Liveshopping, det vill säga livestreamde shopping-event, fortsätter att vara en snackis. Nu har företeelsen dykt upp även i skyltfönstren.
Ett nytt samarbete ska – med verktyg och kompetens – bistå mindre företag att nå yngre generationer via TikTok.
Livestream shopping etablerar sig snabbt som en försäljnings- och marknadsföringskanal att räkna med. Detta enligt en ny studie.
Svenska konsumenter shoppar med mobilen i högsta hugg. Här är upplevelserna man vill att handeln prioriterar, enligt en färsk studie.
En färsk studie visar att ett nytt socialt och streamat shoppingbeteende har växt fram under pandemin.
Kedjans satsning på live video shopping är en del av ett övergripande arbete med att skapa en sömlös shoppingupplevelse.
Bjuder på inspiration, intervjuer, korta kurser – samt möjlighet att köpa produkterna.
Nu kompletterar PickPackPost, en ny typ av paketombud, utbudet med live video shopping.
Kedjan bygger en ny butik komplett med varor och medarbetare – men utan kunder. Detta är anledningen.
Live video shopping är en av de tyngsta trenderna under pandemin. Här är fyra universella strategitips för framgångsrika events.
Pandemin har accelererat utvecklingen av teknikrelaterade lanseringar. Det visar en ny studie.
Trenden med livestreamad shopping är fortsatt stark. Nu växlar Facebook upp sin satsning på Live Shopping.
Butiksmedarbetarna viktiga i digital satsning. ”Svårmatchat för rena e-handelsaktörer”, säger marknadschef Erika Dalle.
Bambuser lanserar nytt affärsområde. Det ska ledas av Annelie Gullström som rekryteras från AMF Fastigheter.
För första gången spås nu e-handeln omsätta mer än fysisk handel i ett land.
Kedjan vill erbjuda en digital butiksupplevelse där kunderna kan möta kunniga medarbetare i en ny kanal.
Under våren lanserade Kicks sin satsning på Live video Shopping. Nu vill man ta formatet till nästa nivå och adderar livemusik.
Målet är att minska julstress och trängsel och därmed coronasäkra evenemanget.
AMF Fastigheter och Bambuser lanserar The Lobby Live, en studio för live video shopping med popup-ytor.
Erbjuder kunderna att besöka och uppleva platser tillsammans med en guide. Bland turerna finns skräddarsydda shoppingsessioner.
Odd Molly tar nu efter ett flertal Live Video Shopping-event ett nytt grepp om formatet. Tittaren bjuds in på livestreamat matmingel.
Amazon tar ett steg mot mer upplevelseinriktad shopping.
För första gången bjuder köpcentrumen in sina besökare till en trendande digital upplevelse – live stream shopping.
Livestreaming är en växande trend. Gina Tricot genomför i dag sitt första Live Video Shopping-event.
NA-KD har valt att stötta konstnärer och designers genom att öppna en kanal till miljontals följare. Och kanske framförallt: man betalar kreatörerna för det.
Varumärket har med anledning av Covid‑19 ställt om försäljningen från personliga möten till liveshopping. ”Vår affärsmodell kommer sannolikt att påverkas”.
Intersport vill inspirera och interagera med sin målgrupp. Därför lanserar man nu Liveshopping.
En pågående trend har fått extra fart under coronakrisen. Livestreaming är ett sätt för varumärken att nå ut, för konsumenten medför det sociala fördelar.
I veckan, torsdagen den 16 april, är det premiär för kicks satsning på live stream shopping. Nu är det klart vilka som är värdar i de första eventen.
Livestreaming en allt viktigare del av e-handeln, omsätter nu miljardbelopp. Här presenteras produkterna mer levande än på en statisk produktsida.
Pop up-butiker i butiken. Det är varumärkets recept för att skapa variation och nya upplevelser. Efter en tids testande lanserar man nu strategin på bred front i fler butiker.
Prenumerationstjänsten gör stor succé med sina livesändningar via Facebook. Trots stor publik handlar detta till stor del om att skaffa sig nya kundinsikter för företaget.