Vinteräventyr sätts i fokus när aktören tar steget in i den fysiska handeln. Butiken öppnar i slutet av november.
Varumärkets prisade flaggskepp i New York var nyskapande. Nu fortsätter man utvecklingen av upplevelsen i ytterligare ett nyöppnat flaggskepp.
Pontus Petersson, VD på Intersport Sverige, ska representera Norden på internationell nivå.
”Visar att vi menar allvar. Vår ambition är att bli ett Amazon för hållbara produkter”, säger marknadschefen.
Yoga- och sportvarumärket Lululemon kliver nu in i ännu en produktkategori.
Puma har som mål att minska utsläppen i hela sin värdekedja. Nu har man uppmärksammats för sitt arbete.
Under hösten lanserar H&M Group ett nytt varumärke. Närvaro i communityn grunden i den nya satsningen.
Hoka har öppnat sin första fristående butik i Europa. Här erbjuder man en aktivitets- och samlingsplats för sin community.
Varumärket Lululemon lanseras på Zalando med ambitionen att den globala gemenskapen ska växa.
En ny typ av hyresgäst tar plats i köpcentrumet. När traditionella butikskedjor stänger gör den nya innesporten entré.