Bli medlem

Handelstrender

Logga in som medlem




Bli medlem!  
Bli medlem
Handelstrender
  • Skaffa access!
  • Access för teams
  • Måsteläsning
  • Kategori
    • Butikskoncept
    • Cityhandel
    • Design
    • E-handel
    • Food & Beverage
    • Hållbarhet
    • Handelsplatser
    • Internationellt
    • Köpcentrum
    • Konsumentbeteende
    • Kundupplevelser
    • Logistik
    • M-handel
    • Måsteläsning
    • Omnichannel
    • Nya butiker
    • Ny teknik
    • Pop up
    • Shoppingturism
    • Sociala medier
    • Trender
    • Undersökningar
    • Visual merchandising
  • Karriär
  • Trendrapporter
    • Våra rapporter – köp här!
    • Läs mer om rapporterna
      • Retail 2023
      • Retail 2022
      • Generation Z
      • Retail 2021
      • Post Corona Retail
      • Retail 2020
      • Den nya kundupplevelsen
      • Retail 2019
      • Dagligvaror på nätet
      • Röststyrning
      • New Retail
      • Internet of Retail
      • Detaljhandelns tyngsta trender
      • Omnichannel – Den nya tidens retail
      • Den mobila konsumenten
      • Trendrapport Millennials
    • Här finns rapporterna
      • #16 Retail 2023
      • #15 Retail 2022
      • #14 Generation Z
      • #13 Retail 2021
      • #12 Post Corona Retail
      • #11 Retail 2020
      • #10 Den nya kundupplevelsen
      • #9 Retail 2019
      • #8 Dagligvaror på nätet
      • #7 Röststyrning
      • #6 New Retail
      • #5 Internet of Retail
      • #4 Detaljhandelns tyngsta trender
      • #3 Omnichannel
      • #2 Den mobila konsumenten
      • #1 Millennials
  • Om oss
    • Om Handelstrender
    • Köpvillkor
    • Så hanterar vi personuppgifter
  • Logga in

#personalisering

Konsumenten i ständig förändring

Konsumenten i ständig förändring

Stereotyper är inte längre nog. Konsumentens får ständigt nya intressen kan ändra sin smak med några månaders mellanrum. Detta enligt en ny undersökning.
Måsteläsning Konsumentbeteende Undersökningar #kommunikation #beteenden #marknadsföring 

Minskade returer med svensk AI-teknik

Minskade returer med svensk AI-teknik

Med AI-teknik vill det man byta ut traditonella storlekar och i stället använda ”Size You". Det har lett till minskade returkostnader på upp mot 20 procent.
Detaljhandel Ny teknik Pro #personalisering #datorsyn #storlekar 

Mer personaliserad shopping via mobilen

Mer personaliserad shopping via mobilen

När konsumenten shoppar via mobilen söker man personaliserade och unika upplevelser kopplade till individen. Det visar en ny studie.
E-handel Nyheter Detaljhandel #studier #undersökningar #mobilen 

Fem trender i den nya tidens retail

Fem trender i den nya tidens retail

Bilden av framtidens retail växer fram – präglad av en mer agil och resurssnål detaljhandel centrerad kring individ och samhälle. Här är fem tunga trender.
Nyheter Pro Trender #nft #robotar #data 

Här är ditt (personaliserade) kylskåp

Här är ditt (personaliserade) kylskåp

Via printade paneler kan Samsungs kunder skapa en unik design med sina egna originalkonstverk eller favoritfoton.
Produktutveckling Nyheter Detaljhandel Samsung #kylskåp #kök #personalisering 

Så skapar du digitalt förtroende

Så skapar du digitalt förtroende

En ny studie visar att brister i det digitala förtroendet skrämmer bort kunder. Men det finns konkreta faktorer som kan stärka varumärkets position.
Nyheter Undersökningar Konsumentbeteende #förtroende #attityder #integritet 

Stärkt position med AI-driven kundupplevelse

Stärkt position med AI-driven kundupplevelse

Kedjan vill stärka kundupplevelsen och sin expertroll. Med stöd av AI vi siktar man på att bli mer guidande och problemlösande för sina kunder.
Pro E-handel Nyheter Kicks #ai #retail #personalisering 

Svenska konsumenter vill se digital relevans

Svenska konsumenter vill se digital relevans

Personalisering avgörande för digital marknadsföring. Svenskarna vill se budskap kopplade till sina behov. Det visar ett pågående forskningsprojekt.
Måsteläsning Nyheter Konsumentbeteende #generationz #forskning #digitalisering 

Personalisering viktigare än någonsin

Personalisering viktigare än någonsin

Företag som kommer nära konsumenterna via insikter och personalisering har en snabbare tillväxt än andra. Här är de viktigaste åtgärderna.
Pro Konsumentbeteende Detaljhandel #e-handel #insikter #personalisering 

Se bilderna inifrån Amazons första modebutik

Se bilderna inifrån Amazons första modebutik

Amazon erbjuder personalisering, bekvämlighet och rekommendationer baserade på AI. ”Det bästa av digital och fysisk handel”.
Kundupplevelser Nya butiker Ny teknik Amazon #detaljhandel #rekommendationer #Provrum 

Mobilt showroom stärker kundrelationer

Mobilt showroom stärker kundrelationer

Intresserade kan boka ett besök av företagets rullande showroom. Syftet är att skapa långsiktiga kundrelationer.
Butikskoncept Kundupplevelser Detaljhandel #retail #möbler #personalisering 

Extrem personalisering i ny robotrestaurang

Extrem personalisering i ny robotrestaurang

Världens första storskaliga restaurangrobot har installerats. Rätterna kan tillredas i närmare tre tusen olika varianter.
Nyheter Internationellt Food & Beverage #robotretail #nyteknik #automation 

Personligt och interaktivt i Legos flaggskepp

Personligt och interaktivt i Legos flaggskepp

Lego har öppnat ett nytt flaggskepp i det allt allt hetare distriktet. Det digitala och modulära upplevelsekoncept ska nu appliceras i hundratals butiker.
Visual Merchandising Nya butiker Pro Lego #flaggskepp #detaljhandel #interaktivt 

Digitala kvitton stärker Coops kommunikation

Digitala kvitton stärker Coops kommunikation

Coop väljer som flera andra att lansera digitala kvitton – men adderar en intressant dimension i satsningen.
Detaljhandel Produktutveckling Nyheter Coop #dagligvaror #kvitton #personalisering 

Utökat erbjudande via digitala samarbeten

Utökat erbjudande via digitala samarbeten

Bakom samarbetet finns ett nytt tekniskt ekosystem och ett strategiskt beslut att komplettera utbudet.
Pro Omnichannel Produktutveckling Mango Inditex #detaljhandel #e-handel #modebutiker 

Kedja öppnar den nya tidens modebutik

Kedja öppnar den nya tidens modebutik

Kunden möts av lösningar för sömlös omnikanal samt av ny teknik som gör upplevelsen enklare och säkrare.
Design Mode Butikskoncept #butiker #pekskärmar #butiksdesign 

Nya kundmöten i Post Corona Retail

Nya kundmöten i Post Corona Retail

Pandemin för med sig möjligheter att utveckla kundmötet – bland annat via en ny form av extrem personalisering.
Pro Måsteläsning Kundupplevelser Suitsupply #corona #smittspridning #butiker 

Egna skalbara butikskoncept i fokus

Egna skalbara butikskoncept i fokus

Varumärket Under Armour går i Nikes fotspår. Försäljningen direkt till konsument prioriteras allt mer.
Varumärken Pro Internationellt Under Armour #sportbutiker #direktförsäljning #personalisering 

Varulösa butikskedjan expanderar

Varulösa butikskedjan expanderar

Kunderna spenderar avsevärt mer i butiken utan produkter. Inom kort växer kedjan med ytterligare enheter.
Kundupplevelser Omnichannel Detaljhandel #personalshopper #detaljhandel #återvinning 

Den nya kundupplevelsen växer fram

Den nya kundupplevelsen växer fram

Kundupplevelsens betydelse har ökat under pandemin. Detta rankar kunderna som absolut viktigast.
Pro Kundupplevelser Undersökningar #bekvämlighet #priser #service 

Natur och mode möts i prisat flaggskepp

Natur och mode möts i prisat flaggskepp

Det missionsdrivna konceptet är skapat med syfte att lyfta fram varumärkets hållbarhetsarbete. Nu har butiken prisats som en av årets absolut bästa.
Internationellt Design Nya butiker #butiksdesign #flaggskeppsbutiker #london 

Tre av fyra vill ha personalisering i butik

Tre av fyra vill ha personalisering i butik

Mobillösningar är bästa sättet att skapa en snabbare shoppingupplevelse, enligt kunderna. Tre av fyra säger sig också vilja ha individanpassade upplevelser.
M-handel Konsumentbeteende Undersökningar JD.com #personalisering #smartphones #beacons 

Personaliserade erbjudanden säljer mer

Personaliserade erbjudanden säljer mer

Effekten bättre i vissa kundsegment än andra och den varierar över tid. Detta enligt en ny studie.
Kundupplevelser Detaljhandel Nyheter #priser #erbjudanden #personalisering 

Nio av tio kunder vill ha personalisering

Nio av tio kunder vill ha personalisering

Kundernas förväntningar stiger snabbt. Nio av tio konsumenter efterfrågar en personaliserad och konsekvent kundupplevelse.
Kundupplevelser Konsumentbeteende Måsteläsning #kundupplevelser #enadhandel #omnikanal 

Esprit utvecklar kundupplevelsen med AI

Esprit utvecklar kundupplevelsen med AI

Esprit erbjuder en uppkopplad, intelligent och personaliserad upplevelse.
Pro Visual Merchandising Detaljhandel Esprit #modebutiker #personalisering #beijing 

Detta innehåller Tmalls flaggskepp 2.0

Detta innehåller Tmalls flaggskepp 2.0

Volymen på Tmall ska fördubblas på tre år. Ett av verktygen är en ny uppdaterad flaggskeppsbutik med personalisering och ett antal AI-baserade tjänster.
Pro Internationellt Produktutveckling Alibaba Tmall #e-handel #personalisering #Kina 

”Re-humanisation” sätter kunden i fokus

”Re-humanisation” sätter kunden i fokus

Den tekniska utvecklingen har ett pris – kunderna är mer och mer beroende av att vara uppkopplade. Ett sätt för retail att agera på detta är ”re-humanisation”.
Detaljhandel Pro Köpcentrum #kundupplevelser #outlets #digitalisering 

Ökad försäljning via identifiering

Ökad försäljning via identifiering

En nyckel till bättre service och mer pricksäkra erbjudanden är att lyckas identifiera kunderna i butik. Kunderna är också villiga att dela med sig av information när de kliver in genom entrén, det visar en studie.
Kundupplevelser Detaljhandel Pro #personalisering #identifiering #fysiska butiker 

Sju trender skapar framtidens vinnare

Sju trender skapar framtidens vinnare

Här är sju trender man bör fokusera på för att lyckas i detaljhandeln. En av dem: framgång mäts i tid – inte marknadsandelar
Personer Måsteläsning Pro #sömlöshet #nyckeltal #detaljhandel 

”Det är inte vi som bestämmer längre”

”Det är inte vi som bestämmer längre”

Företaget är ungt, men har redan pånyttfötts. "Det är inte vi som bestämmer längre, det gör kunderna", sa Albin Johansson, VD på Axel Arigato under Retail & Brand Experience i Barcelona
Konsumentbeteende Måsteläsning E-handel Axel Arigato #skor #personalisering #rbewc 

Personalisering ändrar Levi’s affärsmodell

Personalisering ändrar Levi’s affärsmodell

Vi går från "Selling what we make" till "Making what we sell". Det sa Marc Rosen, chef för direct-to-consumer på Levi's, under World Retail Congress.
Nyheter Design Måsteläsning Levi's #produktutveckling #personalisering #Jeans 

Personalisering driver trafik till butik

Personalisering driver trafik till butik

Den fysiska butiken står stark – men den blir allt mer beroende av mobilen. Sju av tio konsumenter lockas mer till en butik där man får personaliserade erbjudanden.
Måsteläsning E-handel Detaljhandel #fysiska butiker #smartphone #personalisering 

Bättre service högst på önskelistan

Bättre service högst på önskelistan

En studie visar en övertro på ny teknik och lyfter fram vad kunden efterfrågar: bättre service. De mest tilltalande butikerna förenklar och effektiviserar.
Pro Undersökningar Detaljhandel #personalisering #chatbots #butiker 

City Gross personaliserar lojalitetsprogram

City Gross personaliserar lojalitetsprogram

City Gross har lanserat ett nytt lojalitetsprogram för sina kunder, Prio. Via analys av data personaliseras erbjudanden och kommunikation.
Kundvård Detaljhandel Pro City Gross #personalisering #lojalitetsprogram #kundklubbar 

Tio digitala spådomar om detaljhandeln

Tio digitala spådomar om detaljhandeln

Automation, säkerhet och personalisering står högt på den digitala agendan de kommande åren. Här är tio spådomar om digitaliseringen inom handeln.
Detaljhandel Pro Måsteläsning #IOT #digitalisering #personalisering 

Data primär konkurrensfördel i handeln

Data primär konkurrensfördel i handeln

Digitaliseringen driver utvecklingen av detaljhandeln och kommer leda till mer intelligenta butiker, mer dynamiska och personifierade erbjudanden, användande av butiksrobotar och AI. Det visar en ny rapport som också pekar på att data blir en avgörande konkurrensfaktor.
Trender Ny teknik Pro #robotar #röststyrning #dataanalys 

Perfekt passform med kroppsstrumpa

Perfekt passform med kroppsstrumpa

Den extrema personaliseringen är här. Det japanska varumärket Zozo säljer kläder online med ambitionen att hitta den perfekta passformen. Man gör det med hjälp av en kroppsstrumpa och AI.
Mode Ny teknik E-handel #Japan #artificiellintelligens #personalisering 

Sju sätt att personalisera upplevelsen

Sju sätt att personalisera upplevelsen

Vi är på väg in i värld av hyperpersonalisering och artificiell intelligens. Men redan nu finns konkreta åtgärder som kan göra den digitala kundupplevelsen bättre. Här är sju (begripliga) sådana.
E-handel Visual Merchandising Kundupplevelser #kundupplevelser #rekommendationer #lojalitetsprogram 

Fyra trender som förändrar retail

Fyra trender som förändrar retail

De nya generationernas mindset skiljer agnarna från vetet, hållbarhet och transparens är ett måste. Och äntligen möter kassaköerna sitt oundvikliga öde. Här är fyra trender som formar morgondagens handel.
Pro Trender Ny teknik #facial recognition #incheckning #framtidens retail 

Nike personaliserar och digitaliserar

Nike personaliserar och digitaliserar

Fokus är satt på den lokala närmarknaden. Med hjälp av nya digitala tjänster och personalisering vill man underlätta för kunderna i ett helt nytt butikskoncept. Här integreras on- och offline. 
Internationellt Butikskoncept Pro Nike #kuraterat #personalisering #digitalisering 

Modebutik med artificiell intelligens

Modebutik med artificiell intelligens

Smarta speglar, RFID-teknik och rekommendationer för hela outfits. Den här modebutiken skapar bättre kundupplevelser med artificiell intelligens. Snart finns den även i en mobilversion.
Ny teknik Produktutveckling Kundupplevelser Guess Jeans Alibaba #datorsyn #teknik #rekommendationer 

Fem måsten för framtidens konsument

Fem måsten för framtidens konsument

Utvecklingen inom den moderna detaljhandeln går med en rasande fart. Även konsumenternas attityder förändras i mycket högt tempo. Här är fem avgörande faktorer för att locka den nya tidens konsument.
Undersökningar Pro Trender #dagligvaror #detaljhandel #handelstrender 

Sex trender formar framtidens retail

Sex trender formar framtidens retail

Detaljhandeln vaknar nu upp till en helt ny värld där förändring är det nya konstanta. Konsumentens förväntningar och den snabba teknikutvecklingen bidrar till att skapa den nya tidens retail. Här är sex tunga trender du behöver ha koll på. 
Trender Måsteläsning Pro #kundupplevelser #shoptalk #fysisk handel 

Årets fem tyngsta techtrender

Årets fem tyngsta techtrender

Den differentierad kundupplevelsen står i fokus när detaljhandeln nu gör tunga investeringar i ny digital teknik. Här är fem IT-trender.
Ny teknik Pro Trender Freshippo #kunddata #beacons #butiker 

Sju steg för relevans hos konsumenten

Sju steg för relevans hos konsumenten

När Amazon ständigt höjer ribban och konsumenterna förväntar sig allt mer är det helt fel tid att vara medioker och tråkig. Här är sju punkter som hjälper dig att vara relevant för konsumenterna.
Måsteläsning Pro Konsumentbeteende #personalisering #world retail congress #digitalisering 

Detaljhandelns tyngsta buzzwords

Detaljhandelns tyngsta buzzwords

Drop shipping, maskininlärning, blockchain och disruptiv handel. Trender och termer kommer och går, men här är 50 buzzwords inom retail du absolut bör ha koll på just nu.
Omnichannel Måsteläsning Ny teknik Hema Walmart #athleisure #autonomafordon #augmentedreality 

Personalisering via facial recognition

Personalisering via facial recognition

Kedjan testar nu digitala kiosker med facial recognition. Kunden identifieras automatiskt vilket leder till en friktionsfri upplevelse baserad på köphistorik och preferenser. Systemet sköter även betalningen.
Kundupplevelser Pro Ny teknik #restauranger #köphistorik #preferenser 

10 tunga e-handelstrender 2018

10 tunga e-handelstrender 2018

Den digitala och fysiska handeln närmar sig varandra. Det ställer nya kompetenskrav på teamen. De mobila konsumenterna är otåliga och vill ha "immediate gratification". Här är 10 tunga e-handelstrender inför det kommande året. 
Måsteläsning M-handel Pro 7Fresh #fulfillment #leveranser #automation 

Framtidens retail syns i tio modetrender

Framtidens retail syns i tio modetrender

Hållbarhet flyttas från marknadsinitiativ till företagets kärna. Kedjor agerar som startups. AI suddar ut gränser. Framtidens detaljhandel blir synlig i dessa tio trender inom modevärlden 2018.  
Pro Mode Ny teknik #globalisering #asien #off-price 

Personalisering i Nikes nya flaggskepp

Personalisering i Nikes nya flaggskepp

Sortimentet är lokalt anpassat och medlemmar har tillgång till ett eget våningsplan. I Nikes nya flaggskepp erbjuds personaliserade tjänster och betalning via mobilen. 
Nya butiker Nyheter Butikskoncept Nike #flaggskepp #sport och fritid #betalningar 

Nike personaliserar produkten på 90 minuter

Nike personaliserar produkten på 90 minuter

"Det tar oftast längre tid för kunden att hitta idén än för oss att tillverka skon". Nike introducerar nu ett nytt och mycket snabbt system för personalisering i butik.
Produktutveckling Butikskoncept Design Nike #personalisering #sneaker #New York 

Dynamiska medlemsnivåer hos Polarn O. Pyret

Dynamiska medlemsnivåer hos Polarn O. Pyret

Polarn O. Pyret har nyligen delat in sina kunder i två nivåer. Man gör det för att uppmärksamma och belöna sina mest lojala medlemmar. Syftet är att öka kundupplevelsen.
Nyheter Kundupplevelser Kundvård Polarn O. Pyret #medlemsnivåer #lojalitet #personalisering 

Nytt forum för personaliserade samtal i realtid

Nytt forum för personaliserade samtal i realtid

Sephora har lanserat en onlineplattform där kunderna hittar inspiration, kan ställa frågor och få rekommendationer. Det presenteras i en realtidsmiljö med många sociala inslag.
Kundupplevelser M-handel Pro Sephora #recensioner #community #personalisering 

Hyperlokalt i nya Nike Kicks Lounge

Hyperlokalt i nya Nike Kicks Lounge

Personalen sägs vara den fysiska butikens räddning. Det verkar varumärket Nike ha tagit till sig. Den nya generationen av konceptbutiken Kicks Lounge har många lokala inslag och präglas av dem som jobbar här.  
Nya butiker Butikskoncept Visual Merchandising Nike #lokalt #kuraterat #kuraterad retail 

Påträngande personalisering skrämmer

Påträngande personalisering skrämmer

Att använda personaliserade budskap kan skrämma bort kunderna. En ny undersökning visar att nio av tio hoppar av en köpprocess om varumärket är för påträngande. Och de nya dataskyddsreglerna, GDPR, närmar sig med nya och hårdare krav på korrekt hantering.
Konsumentbeteende Undersökningar E-handel #pul #personalisering #gdpr 

Pop up med 3-D-selfies i choklad

Pop up med 3-D-selfies i choklad

Visst längtar men efter en 3-D-selfie i extra lyxig belgisk choklad. Det är precis vad denna food tech-startup erbjöd sina kunder i en tillfällig pop up-butik.  
Internationellt Pop up Butikskoncept #london #event #personalisering 

Här är upplevelserna kunden vill ha

Här är upplevelserna kunden vill ha

Upplevelser ska rädda de fysiska butikerna, det verkar råda konsensus kring detta inom detaljhandeln. Men vad vill kunden egentligen ha? Det har kartlagts i en ny undersökning.
Pro Undersökningar Nyheter #fysiska butiker #appar #bekvämlighet 

Var tredje konsument vill checka in i butik

Var tredje konsument vill checka in i butik

Konsumenter är positiva till tekniska lösningar som en del av shoppingen, en av tre kan tänka sig att checka in i butiken. Det visar en undersökning från Visma genomförd av Sifo.
Konsumentbeteende Ny teknik Nyheter Visma Retail #smartphone i butik #personalisering #mobil i butik 

Bed Bath & Beyond satsar på personalisering

Bed Bath & Beyond satsar på personalisering

Nyheter Internationellt E-handel #personalisering 

Personalisering i fokus för nytt varumärke

Personalisering i fokus för nytt varumärke

Det pratas mycket om personalisering i den moderna detaljhandeln. Nystartade Studio Heijne går från ord till handling och erbjuder sina kunder att själva påverka designen. Bakom varumärket står en designer med bakgrund inom H&M-koncernen.
Trender Pro Design Studio Heijne #personalisering #crowdsourcing 

Män vill ha bekvämlighet, kvinnor personalisering

Män vill ha bekvämlighet, kvinnor personalisering

Så här ligger det till med millennials. Män vill ha bekvämlighet, kvinnor vill ha personalisering. Det visar en färsk undersökning.
Kundupplevelser Omnichannel Måsteläsning #mobil i butik #cx #wi-fi 

Personaliserad omnichannel hos Barneys

Personaliserad omnichannel hos Barneys

De är kända för sina tjusiga butiker, höga servicenivå och utpräglade modekänsla. Men nu tar Barneys New York nästa snäpp på upplevelsestegen, och man gör det med teknikens hjälp.
Omnichannel Internationellt Kundupplevelser Barneys New York #Relevance Cloud #New York #manhattan 

Personalisering i nytt snuskoncept

Personalisering i nytt snuskoncept

Swedish Matchs öppnar en snusbutik i Åre, och en av ingredienserna är personalisering. Här kan kunderna lära sig mer om produkterna och dessutom skapa sina egna favoritblandningar.
Destinationer Design Pro #personalisering #åre 

Personalisering fortfarande i sin linda

Personalisering är ett av detaljhandelns största buzzwords just nu. Det vill säga att använda data gällande kundernas beteende och preferenser för att kunna leverera individanpassade erbjudande, upplevelser eller budskap. En studie visar att majoriteten av företag ägnar sig åt detta – men bara på den mest basala nivån.
Pro Nyheter Undersökningar #personalisering #individanpassning #big data 

15 tunga e-handelstrender 2016

15 tunga e-handelstrender 2016

E-handeln likriktas och sidornas design kommer börja likna varandra allt mer. Samtidigt sker en en utveckling mot mer personaliserade sortiment och erbjudanden, styrda av beteende och köphistorik. Här är 15 av de mest intressanta trenderna inom onlinehandeln.
Pro Måsteläsning Trender #trender #onlinehandel #applewatch 

Kunden vill ha bättre skärmupplevelser, personalisering och social shopping

Kunden vill ha bättre skärmupplevelser, personalisering och social shopping.
Sociala medier M-handel Pro #twitter #mobil Handel #Pinterest 

10 trender i framtidens köpcentrum

Läs vårt kostnadsfria nyhetsbrev!

Senaste artiklarna

  • Max tillsätter ny COO och vice VD
  • Jakt på deals förändrar beteenden
  • Ny kommersiell direktör på Reitan Convenience
  • Växande Nordstan rekryterar två chefer
  • Kiviks Musteri öppnar webbshop
  • Axfood inleder test av hybridlösning
  • Utmanare (ny)öppnar ännu en lågprisbutik

Nytt om butik

  • Kiviks Musteri öppnar webbshop
  • Utmanare (ny)öppnar ännu en lågprisbutik
  • Jula öppnar nytt varuhus på Nordby
  • Lokal modehandlare växer med ny satsning
  • Apoteksgruppen öppnar i Gårdsten
  • Dansk storkedja satsar på Sverige

Nytt om karriär

  • Max tillsätter ny COO och vice VD
  • Ny kommersiell direktör på Reitan Convenience
  • Växande Nordstan rekryterar två chefer
  • Ny marknads- och e-handelschef till Elgiganten
  • Kronans rekryterar till nyckelroller

Nytt om köpcentrum

  • Växande Nordstan rekryterar två chefer
  • Utmanare (ny)öppnar ännu en lågprisbutik
  • Jula öppnar nytt varuhus på Nordby
  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • Köpcentrum bjuder på filmvisningar
  • Stockmann testar nytt koncept i köpcentrum

Måsteläsning

  • Jakt på deals förändrar beteenden
  • Den nya tidens matdestination
  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • ”Sluta bygga städer för bilar”
  • H&M tar steget in i metaversum
  • Därför lämnar sex av tio e-butiken utan köp

12 kundbehov att tillgodose 2023

PROVLÄS: Sex krafter förändrar retail

Följ oss!

mail facebook-logo instagram_blue pinterest linkedin

Butikens värde – den nya matematiken

Nio insikter om den nya digitala kunden

ÖPPEN LÄSNING! ”50 heta buzzwords”

Fem kundtyper i post corona retail

Trendrapport: Retail 2021

Trendrapport: Generation Z

Trendrapport: Post Corona Retail

Trendrapport : Den nya kundupplevelsen

Senaste artiklarna

  • Max tillsätter ny COO och vice VD
  • Jakt på deals förändrar beteenden
  • Ny kommersiell direktör på Reitan Convenience
  • Växande Nordstan rekryterar två chefer
  • Kiviks Musteri öppnar webbshop
  • Axfood inleder test av hybridlösning
  • Utmanare (ny)öppnar ännu en lågprisbutik
  • Jula öppnar nytt varuhus på Nordby
  • Lokal modehandlare växer med ny satsning
  • Canada Goose förlänger produkternas liv
  • Ny marknads- och e-handelschef till Elgiganten
  • Vässat kundmöte i 17 svenska stadskärnor
  • Apoteksgruppen öppnar i Gårdsten
  • Nytt koncept hyllar 70-talets Italien
  • Dansk storkedja satsar på Sverige
  • Nytt restaurangkoncept flyttar in i Gasverket
  • Den nya tidens matdestination
  • Här är de största last mile-utmaningarna
  • Ikea i samarbetar med Annie Leibovitz
  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • Kedjan bjuder nattarbetare på nyttig mat
  • Kronans rekryterar till nyckelroller
  • Snabb omprofilering för Doz Apotek
  • H&M:s butik blir experimentell studio
  • Ikea fyller 80 år – tävlar ut designklassiker
  • ”Sluta bygga städer för bilar”
  • Fortsatt nedgång för e-handeln
  • Stadsutveckling med innehåll i fokus
  • Här öppnar City Gross ny butik
  • Rent the Runway i samarbete med Amazon

MÅSTELÄSNING: Höstens tyngsta trender

 

Handelstrender är en fristående digital publikation för dig som är intresserad av framtidens detaljhandel.

Handelstrender drivs av Handelstrender Cmptnc, en del av Warma Group.

 

Copyright 2023 Handelstrender. Citera oss gärna! Men kom ihåg att ange källa.

Köpvillkor

Integritetspolicy


v565