Bring placerar ut paketboxar i Axfoods dagligvarubutiker. Utrullningen pågår redan.
Vissa faktorer är viktigare än andra. En ny studie visar vilka leveransmissar som får kunden att se rött.
Den fysiska dagligvarubutiken kämpar med lönsamheten i försäljningen online. Här är tre tänkbara vägar framåt enligt en ny kartläggning.
Lågprisaktörer inom dagligvaror har fokus på effektivitet och strömlinjeformning. Men nu satsas det även stort på e-handel, omnikanal och sömlösa butiksupplevelser.
Med hjälp av AI-teknik ska antalet fel och problem som kan uppstå i leveranserna minskas.
”Ett steg för oss i vår strävan att möta våra kunders behov och förbättra deras matupplevelse”.
Branschen vill se lösningar som säkrar butikernas prestation – men konsumenten vill se andra förändringar.
Här är de klimatsmarta alternativen kunderna helst vill se i webbutiken.
Ikea testar automatiserad utlämning av ordrar. Ambitionen är att pånyttföda click & collect-upplevelsen.
En global studie har kartlagt omniupplevelsen i detaljhandeln. Världsmästarna skiljer sig markant från resten i en rad kategorier.