Kedjan testar ett utökat program som kunderna ska betala för. Ambitionen är att skapa tillit och en trygg relation.
Hemköp lanserar sitt nya lojalitetsprogram Klubb Hemköp, samtidigt presenterar man en innovativ satsning för att premiera hållbara val.
Cerveras kundklubb byter namn i samband med att en uppgraderad kundklubb lanseras. Ambitionen är att minska priskänsligheten.
Det finns många sätt att bygga lojalitet – och tusen och åter tusen sätt att rasera den. Här är fem enkla och konkreta åtgärder för att skapa mer lojala kunder.
City Gross har lanserat ett nytt lojalitetsprogram för sina kunder, Prio. Via analys av data personaliseras erbjudanden och kommunikation.
Amazon vill göra sagostunden bättre för sina Prime-medlemmar. En prenumeration på barnböcker ska inspirera till läsning – till kraftigt sänkta priser.
Nu lanseras en ny tjänst för upphämtning av varor inköpta i dagligvarubutiken. Kunderna kan hämta sin order bara 30 minuter efter att den lagts. Dessutom utan att ens lämna sin bil.
I tider när målgruppen är van vid omedelbar belöning är långsamma lojalitetsprogram verkningslösa. Här är tre tunga anledningar till att generation Z dissar er kundklubb.
Från början var de kända för sin nattklubbsmiljö i butikerna som nu har blivit ljusare och mer avskalade. Nu inleder Abercrombie & Fitch ett samarbete med en hotell och nöjesaktör.
Kedjan har i hemlighet skapat ett helt nytt koncept där man just nu testar både nya strategier och ny teknik. Sortimentet är fokuserat kring färskvaror och färdiga rätter enkla att ta med.