Sociala medier har förändrat konsumentens köpresa dramatiskt. Allt fler föredrar att genomföra köpet direkt i appen.
Förväntan på snabb respons, äkta innehåll och konkret värde har aldrig varit högre. Det visar en ny rapport.
En ny studie visar att konsumenter allt oftare använder AI för att fatta beslut inför ett köp. Detta ställer nya krav på varumärken och handlare.
Under februari backade försäljningen av second hand i Sverige kraftigt. Detta är orsakerna.
De mest framåtdrivande detaljhandelsföretagen fortsätter att vara innovativa. Detta är vad som krävs för att bli en vinnare.
Kunderna ställer allt högre krav när man handlar digitalt. Här är fem trendande konsumentbeteenden just nu.
Självbetjäning ökar i Sverige enligt ny rapport. Studiens resultat tyder också på en mycket stor framtida potential.
Den gamla modellen med passiv lojalitet är på väg ut – in stiger en ny modell för en aktiv och mer krävande kundbas.
Så utvecklades svensk dagligvaruhandel under helåret 2024. Ny statistik visar även andelen e-handel och hur mycket ekologiskt som såldes.