Hemköp är en dagligvarukedja som ingår i Axfood. Hemköps ambition är ”att inspirera till hållbar matglädje varje dag”. Kedjan gör det med fokus på färskvaror och kundmöten som ska guida till medvetna val. På detta sätt vill man överträffa kundens förväntningar, både i butik och digitalt. Hemköp har närmare 200 butiker i Sverige, i Hemköps organisation ingår även Tempo med cirka 150 butiker.


Axfood inför pant på saftflaskor

Axfood inför pant på saftflaskor

 

Från och med tisdag 15 september blir det möjligt att för första gången panta även saftflaskor i Sverige. Det handlar om fyra olika smaker av märket Premier som säljs i Sveriges alla Hemköp- och Willys-butiker. För att minska nedskräpningen och öka återvinningen har dagligvaruföretaget Axfood tagit initiativ till att det från september 2015 ingår även koncentrerade … (läs mer)




Bensinstationer byggs om för Click & Collect

 

Click & collect är hetare än någonsin. På den svenska marknaden blir företeelsen, det vill säga att kunden köper online och hämtar varorna själv, allt vanligare. I Storbritannien stärker nu Asda sitt erbjudande genom att bygga hämtcentraler på bensinstationer.  Hemma i Sverige har flera av de ledande kedjorna nu inlett satsningar på försäljning av dagligvaror … (läs mer)