Lågprisaktörer inom dagligvaror har fokus på effektivitet och strömlinjeformning. Men nu satsas det även stort på e-handel, omnikanal och sömlösa butiksupplevelser.
Konsumenterna formar just nu framtidens detaljhandel. Här är åtta beteenden som trendar – och som du behöver ha koll på.
Svenska konsumenter är utpräglade omnikanalshoppare enligt ny rapport.
Levi's butik har försetts med ett nytt koncept. Här skapar varumärket en unik lokalanpassad upplevelse.
Sportföretaget Puma ska göra sin e-handelsupplevelse mer effektiv, smidig och personaliserad.
Nu har Uniqlo öppnat sin första Re.Uniqlo Studio i Sverige. Här är tankarna bakom satsningen.
Den fysiska butiken står stark hos konsumenten i Sverige – om man erbjuder en sömlös upplevelse. Det visar en ny studie.
Konsumenten har höga tech-förväntningar på framtidens shopping. AI blir en naturlig del av upplevelsen enligt ny studie.
Shopping sker inte isolerat 2030, utan snarare var som helst och med anslutna ekosystem som drivs av ny teknik. Det visar en ny studie.
Prada Group erbjuder en personaliserad upplevelse i realtid, såväl online som i butik. Det bottnar i en passion för innovation och fokus på kundupplevelsen.