Självutcheckning finns bland de teknikinslag kunderna helst vill använda i fysisk butik. Det visar en ny undersökning.
Den snabba 5G-tekniken kan bidra till att utveckla upplevelser inom digital och fysisk detaljhandel. Här är fyra exempel på detta.
En färsk studie visar att ett nytt socialt och streamat shoppingbeteende har växt fram under pandemin.
Tekniklösningar kan förbättra kundupplevelsen avsevärt, enligt en ny studie. De som kommit längst med dataanalys och AI är också de mest framgångsrika.
Den fysiska handeln är långt från död. Det menar Swish som vill visa vägen framåt för den fysiska handeln och öppnar en egen butik.
Kunder i fysiska modebutiker vill ha mer integration mellan online och offline. Den här artikeln handlar om vad man efterfrågar mest i butik.
AI kan bidra till en mer hållbar lönsamhet inom såväl fysisk som digital handel. Här är tre områden att börja med.
Pandemin har accelererat utvecklingen av teknikrelaterade lanseringar. Det visar en ny studie.
Ikea utforskar hur meningsfulla relationer med teknik kan se ut. Man vill skapa ett fritt och säkert hem.
Augmented reality sägs stå inför sitt stora genombrott i retail. Här är fyra områden som lämpar sig väl för AR-tekniken.
Nu lanseras ett fysiskt labb för tester, samverkan, experiment och utveckling av nästa generations AI-teknik.
Låga priser lockar flest konsumenter till dagligvarubutiken. Men bland de yngre generationerna är det andra parametrar som har stark dragningskraft.
Internet of Things har varit en snackis under ett flertal år. En ny studie visar var vinnarna anser att den största nyttan finns med tekniken.
Mobillösningar är bästa sättet att skapa en snabbare shoppingupplevelse, enligt kunderna. Tre av fyra säger sig också vilja ha individanpassade upplevelser.
Ikeas CDO delade under WRC med sig av grunderna i företagets digitala utveckling. Barbara Martin Coppola berättade om tre nödvändiga hörnstenar i strategin.
Med sensorer, kameror och realtidsanalys inleder Walmart nu ett arbete för att optimera butiksupplevelsen med hjälp av AI. Välkommen till Intelligent Retail Lab – framtidens butik.
Kundvagnar i butik kan vara orsak till olyckor. Bilvarumärket vill lösa detta och har tagit fram en lösning med ny teknologi från fordonsvärlden.
Handlarna satsar på bland annat konversationsteknik och AI. Men om investeringarna inte kopplas till affärsutvecklingen är det bara en gimmick. Det menade man i en paneldiskussion under Tech 2018.
Branschglidning när elektronikkedjan satsar på hälsa. I veckan som gick förvärvade man företaget som erbjuder en rad tjänster för främst äldre personer och deras anhöriga.
Smarta speglar, RFID-teknik och rekommendationer för hela outfits. Den här modebutiken skapar bättre kundupplevelser med artificiell intelligens. Snart finns den även i en mobilversion.
Kedjan har i hemlighet skapat ett helt nytt koncept där man just nu testar både nya strategier och ny teknik. Sortimentet är fokuserat kring färskvaror och färdiga rätter enkla att ta med.
En nystartad tävling ska trigga team runtom i världen att skapa nya kreativa idéer inom retail. Syftet är att hitta fungerande koncept för en cirkulär ekonomi.
Inom tio år kommer 60 procent av alla jobb utgöras av nya roller och ansvar. Så här ser de stora aktörernas processer ut för att hitta talangerna – och detta letar man efter.