Nu inleder Nike ett större samarbete i Europa med ambitionen att skapa framtidens marknadsplats.
Samlar mode, accessoarer och exklusiv skönhet under samma tak i ”den ultimata destinationen”.
Ny rapport: ”Förändringar kräver engagemang från såväl kunder som modeindustrin”.
Zalando har utökat antalet butiker i off price-segmentet. Denna gång med tidsbokning.
Syftet är att hjälpa butikerna nå ut till en bredare målgrupp samt möta nya kanaloberoende beteenden.
Zalandos satsning presenteras i en virtuell miljö där varumärken, influerare och produkter mixas.
Konsumenten ska enkelt kunna se hur ett plagg sitter på den egna kroppen.
Zalando skruvar upp hållbarhetsarbetet. Antalet kunder som efterfrågar hållbara modeprodukter har fördubblats på kort tid.
Nu lanserar Zalando sin nya kategori för återbruk där konsumenter både kommer kunna köpa och byta pre-owned-mode direkt på plattformen.
Zalando första plattform att fastställa vetenskapligt baserade mål för minskade utsläpp. ”Ser en stark koppling mellan hållbarhet och kommersiell framgång”.
I höst öppnar Zalando sin plattform för svenska butiker. ”Vi ser en ökad efterfrågan från handlare att digitalisera”, säger Kenneth Melchior.
Många svenskar jobbar eller pluggar just nu hemifrån på grund av coronaviruset. Det har lett till en ökad försäljning av myskläder, hudvård och träningskläder.
I början av sommaren kommer produkter inom samtliga Lindex affärsområden – damkläder, barnkläder och underkläder – göras tillgängliga på Zalando.
Zalando meddelar att pilottestet med paketutlämning via grannar mottagits positivt. De största drivkrafterna är bekvämlighet och hållbarhetsaspekten.
Zalando tar ett steg i ny riktning med sin positionering. Man vill stödja visionen om att bli en utgångspunkt för mode – och samtidigt hylla vanliga människor.
Inom kort aktiveras SCA (Strong Customer Authentication) i EU. SCA är en del av PSD2 och innebär att kunder behöver autentisera sina onlineköp i två steg.
Inom kort stänger Zalando sin verksamhet för egna varumärken. I stället ska man inleda närmare samarbeten med andra varumärken för att ta fram unika erbjudanden.
Zalando lanserar en skönhetskategori på den svenska marknaden. Skönhetschef Pamela Wade-Lehman ser en tydlig koppling mellan kosmetik- och modeshopping.
Det spar utrymme, är snabbt och effektivt samt inte minst – miljövänligt. Zalando testar nu leveranser med fraktcykel tillsammans med en startup.
Zalando har under sommaren öppnat en fysisk butik med inriktning på kosmetik. Ambitionen är att lära känna kunden bättre – samt att leverara en ny shoppingupplevelse. I butiken produceras även innehåll som används online. Se bilderna från butiken.
När Zalando arrangerar Bread & Butter räknar man med cirka 30 000 besökare. Men räckvidden är långt mycket större än så tack vare sociala medier och inbjudna influencers.
Den geobaserade lösningen för leveranser ger för första gången taktpinnen till konsumenten. Nu inleds ett test där leverans av varor köpta online levereras till kundens nuvarande position. Och vill du kan du chatta med föraren.
E-företaget öppnar nu upp en catwalk för vanliga konsumenter under modeveckan i Stockholm. Samtidigt gör man produkterna tillgängliga för e-köp i en lounge.
Zalando har instiftat ett stipendium som syftar till att lyfta fram nya talanger med banbrytande idéer inom e-handel.
Zalando har uppdaterat sin app. I den nya versionen vill man erbjuda kunderna en enkel och elegant shoppingupplevelse som är anpassad för mobila enheter.
Den första upplagan av konsumentmässan Bread & Butter signerad Zalando äger rum den första helgen i september på Arena Berlin i Berlin.
E-handelsföretaget Zalando har lanserat en ny tjänst för returer – med preciserad upphämtning.
Nätbutikbolaget, med Kinnevik som storägare, rusade på börsen.
Introducerar Brooklyns Own by Rocawear, grundat av Jay-Z.
Europas största e-handlare gör nu succé med sina fysiska butiker.
I automaterna kan paket både hämtas och returneras.