Varumärket Lululemon lanseras på Zalando med ambitionen att den globala gemenskapen ska växa.
Varumärket Lululemon har haft en positiv utveckling under de senaste åren. Nu siktar man på att dubbla omsättningen.
Lululemon går in i ny kategori med en mission. ”Sportskor ofta är designade för män och sedan anpassade för kvinnor. Det passar inte oss alls”.
Lululemon lanserar två nya initiativ som ska bidra till att minska varumärkets miljöpåverkan.
Lululemon har nått sitt mål att fördubbla sin försäljning via e-handel. Man gjorde det tre år tidigare än beräknat.
Fysiska detaljhandelskedjor inleder samarbeten med inriktning på fitness i hemmamiljön.
Den fysiska manifestationen är väldigt viktig – nu definierar Lululemon vad butikens syfte ska vara i framtiden.
Wellnessvarumärket Lululemon håller fast vid sin strategi att växa via upplevelser i butik. ”VI har hela tiden haft omnikanal i tankarna”
Det amerikanska varumärket Lululemon öppnar sin näst största butik. Man gör det med sitt mest upplevelseinriktade koncept hittills.
Det är ett av de hetaste varumärkena inom retail i allmänhet och athleisure i synnerhet. Lululemon öppnar sin första butik i Norden under sommaren 2018.