Andelen utländsk e-handel minskar

Andelen utländsk e-handel minskar

 
Andelen som e-handlar från utländska aktörer minskar i Sverige. Enligt en ny undersökning tappar USA och Kina mark – men trenden väntas snart vända igen.
Här är kunderna som älskar BOBIS

Här är kunderna som älskar BOBIS

 
Att handla online och hämta ut i butik är något främst män föredrar. Det visar en ny studie som också tyder på att BOPIS passar en ålderskategori bäst.
Så e-handlar svenskarna 2019

Så e-handlar svenskarna 2019

 
Snabbhet och tillgänglighet driver på m-handeln och silversurfarna tar för sig allt mer. Det är några av resultaten i en ny kartläggning av e-handeln i Sverige.
Millennials uppkopplade – och ensamma

Millennials uppkopplade – och ensamma

 
Millennials har fötts in i den digitala tiden, de har världen för sina fingertoppar. Men en ny studie visar att det kan vara skadligt för hälsan.
Tio trender i den nya tidens retail

Tio trender i den nya tidens retail

 
En ny generation produkter och flaggskepp, delningsekonomi, uppdaterade köpcentrum och stadskärnor. Här är 10 trender som formar den nya tidens retail.
Sex av tio väljer helst fysisk butik

Sex av tio väljer helst fysisk butik

 
Kunder som handlar DIY och trädgård håller sig helst till fysiska butiker. Om butiken de brukar handla i stänger föredrar de en annan lokal butik framför e-handel.
Hållbart mode – så vill kunden ha det

Hållbart mode – så vill kunden ha det

 
Hållbarhet är en angelägen fråga för konsumenterna oavsett ålder. Men en ny studie visar på brister i varumärkens förmåga att kommunicera sina ansträngningar – och på fem åtgärder man borde börja med.
Ökad försäljning via identifiering

Ökad försäljning via identifiering

 
En nyckel till bättre service och mer pricksäkra erbjudanden är att lyckas identifiera kunderna i butik. Kunderna är också villiga att dela med sig av information när de kliver in genom entrén, det visar en studie.
Millennials litar allt mindre på företag

Millennials litar allt mindre på företag

 
Förtroendet för företag sjunker hos millennials och generation Z. Många avslutar företagsrelationer när verksamheten upplevs ha negativ samhällspåverkan – eller när man slarvar med hanteringen av data. Det visar en ny studie.
Gen X – den bortglömda generationen

Gen X – den bortglömda generationen

 
Det är en ålderskategori med mycket stor köpkraft och inflytande. Trots det hamnar de ständigt i skuggan av yngre generationer. Generation X är den bortglömda generationen – med stora kommersiella möjligheter.