viktig för köpupplevelsen

  Undersökningar 341 Pro 3948 Måsteläsning 202 Kundupplevelser 193
Den fysiska butiken utmanas mer än någonsin av e-handeln. En färsk undersökning kartlägger vad som får konsumenten att välja respektive kanal. Den fysiska butiken är fortsatt viktig för köpupplevelsen.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Välmående styr konsumentens val

Välmående styr konsumentens val

  Undersökningar 341 Trender 383 Konsumentbeteende 262 Pro 3948
En allt större del av europeiska konsumenter väljer hälsosamma, ekologiska och vegetariska alternativ. Drivkraften är en större medvetenhet om matens betydelse för välmåendet.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Millennials vill ha mer bekvämlighet

Millennials vill ha mer bekvämlighet

  E-handel 782 Konsumentbeteende 262 Internationellt 1115 Pro 3948
Millennials driver på utvecklingen av innovativa livsmedels- och matleveranser. Om bra alternativ för fulfillment saknas vänder man sig till en annan aktör. Man vill ha bekvämlighet.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Tio spådomar om framtidens retail

Tio spådomar om framtidens retail

  Omnichannel 275 Trender 383 Pro 3948 Måsteläsning 202
Framtidens detaljhandelsföretag är i ständig förändring. Gränserna mellan kanalerna suddas ut och artificiell intelligens analyserar konsumentens behov i realtid. Här är tio spådomar om hur morgondagens retail ser ut. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

E-handel via mobilen ökar dramatiskt

E-handel via mobilen ökar dramatiskt

  Konsumentbeteende 262 M-handel 129 Pro 3948 Undersökningar 341
Nu handlar mer än hälften av svenskarna på nätet från sin mobiltelefon eller surfplatta. På fem år har andelen fördubblats, och allra mest ökar den bland äldre. Det visar en ny undersökning.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Majoriteten av dagligvaruköp digitalt påverkade

Majoriteten av dagligvaruköp digitalt påverkade

  Undersökningar 341 Måsteläsning 202 Konsumentbeteende 262 Omnichannel 275
Mer än hälften (51 procent) av dagligvaruförsäljningen är nu digitalt influerad. De senaste åren har påverkan ökat dramatiskt, men det finns ett glapp mellan kundens förväntan och det dagligvarukedjorna levererar.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Konsumenterna vill ha mänsklig kontakt

Konsumenterna vill ha mänsklig kontakt

  Kundupplevelser 193 Måsteläsning 202 Konsumentbeteende 262 Pro 3948
Intresset för ny teknik och obemannade automatiska butiker är stort. Men faktum kvarstår: konsumenterna vill ha mänsklig kontakt när de shoppar. Det visar en ny undersökning.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Fysiska butiker motor för tillväxt online

Fysiska butiker motor för tillväxt online

  E-handel 782 Omnichannel 275 Pro 3948 Konsumentbeteende 262
En ny studie visar på ett tydligt samband mellan ett varumärkes fysiska butiker och tillväxten online. I samband med butiksöppningar stiger onlinetrafiken markant.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Mobil i butik en svensk storfavorit

Mobil i butik en svensk storfavorit

  Logistik 88 Pro 3948 Konsumentbeteende 262 M-handel 129
En undersökning har för tredje året i rad kartlagt konsumenters köpbeteende online. Den visar bland annat att svenska konsumenter har mobilen i högsta hugg inne i butiken.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Tio säljdrivande insikter om millennials

Tio säljdrivande insikter om millennials

  Konsumentbeteende 262 Måsteläsning 202 Sociala medier 91 Pro 3948
De är präglade av Snapchat-effekten, älskar det lokala och äkta samt går i gång på spel och interaktion. Här är tio tunga fakta om millennials som hjälper dig att sälja mer och bygga starkare lojalitet. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Så utvecklas framtidens delningsekonomi

Så utvecklas framtidens delningsekonomi

  Trender 383 Måsteläsning 202 Konsumentbeteende 262 Nyheter 3200
Tjänster som Uber och Airbnb är tunga drivkrafter bakom delningsekonomins tillväxt. I ett white paper om dess framtid ser man en potential som kommer förändra verksamheters affärsmodeller.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Peak Performance analyserar kundflöden

Peak Performance analyserar kundflöden

  Nyheter 3200 Pro 3948 Konsumentbeteende 262 Ny teknik 385
Peak Performance och Bumbee Labs inleder ett samarbete kring att mäta kundflöden. Ambitionen är att skapa större insikt om flöden i butik och vilka kampanjer som fungerar bäst.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Så räddas butiken – enligt handlarna själva

Så räddas butiken – enligt handlarna själva

  Kundupplevelser 193 Konsumentbeteende 262 Pro 3948 Undersökningar 341
Personalen är nyckeln. Bästa botemedel mot butiksdöden är att skapa bättre upplevelser i butiken. En undersökning kartlägger hur handlarna själva tänker agera för att rädda den fysiska handeln i framtiden.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!