Bli medlem

Handelstrender

Logga in som medlem




Bli medlem!  
Bli medlem
Handelstrender
  • Skaffa access!
  • Access för teams
  • Måsteläsning
  • Kategori
    • Butikskoncept
    • Cityhandel
    • Design
    • E-handel
    • Hållbarhet
    • Handelsplatser
    • Internationellt
    • Köpcentrum
    • Konsumentbeteende
    • Kundupplevelser
    • Logistik
    • M-handel
    • Måsteläsning
    • Omnichannel
    • Nya butiker
    • Ny teknik
    • Pop up
    • Retailtrender
    • Shoppingturism
    • Sociala medier
    • Trender
    • Undersökningar
    • Visual merchandising
  • Karriär
  • Trendrapporter
    • Våra rapporter – köp här!
    • Läs mer om rapporterna
      • Retail 2022
      • Generation Z
      • Retail 2021
      • Post Corona Retail
      • Retail 2020
      • Den nya kundupplevelsen
      • Retail 2019
      • Dagligvaror på nätet
      • Röststyrning
      • New Retail
      • Internet of Retail
      • Detaljhandelns tyngsta trender
      • Omnichannel – Den nya tidens retail
      • Den mobila konsumenten
      • Trendrapport Millennials
    • Här finns rapporterna
      • #15 Retail 2022
      • #14 Generation Z
      • #13 Retail 2021
      • #12 Post Corona Retail
      • #11 Retail 2020
      • #10 Den nya kundupplevelsen
      • #9 Retail 2019
      • #8 Dagligvaror på nätet
      • #7 Röststyrning
      • #6 New Retail
      • #5 Internet of Retail
      • #4 Detaljhandelns tyngsta trender
      • #3 Omnichannel
      • #2 Den mobila konsumenten
      • #1 Millennials
  • Om oss
    • Om Handelstrender
    • Köpvillkor
    • Så hanterar vi personuppgifter
  • Logga in

#O2O

Digital gårdsbutik öppnar i köpcentrum

Digital gårdsbutik öppnar i köpcentrum

Den digitala gårdsbutiken märkte en ökning i såväl kundunderlag som varumärkeskännedom i den fysiska butiken. Nu utökas satsningen.
Omnichannel E-handel Pro Diös #popups #retail #butiker 

Gör fysisk entré med kollektion för Gen Z

Gör fysisk entré med kollektion för Gen Z

Modevarumärket var banbrytande inom direkt till konsument (DTC). Nu gör man ny butiksentré – med en kollektion riktad till generation Z.
Internationellt Mode Nyheter #ehandel #retail #dtc 

Här öppnar ”världens bästa fotbollsbutik”

Här öppnar ”världens bästa fotbollsbutik”

Siktet är inställt på att skapa en högklassig destination och att erbjuda mer än en traditionell butiksupplevelse.
Butikskoncept E-handel Nya butiker #detaljhandel #etableringar #onlinetooffline 

Amazon digitaliserar provrummen

Amazon digitaliserar provrummen

I det nya varuhuskoncept som Amazon för tillfället skapar testas en digitalt laddad version av provhytter.
Ny teknik Detaljhandel Pro Amazon #friktionsfritt #retailtrender #retail 

Amazon sägs planera fysiska varuhus

Amazon sägs planera fysiska varuhus

Amazon sägs ha långt gångna planer på stora fysiska butiker som liknas vid varuhus.
Nyheter Detaljhandel Internationellt Amazon #butiker #O2O #fysiskabutiker 

Rykte: Amazon köper fysisk varuhuskedja

Rykte: Amazon köper fysisk varuhuskedja

Amazon sägs vara intresserade av att köpa klassisk varuhuskedja. Är det ett första steg till att bli den nya tidens ankarbutik?
Nyheter E-handel Pro Amazon #fygitalhandel #O2O #Varuhus 

Digital inspiration i fysisk butik

Digital inspiration i fysisk butik

Hudvårdsmärket lanserar nu en ny digital lösning för sin fysiska butik. Systemet förser kunderna med information och digital inspiration.
Detaljhandel Pro Design Babor #O2O #teknik i butik #online to offline 

Dra nytta av butikens unika styrkor

Dra nytta av butikens unika styrkor

Instant gratification och oslagbar bekvämlighet. Den fysiska butiken har egenskaper som stärker dess ställning hos konsumenten. Här är tre sätt att använda dem.
Konsumentbeteende Måsteläsning Omnichannel #detaljhandel #onlinetooflline #bekvämlighet 

Detaljhandelns tyngsta trender 2019

Detaljhandelns tyngsta trender 2019

Den digitala klasskampen blir allt tydligare, stadskärnan gör comeback och online-to-offline lyfter upplevelserna i butik. Här är de 10 tyngsta trenderna 2019.
Analys Trender Detaljhandel JD.com #big data #curbside #blockchain 

Ny infrastruktur i framtidens köpcentrum

Ny infrastruktur i framtidens köpcentrum

Nya förutsättningar sätter gamla affärsmodeller ur spel. Julie Villet, utvecklingsansvarig på Unibail-Rodamco-Westfield, beskriver framtidens köpcentrum. 
Personer Måsteläsning Köpcentrum #online to offline #framtidens köpcentrum #O2O 

Online-to-offline för Atrium Ljungberg

Online-to-offline för Atrium Ljungberg

Integrerar e-handel i den fysiska miljön genom nytt service- och paketombudskoncept.
E-handel Pro Köpcentrum Mobilia Atrium Ljungberg Sickla Köpkvarter #ombud #online to offline #paketutlämning 

E-matbutik öppnar fysiska butiker

E-matbutik öppnar fysiska butiker

Verksamheten bygger på tre tunga trender – bekvämlighet, lokalt och ekologiskt. Nu utökar e-handlaren dessutom verksamheten med fysiska dagligvarubutiker.  
E-handel Nya butiker Butikskoncept #stadskärnor #toronto #nya butiker 

HEADS UP! Missguided effektiviserar med AI

HEADS UP! Missguided effektiviserar med AI

Vissa personer, företag och organisationer får mig att vilja plocka fram karbinhaken, haka fast och bara åka med på resan. Man vet inte riktigt var de ska, men det spelar ingen roll, man bara vet att platsen de är på väg till is the place to be.
Nyheter Mode Heads up! Missguided #O2O #artificiellintelligens #ai 

Online to offline för ny dagligvarukedja

Online to offline för ny dagligvarukedja

Logistiken och effektiviteten finns redan på plats. När onlinejätten öppnar en fysisk dagligvarukedja är förutsättningarna helt nya. Inte minst för att man äger hela logistiken inklusive sista kilometern.
Omnichannel Pro Butikskoncept Hema 7Fresh #sista kilometern #matbutiker #O2O 

Ellos Home öppnar i centrala Göteborg

Ellos Home öppnar i centrala Göteborg

Under våren öppnar Ellos Home sin andra konceptbutik i Sverige. Butiken ska vara en mötesplats för inspiration och är ett led i att stärka Ellos e-handel.
Nyheter Nya butiker E-handel Ellos #O2O #fysiska butiker #online to offline 

Missguided lanserar lillebror med pop up

Missguided lanserar lillebror med pop up

Missguideds lillebror lanseras just nu i Storbritannien. Precis som storasyster är detta främst ett onlinevarumärke, men med fysisk närvaro. 
Internationellt Pro Mode Missguided #London #O2O #online to offline 

Här bygger Alibaba framtidens köpcentrum

Här bygger Alibaba framtidens köpcentrum

Det är fem våningar högt och det fysiska köpcentrumet är en del av satsningen på New Retail. Via en kombination av ny teknik, big data och fysiska butiker bygger man nu framtidens köpcentrum.
Köpcentrum E-handel Omnichannel Alibaba #sömlös handel #New Retail #O2O 

Digital hund följer kunden i centrumet

Digital hund följer kunden i centrumet

Med hjälp av RFID-teknik och digitala skärmar följer hunden efter besökaren i centrumet. Kampanjen visar på nya möjligheter, men också på ett behov av digital infrastruktur i köpcentrumen.
Ny teknik Internationellt Köpcentrum Westfield #O2O #online to offline 

Online to offline – 7 tekniska måsten

Online to offline – 7 tekniska måsten

I den sömlösa detaljhandeln berikar onlinetekniken kundupplevelsen även i den fysiska butiken. Här är sju tekniska måsten som banar väg för den nya online to offline-upplevelsen.
Omnichannel Pro Kundupplevelser #online to offline #O2O 

Framtidens handel speglas i Singles Day

Framtidens handel speglas i Singles Day

Singles day är ett monster till e-handelsevent. Men den som tar sig in bakom PR-statistiken hittar en rad intressanta nyheter om bland annat VR, personalisering och inte minst – Online to Offline.
E-handel Måsteläsning Omnichannel Alibaba #online to offline #O2O 

Läs vårt kostnadsfria nyhetsbrev!

Senaste artiklarna

  • Ny titel i detaljhandeln – SVP of Metaverse
  • Nytt koncept ska överträffa förväntningar
  • Pia Sandin är Årets Centrumutvecklare 2022
  • Helsingborg är Årets Stadskärna 2022
  • Fristående iBoxen passerar 1 000 boxar
  • Lindex söker hållbara insikter via pop up
  • Konsumentens nya e-beteende består

Följ oss!

mail facebook-logo instagram_blue pinterest linkedin

Butikens värde – den nya matematiken

ÖPPEN LÄSNING! ”50 heta buzzwords”

PROVLÄS: Sex krafter förändrar retail

Fem kundtyper i post corona retail

Trendrapport: Retail 2021

Trendrapport: Post Corona Retail

Trendrapport : Den nya kundupplevelsen

Senaste artiklarna

  • Ny titel i detaljhandeln – SVP of Metaverse
  • Nytt koncept ska överträffa förväntningar
  • Pia Sandin är Årets Centrumutvecklare 2022
  • Helsingborg är Årets Stadskärna 2022
  • Fristående iBoxen passerar 1 000 boxar
  • Lindex söker hållbara insikter via pop up
  • Konsumentens nya e-beteende består
  • Sabina Lerne ny CFO på Åhléns
  • Brett genomslag för shopping i sociala medier
  • PostNord testar ny paketrobot
  • Coworking i Ingka Centres mötesplats
  • Ny HR & Sustainability Director på Stadium
  • Retail som bevarar och utvecklar staden
  • Satsning på utbildningar om hållbara städer
  • Internationell konstmässa hålls i köpcentrum
  • Så skapas Amazons innovationsförmåga
  • Så påverkar inflationen konsumenten
  • Ikea miljardinvesterar i fysiska butiker
  • Hans Redig Bolin ny VD på Cervera
  • Apoteksgruppen rekryterar Franchise Manager
  • Så ska Lululemon dubbla omsättningen
  • Innovativ återanvändning sätts i fokus
  • Mapic sätter fokus på den nya detaljhandeln
  • Millennials mest engagerade i klimatfrågor
  • Ahlsell öppnar obemannad dynet runt-butik
  • Fem nya namn till Svensk Handels styrelse
  • Automation förändrar apotekets roll
  • Kassalösa Amazon Go flyttar in i förorten
  • Sju hållbara varumärken öppnar pop up
  • Citycon stärker marknadsavdelningen

MÅSTELÄSNING: Höstens tyngsta trender

 

Handelstrender är en fristående digital publikation för dig som är intresserad av framtidens detaljhandel.

Handelstrender drivs av Handelstrender Cmptnc, en del av Warma Group.

 

Copyright 2022 Handelstrender. Citera oss gärna! Men kom ihåg att ange källa.

Köpvillkor

Integritetspolicy


v541