Bli medlem

Handelstrender

Logga in som medlem




Bli medlem!  
Bli medlem
Handelstrender
  • Skaffa access!
  • Access för teams
  • Måsteläsning
  • Kategori
    • Butikskoncept
    • Cityhandel
    • Design
    • E-handel
    • Hållbarhet
    • Handelsplatser
    • Internationellt
    • Köpcentrum
    • Konsumentbeteende
    • Kundupplevelser
    • Logistik
    • M-handel
    • Måsteläsning
    • Omnichannel
    • Nya butiker
    • Ny teknik
    • Pop up
    • Retailtrender
    • Shoppingturism
    • Sociala medier
    • Trender
    • Undersökningar
    • Visual merchandising
  • Karriär
  • Trendrapporter
    • Våra rapporter – köp här!
    • Läs mer om rapporterna
      • Retail 2022
      • Generation Z
      • Retail 2021
      • Post Corona Retail
      • Retail 2020
      • Den nya kundupplevelsen
      • Retail 2019
      • Dagligvaror på nätet
      • Röststyrning
      • New Retail
      • Internet of Retail
      • Detaljhandelns tyngsta trender
      • Omnichannel – Den nya tidens retail
      • Den mobila konsumenten
      • Trendrapport Millennials
    • Här finns rapporterna
      • #15 Retail 2022
      • #14 Generation Z
      • #13 Retail 2021
      • #12 Post Corona Retail
      • #11 Retail 2020
      • #10 Den nya kundupplevelsen
      • #9 Retail 2019
      • #8 Dagligvaror på nätet
      • #7 Röststyrning
      • #6 New Retail
      • #5 Internet of Retail
      • #4 Detaljhandelns tyngsta trender
      • #3 Omnichannel
      • #2 Den mobila konsumenten
      • #1 Millennials
  • Om oss
    • Om Handelstrender
    • Köpvillkor
    • Så hanterar vi personuppgifter
  • Logga in

#kundklubbar

Kedja sätter prislapp på lojalitetsprogram

Kedja sätter prislapp på lojalitetsprogram

Kedjan testar ett utökat program som kunderna ska betala för. Ambitionen är att skapa tillit och en trygg relation.
Pro Produktutveckling Måsteläsning #lojalitet #support #kundklubbar 

Hemköp belönar hållbara handlingar

Hemköp belönar hållbara handlingar

Hemköp lanserar sitt nya lojalitetsprogram Klubb Hemköp, samtidigt presenterar man en innovativ satsning för att premiera hållbara val.
Nyheter Produktutveckling Pro Hemköp #lojalitetsprogram #dagligvaror #kundklubbar 

Kundklubb ska minska priskänslighet

Kundklubb ska minska priskänslighet

Cerveras kundklubb byter namn i samband med att en uppgraderad kundklubb lanseras. Ambitionen är att minska priskänsligheten.
Kundupplevelser Nyheter Kundvård Cervera #kundklubbar #lojalitetsprogram 

Fem sätt att öka kundernas lojalitet

Fem sätt att öka kundernas lojalitet

Det finns många sätt att bygga lojalitet – och tusen och åter tusen sätt att rasera den. Här är fem enkla och konkreta åtgärder för att skapa mer lojala kunder.
Kundupplevelser Detaljhandel Kundvård #recensioner #kundklubbar #lojlitetsprogram 

City Gross personaliserar lojalitetsprogram

City Gross personaliserar lojalitetsprogram

City Gross har lanserat ett nytt lojalitetsprogram för sina kunder, Prio. Via analys av data personaliseras erbjudanden och kommunikation.
Kundvård Detaljhandel Nyheter City Gross #personalisering #lojalitetsprogram #kundklubbar 

Amazon handplockar barnböcker

Amazon handplockar barnböcker

Amazon vill göra sagostunden bättre för sina Prime-medlemmar. En prenumeration på barnböcker ska inspirera till läsning – till kraftigt sänkta priser.
Kundupplevelser Pro Nyheter Amazon #kundklubbar #böcker #lojalitetsprogram 

Hämta e-dagligvaror efter 30 minuter

Hämta e-dagligvaror efter 30 minuter

Nu lanseras en ny tjänst för upphämtning av varor inköpta i dagligvarubutiken. Kunderna kan hämta sin order bara 30 minuter efter att den lagts. Dessutom utan att ens lämna sin bil.
Logistik Pro Kundupplevelser Amazon Whole Foods Market #prime now #dagligvaror #lojalitetsprogram 

Därför dissar Gen Z din kundklubb

Därför dissar Gen Z din kundklubb

I tider när målgruppen är van vid omedelbar belöning är långsamma lojalitetsprogram verkningslösa. Här är tre tunga anledningar till att generation Z dissar er kundklubb.
Måsteläsning Pro Konsumentbeteende #kundklubbar #lojalitetsprogram #millennials 

Abercrombie i samarbete med hotell

Abercrombie i samarbete med hotell

Från början var de kända för sin nattklubbsmiljö i butikerna som nu har blivit ljusare och mer avskalade. Nu inleder Abercrombie & Fitch ett samarbete med en hotell och nöjesaktör. 
Internationellt Kundupplevelser Mode Abercrombie & Fitch #samarbeten #kundklubbar #restauranger 

Ny teknik i kedjans hemliga testbutik

Ny teknik i kedjans hemliga testbutik

Kedjan har i hemlighet skapat ett helt nytt koncept där man just nu testar både nya strategier och ny teknik. Sortimentet är fokuserat kring färskvaror och färdiga rätter enkla att ta med.
Ny teknik Butikskoncept Pro Walmart Sam's Club #dagligvaror #dagligvarukedjor #clickandcollect 

Deadpool dyker upp i augmented reality

Deadpool dyker upp i augmented reality

Inför premiären av uppföljaren till första succéfilmen dyker Deadpool upp i AR-form hos kedjan. Nya upplevelser låses upp varje vecka för att locka fans till butiken ofta.
Kundupplevelser Pro Ny teknik 7-Eleven #retailtrender #kundklubbar #servicebutikskedjor 

Service 24/7 med 7-Elevens chatbot

Service 24/7 med 7-Elevens chatbot

Amerikanska 7‑Eleven har lanserat en plattform för automatisk chat. "Dagens teknikvana konsumenter förväntar sig att varumärken är ständigt tillgängliga".
Kundupplevelser M-handel Ny teknik 7-Eleven #maskininlärning #ai #service 

Så kan detaljhandeln förbereda för GDPR

Så kan detaljhandeln förbereda för GDPR

Kunskapsnivån om den nya dataförordningen är mycket låg inom retail. Detta trots att man riskerar straff i mångmiljonklassen. Så här kan detaljhandelsföretagen rusta för den nya GDPR-förordningen.
Pro Kundvård Måsteläsning #kundklubbar #kunddata #datahantering 

Dynamiska medlemsnivåer hos Polarn O. Pyret

Dynamiska medlemsnivåer hos Polarn O. Pyret

Polarn O. Pyret har nyligen delat in sina kunder i två nivåer. Man gör det för att uppmärksamma och belöna sina mest lojala medlemmar. Syftet är att öka kundupplevelsen.
Kundvård Nyheter Kundupplevelser Polarn O. Pyret #kundklubbar #medlemsnivåer #lojalitet 

Nytt forum för personaliserade samtal i realtid

Nytt forum för personaliserade samtal i realtid

Sephora har lanserat en onlineplattform där kunderna hittar inspiration, kan ställa frågor och få rekommendationer. Det presenteras i en realtidsmiljö med många sociala inslag.
E-handel Pro Nyheter Sephora #rekommendationer #recensioner #personalisering 

Eleven lanserar nytt lojalitetsprogram

Eleven lanserar nytt lojalitetsprogram

Eleven Club är en ny kundklubb som låter medlemmar samla poäng på varje köp som kan nyttjas när kunden vill, hur den vill. I nästa fas presenteras nya sätt att tjäna poäng.
E-handel Pro Kundvård Eleven #kundklubbar #lojalitetsprogram 

Köpcentrum satsar på lojalitetsprogram

Köpcentrum satsar på lojalitetsprogram

Emporia i Malmö är ett av de köpcentrum som nu satsar på ett gemensamt lojalitetsprogram för verksamheten. På butikernas begäran är det inte baserat på erbjudanden.
Nyheter Köpcentrum Pro Fields Emporia Steen & Ström #lojalitetsprogram #kundklubbar 

Här finns handelns bästa kundklubbar

Här finns handelns bästa kundklubbar

Det räcker inte att det är enkelt att gå med i en kundklubb, det måste finnas ett mervärde i att vara med i den också. Det visar en ny undersökning av svenska detaljhandelns kundklubbar.
Kundupplevelser Undersökningar Kundvård #kundklubbar #lojalitet 

Lojalitetsprogram fick precis en ny innebörd

Lojalitetsprogram fick precis en ny innebörd

Lojalitetsprogrammet 3.0 är här. En avgörande faktor gör att fler än nio av tio fortsätter vara medlemmar år efter år. Den siffran lär stiga när städning av hemmet nu inkluderas.
Pro Kundvård Kundupplevelser Amazon #lojalitetsprogram #amazonprime #kundklubbar 

Kunden vill ha personaliserade erbjudanden

Kunden vill ha personaliserade erbjudanden

Svenska konsumenter vill ha kundklubbar med personaliserade rabatter och erbjudanden. Man väljer bort de som kräver plastkort och klassiska rabattkuponger av papper. Det visar en ny undersökning.
Nyheter Undersökningar Konsumentbeteende #lojalitet #erbjudanden #kundklubbar 

KappAhl lanserar ny digital kundklubb

KappAhl lanserar ny digital kundklubb

"För kunden där kunden är". Relationen till kunden ska vara enkel och smart enligt marknadschef Joakim Holmstrand.
Nyheter Pro E-handel Kappahl #kundklubbar #appar #lojalitetsprogram 

Digital kundklubb via mobilen

Digital kundklubb via mobilen

Förenkling är en bärande idé för en ny startup som erbjuder en digital kundklubb direkt i mobilen. Efter inledande tester ska lösningen nu lanseras på bredare front.
Pro Kundvård Ny teknik #kundklubbar #QR-koder #digitala kundklubbar 

Akademibokhandeln lanserar medlemsklubb

Akademibokhandelns Vänner en digital satsning.
Pro Nyheter Kundvård Akademibokhandeln #kundklubbar 

Coop ger mest tillbaka

För den som gör sina inköp med sitt kundkort ger Coops medlemsprogram mest tillbaka. Det visar en kartläggning av kundprogrammen i dagligvaruhandeln som det oberoende testföretaget Testfakta Research genomfört.
Kundvård Nyheter Pro Coop #lojalitetsprogram #kundkort #kundklubbar 

Fyra missar som dödar lojalitetsprogrammet

Trender Pro Kundvård #kundklubbar #Omnichannel #lojalitetsprogram 

Läs vårt kostnadsfria nyhetsbrev!

Senaste artiklarna

  • Coworking i Ingka Centres mötesplats
  • Ny HR & Sustainability Director på Stadium
  • Retail som bevarar och utvecklar staden
  • Satsning på utbildningar om hållbara städer
  • Internationell konstmässa hålls i köpcentrum
  • Så skapas Amazons innovationsförmåga
  • Så påverkar inflationen konsumenten

Följ oss!

mail facebook-logo instagram_blue pinterest linkedin

Butikens värde – den nya matematiken

ÖPPEN LÄSNING! ”50 heta buzzwords”

PROVLÄS: Sex krafter förändrar retail

Fem kundtyper i post corona retail

Trendrapport: Retail 2021

Trendrapport: Post Corona Retail

Trendrapport : Den nya kundupplevelsen

Senaste artiklarna

  • Coworking i Ingka Centres mötesplats
  • Ny HR & Sustainability Director på Stadium
  • Retail som bevarar och utvecklar staden
  • Satsning på utbildningar om hållbara städer
  • Internationell konstmässa hålls i köpcentrum
  • Så skapas Amazons innovationsförmåga
  • Så påverkar inflationen konsumenten
  • Ikea miljardinvesterar i fysiska butiker
  • Hans Redig Bolin ny VD på Cervera
  • Apoteksgruppen rekryterar Franchise Manager
  • Så ska Lululemon dubbla omsättningen
  • Innovativ återanvändning sätts i fokus
  • Mapic sätter fokus på den nya detaljhandeln
  • Millennials mest engagerade i klimatfrågor
  • Ahlsell öppnar obemannad dynet runt-butik
  • Fem nya namn till Svensk Handels styrelse
  • Automation förändrar apotekets roll
  • Kassalösa Amazon Go flyttar in i förorten
  • Sju hållbara varumärken öppnar pop up
  • Citycon stärker marknadsavdelningen
  • Kronans öppnar apotek i metaversum
  • Detaljhandeln på väg in i metaversum
  • Så ser framtidens butik ut enligt Ica
  • H&M Home öppnar uppdaterat koncept
  • Ett socialt och streamat beteende växer fram
  • Virtuellt provrum i Snapchats shoppingtjänst
  • Kronans lanserar kundservice på arabiska
  • Konsumenten vill se hållbar handlingskraft
  • Ny satsning på hållbara grannboxar
  • Prada återvänder med tropiskt tema

MÅSTELÄSNING: Höstens tyngsta trender

 

Handelstrender är en fristående digital publikation för dig som är intresserad av framtidens detaljhandel.

Handelstrender drivs av Handelstrender Cmptnc, en del av Warma Group.

 

Copyright 2022 Handelstrender. Citera oss gärna! Men kom ihåg att ange källa.

Köpvillkor

Integritetspolicy


v535