Så påverkar pandemin konsumentbeteendet

Så påverkar pandemin konsumentbeteendet

 
Under det senaste halvåret har svenska konsumenters beteenden präglats av pandemin. Här är fem tydliga förändringar.
Den nya kundupplevelsen växer fram

Den nya kundupplevelsen växer fram

 
Kundupplevelsens betydelse har ökat under pandemin. Detta rankar kunderna som absolut viktigast.
Svenskar vill ha hjälp med e-storlek

Svenskar vill ha hjälp med e-storlek

 
Merparten av de som e-handlat kläder har upplevt att det man köpt inte passar som förväntat.
Tre av fyra svenskar handlar mer lokalt

Tre av fyra svenskar handlar mer lokalt

 
Den pågående pandemin har stärkt banden till de lokala handlarna och småföretagen.
Sex av tio kortbetalningar kontaktlösa

Sex av tio kortbetalningar kontaktlösa

 
Kontaktlösa kortbetalningar har ökat markant i år. Sverige är fortfarande sist i Norden, men närmar sig grannländernas nivåer.
Kundupplevelsen viktigare än någonsin

Kundupplevelsen viktigare än någonsin

 
Kundupplevelsen är viktigare än någonsin. Detta enligt en ny rapport som även visar att generation Z upplever mest friktion.
Curbside pickup – en vinnande strategi

Curbside pickup – en vinnande strategi

 
Vinnande strategi. Studier visar att konsumenterna vill se en fortsatt satsning på curbside pickup även på andra sidan pandemin.
Synligt lagersaldo viktigt för konsumenten

Synligt lagersaldo viktigt för konsumenten

 
En majoritet av konsumenterna anser att transparens i lagersaldot är en viktig tjänst. Detta enligt en ny studie.
E-handeln rekordväxte under juli

E-handeln rekordväxte under juli

 
Tillväxten i e-handeln var rekordhög i juli, jämfört med samma månad 2019.
Sverige fortsatt attraktivt besöksland

Sverige fortsatt attraktivt besöksland

 
Åtta av tio personer är positiva eller neutrala till att resa till Sverige inom fem år. Detta enligt en färsk undersökning.