Varumärket Lululemon har haft en positiv utveckling under de senaste åren. Nu siktar man på att dubbla omsättningen.
Lululemon går in i ny kategori med en mission. ”Sportskor ofta är designade för män och sedan anpassade för kvinnor. Det passar inte oss alls”.
Lululemon lanserar två nya initiativ som ska bidra till att minska varumärkets miljöpåverkan.
Lululemon har nått sitt mål att fördubbla sin försäljning via e-handel. Man gjorde det tre år tidigare än beräknat.
Fysiska detaljhandelskedjor inleder samarbeten med inriktning på fitness i hemmamiljön.
Den fysiska manifestationen är väldigt viktig – nu definierar Lululemon vad butikens syfte ska vara i framtiden.
Wellnessvarumärket Lululemon håller fast vid sin strategi att växa via upplevelser i butik. ”VI har hela tiden haft omnikanal i tankarna”
Det amerikanska varumärket Lululemon öppnar sin näst största butik. Man gör det med sitt mest upplevelseinriktade koncept hittills.
Det är ett av de hetaste varumärkena inom retail i allmänhet och athleisure i synnerhet. Lululemon öppnar sin första butik i Norden under sommaren 2018.
Kedjan Lululemon klättrar på listan över de bästa företagen att jobba för. Bakom framgången finns en uttalad strategi med konkreta utvecklingsplaner och verktyg.
Varumärket har listats som ett av de hetaste inom retail. Nu har Lululemon öppnat ett nytt serviceinriktat flaggskepp med hög tekniknivå på Regent Street. I samband med invigningen bjöd man Londonborna på meditation i en specialbyggd dubbeldäckare.
Jakten på de bästa talangerna är i full gång. Morgondagens vinnare i detaljhandeln är de som lyckas attrahera rätt människor att anställa, det är allt fler överens om. I den bemärkelsen ligger H&M väldigt bra till, det visar en ny undersökning. Företaget är topp tio bland arbetsgivare i modevärlden.
Sportkedjan JD Sports går som tåget just nu. Anledningen sägs vara att man dominerar segmentet sportkläder för kvinnor. Athleisure är hetare än någonsin.
Det är tuffa tider i internationell detaljhandel. Men det finns de som lyckas trots nya spelregler och hot från e-handelsjättarna. Här är fyra vinnare.
Nike har nu inlett sin största kampanj någonsin riktad till kvinnor. Företaget menar att satsningen på kvinnor ska bidra med två miljarder dollar i ytterligare intäkter fram till 2017.