Den fysiska handeln är långt från död. Det menar Swish som vill visa vägen framåt för den fysiska handeln och öppnar en egen butik.
Kunden kan använda lösningen hos alla e-handlare världen över. Detta oavsett om handlaren är en partner till Klarna eller inte.
Fyra innovativa betallösningar ska göra det enklare att betala och identifiera sig digitalt.
Andelen kontaktlösa betalningar – och betalningar via mobila plånböcker – fortsätter att öka.
Utrustade med mobila kassaenheter hjälper man kunderna med betalningen.
Den kinesiska betaltjänsten Alipay gör det möjligt för handlare att ta emot mobilbetalningar från upp till en halv miljard registrerade användare.
Nästan två miljoner svenskar är redo att betala kontaktlöst med bärbara enheter, så kallade wearables. Men Sverige ligger en bra bit efter övriga Europa.
Nu lanseras betallösningen WeChat Pay på en rad flygplatser runt om i Europa. Det är ett sätt för detaljhandeln på flygplatserna att tilltala kinesiska turister som ökar i antal.
Alibabas betallösning har 520 miljoner användare. I takt med att turismen från Kina ökar erbjuder allt fler butiker och varumärken Alipay, bland annat ett flertal modevarumärken.
KappAhl erbjuder nu sina kunder betalningslösningar via mobilen även i butik. Kunden kan välja att avsluta sitt köp genom att betala via Klarna In-Store, direkt vid köptillfället eller via faktura.
Klarna och Nets har tillsammans tagit fram en ny betallösning för användning i fysiska butiker i Norden. Tjänsten ska nu testas med start i utvalda pilotbutiker i Sverige.
Betalplattformen utvidgar sitt partnerskap med Alipay, världens största plattform för mobila betalningar. Det innebär att handlare runt om i världen kommer kunna erbjuda kontantfria betalningar till kinesiska kunder i butik.
Kinas ledande tjänst för betalningar online, Alipay, har nu lanserats i Norge – med sikte inställt även på hela Norden. Satsningen är ett sätt att utveckla kinesiska turisters shoppingupplevelse.
Från början var det bara meningen att några enskilda butiker skulle acceptera kryptovalutan bitcoin. Nu utökas satsningen till att gälla hela kedjan.
Apple Pay är på väg till Sverige. Detta avslöjades nyligen i samband med Apples kvartalsrapport. Betallösningen kommer till Sverige, Finland och Danmark innan årets slut.
Starkt Wi-Fi, närvaro i sociala medier och strömlinjeformad shopping är avgörande för att attrahera millennials och generation Z. Och den yngre generationen verkar vara den fysiska handelns räddning. Det visar en ny studie.
Innovativa betalsätt utvecklas för att skapa en enklare kassaprocess. En ny teknik där kunden identifieras och betalar med hjälp av handen testas nu skarpt i en butik.
Mer än en miljon konsumenter i Norden handlar nu med hjälp av en tjänst där man endast skriver in säkerhetskoden. Det är den första av flera tjänster som nu ska förenkla betalningarna för kunden.
Genom samarbetet mellan Hogia och Klarna ges kunden möjlighet att betala via Klarna Checkout i butikskassan. Först ut att använda lösningen blir klädkedjan 58 Grader Nord.
Genom ett nytt samarbete med Klarna är Sitoo först med att lansera Klarna Checkout i fysisk butik. Det innebär att alla handlare med Sitoo Kassaregister kommer att kunna erbjuda sina kunder möjligheten att betala med Klarna Checkout i kassan.
Åhléns har lanserat en ny e-handelslösning där den digitala och fysiska shoppingupplevelsen integreras. DIBS blir leverantör av en betalningslösning som bland annat innefattar Swish och Masterpass.
Från och med idag finns MasterCards globala digitala plånbok MasterPass tillgänglig i Sverige via Nordea, SEB och Swedbank.
Litium integrerar nu MasterPass från MasterCard i kassan i sina nätbutiker via betalningsleverantörerna Dibs och PayEx.
I år utökar Turkietresor sina avgångar och flyg till populära destinationer i Turkiet, i och med detta tar researrangören även nästa steg inom e-handel. Resenärerna ges nu möjligheten att direkt på Turkietresors webbsida ansöka och beviljas flexibel delbetalning helt räntefritt.
Den mobila betaltjänsten SEQR kliver nu in i ytterligare ett land.
Autoexperten har valt Resurs Bank som strategisk partner i en satsning på omnikanal.
DIBS Payment Services och Danske Bank har nu öppnat upp för webbutiker att erbjuda betalsättet MobilePay som mobil betalningslösning för handel på nätet.