Omvärldskollen: Från Snap Map till saluhall

Håll koll på omvärlden. Som medlem på Handelstrender får du en handplockad och snabb koll på internationella nyheter.

Søstrene Grene etablerar ny butik

Søstrene Grene etablerar ny butik

Søstrene Grene fortsätter växa. Denna gång med en ny butik där fokus ligger på sinnesbaserad upplevelse och inspirerande miljö.

Nytt retailformat testas på Oslo Airport

Nytt retailformat testas på Oslo Airport

Ett nytt pop up-format testas nu. Med fokus på upplevelse, inspiration och direktkontakt med resenären vill man förnya flygplatsshoppingen.

Nytt flaggskepp med japansk puls

Nytt flaggskepp med japansk puls

Modevarumärket öppnar nytt flaggskepp med fokus på lokal design, streetkultur och kreativa samarbeten. Läs mer om hur konceptet knyts till platsen.

Lager 157 storsatsar i city

Lager 157 storsatsar i city

Lager 157 öppnar sin största butik hittills i Sverige. Flaggskeppet blir ett testlabb för framtida etableringar.

RH öppnar ny destinationsbutik

RH öppnar ny destinationsbutik

RH öppnar en ny destinationsbutik med restaurang, designstudio och en europeiskt inspirerad takpark. En fysisk satsning där inredning möter upplevelse.

Nelly öppnar nytt flaggskepp

Nelly öppnar nytt flaggskepp

Nelly öppnar ny butik. Flaggskeppet blir en fysisk förlängning av e-handeln – med fokus på upplevelse och närvaro.

”Den fysiska butiken en viktig pusselbit”

”Den fysiska butiken en viktig pusselbit”

Parfym.se markerar 20 år med en strategisk butiksöppning. VD Jonas Häggqvist berättar hur fysisk närvaro ska fördjupa relationen och stärka varumärket.

Flaggskepp med sensorik i fokus

Flaggskepp med sensorik i fokus

Parfym.se lanserar nytt butikskoncept med fokus på doft, guidning och kundupplevelse. En strategisk satsning för att stärka varumärket bortom e-handeln. Se bilderna!

Sverigepremiär för New Balance

Sverigepremiär för New Balance

New Balance har öppnat sin första butik i Sverige. Etableringen är en del av varumärkets expansion på den europeiska marknaden.