H&M tar steget in i metaversum. Varumärket låter användaren skapa sina egna plagg i den virtuella världen. Se hur upplevelsen skapades.
Modevarumärket firar ettårigt "Metaversary" med en kollektion som föddes virtuellt. Det är en del av ambitionen att skapa nya fygitala upplevelser.
Shein har öppnat kontor och sin första distributionsanläggning i landet. Etableringen ger en bild av vad företaget prioriterar just nu.
Zara, som ägs av spanska Inditex, lanserar en ny plattform för återförsäljning och reparationer.
En upplevelse späckad med färger, former och instavänlig visual merchandising. Följ med in i Monkis värld – fylld av systerskap och inspiration.
Victoria's Secret globala kampanj Undefinable ”välkomnar och hyllar kvinnors röster och unika individuella perspektiv”.
Gina Tricots omni-inriktade butikskoncept har öppnat i företagets hemstad. Se bilderna från den senaste etableringen!
Varumärket, som är kända för sitt streetwear-mode, dyker nu upp hos McDonald's – i en Happy Meal-box för vuxna.
Ralph Laurens tillväxtplan innehåller fortsatt DTC-fokus på klassiska produkter och upplevelser – samt 250 nya butiker.
Modeindustrin, som många andra, upplever utmaningar kopplade till inflation och ökade kostnader. De som erbjuder uthyrning av plagg har dock stått starka.
Den spanska kedjan Zara har öppnat ett nytt teknikladdat flaggskepp. Ytorna har anpassats efter den nya fygitala handeln.
Modevarumärket var banbrytande inom direkt till konsument (DTC). Nu gör man ny butiksentré – med en kollektion riktad till generation Z.
I mitten av december öppnar Samsoe Samsoe en ny flaggskeppsbutik i shoppingdistriktet.
Amsterdam-baserade Scotch & Soda ökar sin tillväxttakt och öppnar ett större antal butiker.
Brittiska Missguided var från början ett renodlat onlinevarumärke. Nu ska man sälja sina produkter i 100 av lågpriskedjans butiker.
Shein har utvecklats till en digital moderaket. En av de största anledningarna är det användargenererade materialet.
Monki släpper en ny app som ska stärka varumärkets position i målgruppen – och öka interaktionen.
Nu ökar man takten i sin globala expansion, bland annat i Sverige.
Bakom samarbetet finns ett nytt tekniskt ekosystem och ett strategiskt beslut att komplettera utbudet.
Linda Olsson har utsetts till global marknadsdirektör på Lindex och medlem i koncernledningen.
E-handlaren ett av få exempel på företag som man anser representerar en stor bredd av svenska befolkningen i sin kommunikation.
Afounds marknadsplats finns nu även i Tyskland och Österrike. Ambitionen bakom satsningen är att skapa en mer cirkulär och hållbar modebransch.
NA-KD har valt att stötta konstnärer och designers genom att öppna en kanal till miljontals följare. Och kanske framförallt: man betalar kreatörerna för det.
Grandpa lanserar en egenproducerad klädlinje. En av anledningarna bakom satsningen är att man vill ha fullständig kontroll på hur plaggen tillverkas.
Abercrombie & Fitch har under de senaste åren ändrat inriktning på sina butiker. Det har rört sig om dess innehåll och upplevelser, men även om antal och storlek. Nu växlar man upp satsningen.
Svensk-franska modevarumärket Aéryne lanserades för två år sedan i grundarens lägenhet. Under 2018 förväntas omsättningen öka rekordsnabbt i samband med nya avtal med återförsäljare i USA.
Den svenska designern Maxjenny Forslund har sina rötter i Skåne men har hela sitt yrkesliv arbetat i Köpenhamn. Nu öppnar hon sin första pop up-butik i Sverige.