Kunderna vill ha smidigare betalningar i butik

Kunderna vill ha smidigare betalningar i butik

 

Det ska vara digitalt, enkelt och gå snabbt att betala i butik om kunderna själva får bestämma. Och fyra av tio vill gärna slippa gå till kassan och i stället betala ute i butiken. Det visar en undersökning från Visma genomförd av Sifo. Efterfrågar automatisk betalning – Dagens konsumenter har höga krav på att nya digitala … (läs mer)




Säkerheten bromsar nya betalsätt

 

Detaljhandeln är medveten om att konsumenternas förväntningar på nya betalsätt är höga. Samtidigt är man orolig för säkerhetsriskerna som kan uppstå. Det visar en ny global undersökning. Kontaktlösa betalningar, mobila plånböcker och ansiktsidentifiering. Den tekniska utvecklingen inom betalningar går i ett rasande tempo just nu. Kartläggningen 2015 Global Payments Insight Survey ger en överblick över den globala … (läs mer)




Varannan kund har avbrutit ett mobilköp

 

Drygt hälften av kunderna har övergivit ett köp i mobilen – och anledningarna är främst kopplade till användarvänligheten. Lång laddningstid, otydlig navigering och krångliga kassor får kunden att avbryta ett mobilköp. Men förvånansvärt många kommer tillbaka för ett nytt försök. I undersökningen The 2015 Jumio Mobile Consumer Insights Study kom man fram till att 55 … (läs mer)