Den fysiska handeln är långt från död. Det menar Swish som vill visa vägen framåt för den fysiska handeln och öppnar en egen butik.
Kunden kan använda lösningen hos alla e-handlare världen över. Detta oavsett om handlaren är en partner till Klarna eller inte.
Fyra innovativa betallösningar ska göra det enklare att betala och identifiera sig digitalt.
Andelen kontaktlösa betalningar – och betalningar via mobila plånböcker – fortsätter att öka.
Utrustade med mobila kassaenheter hjälper man kunderna med betalningen.
Den kinesiska betaltjänsten Alipay gör det möjligt för handlare att ta emot mobilbetalningar från upp till en halv miljard registrerade användare.
Nästan två miljoner svenskar är redo att betala kontaktlöst med bärbara enheter, så kallade wearables. Men Sverige ligger en bra bit efter övriga Europa.
Nu lanseras betallösningen WeChat Pay på en rad flygplatser runt om i Europa. Det är ett sätt för detaljhandeln på flygplatserna att tilltala kinesiska turister som ökar i antal.
Alibabas betallösning har 520 miljoner användare. I takt med att turismen från Kina ökar erbjuder allt fler butiker och varumärken Alipay, bland annat ett flertal modevarumärken.
KappAhl erbjuder nu sina kunder betalningslösningar via mobilen även i butik. Kunden kan välja att avsluta sitt köp genom att betala via Klarna In-Store, direkt vid köptillfället eller via faktura.