Satsningen på mindre enheter fortsätter inom Ikea. Ambitionen är att minska avstånden till närmaste Ikea-butik, något som verkar gå hem hos kunderna.
Den digitala gårdsbutiken märkte en ökning i såväl kundunderlag som varumärkeskännedom i den fysiska butiken. Nu utökas satsningen.
”Vår ambition är att erbjuda Sundsvallsbor och besökare möjligheten att uppleva stadskärnan på ett modernt och tillgängligt sätt”.
Stadens gamla järnvägshus ska åter blir en pulserande centralstation. ”En central där det oväntade uppstår, där man inte riktigt vet vad som väntar”.
Nu kompletterar PickPackPost, en ny typ av paketombud, utbudet med live video shopping.
Tidigare i somras öppnades paketombudet i citykärnan. I samband med detta lanserades även konceptet PopUp Market.
Anna Dahlgren blir ny affärschef på Diös i Sundsvall och efterträder tidigare affärschef Sofie Stark.
Sofie Stark rekryteras som fastighetschef och Mats Eriksson utökar sin roll med chef över affärsutveckling.
I maj öppnar en ny livsmedelsbutik i stadskärnan. Franchisekonceptet bygger på obemannade livsmedelsbutiker och tar nu plats på mitt i city.
Diös chef för affärsutveckling blir fastighets- och transaktionschef.