7-Eleven är en amerikansk-japansk närbutikskedja som räknas som världens största med över 50 000 butiker. Det skandinaviska 7-Eleven är en del av Reitangruppen AS och drivs i franchise-form.
Ett nytt kunderbjudande för 7-Eleven testas just nu. Enligt företaget har det fått ett varmt mottagande, vilket lett till en ökad omsättning.
Servicebutikskedjan 7-Eleven säljer merchandise, souvenirer och memorabilia kopplat till varumärket.
Reitan Convenience Sverige lanserar nya butikskoncept för två av sina varumärken. Se dem i bilder här.
Servicekedjan 7-Eleven har lanserat ett inslag i sitt lojalitetsprogram som ska främja kontaktlös betalning.
7-Eleven och Niklas Ekstedt inleder ett lokalt samarbete för att säkerställa att kvarterets kunder kan fortsätta äta god mat, trots coronavirusets påverkan.
Ambitionen är att överträffa kundernas förväntningar på en snabb och friktionsfri upplevelse.
Priset som årets handlare inom 7-eleven tilldelas Tobias Nelson och Madelene Wessman Lundholm. De driver butiken på Drottning Kristinas Väg i Stockholm.
För att uppmärksamma lanseringen av pizzor byter 7-Eleven tillfälligt namn till Sette Undici. Man titulerar sig Sveriges största pizzeria.
Under Reitans Riksmöte delas ett flertal priser ut. Madelene Wessman Lundholm och Tobias Nelson utsågs till Årets köpmän inom 7-Eleven i Sverige.
Servicebutikskedjan 7-Eleven lanserar ett nytt supersnabbt koncept. Trots det begränsade utrymmet erbjuder man ett brett sortiment och självscanning.
Mariette Kristensson är utnämnd till ny VD för Reitan Convenience Sweden från 1 oktober. Nuvarande VD Magnus Carlsson går över i en ny roll som affärsutvecklingsdirektör.
Inför premiären av uppföljaren till första succéfilmen dyker Deadpool upp i AR-form hos kedjan. Nya upplevelser låses upp varje vecka för att locka fans till butiken ofta.
Nu kan kunderna beställa mat, fika och annat från 7-Eleven i en app eller på webben. Genom samarbetet utvecklar 7-Eleven nu sitt koncept Foodvenience.
Nu lanserar Sharebox skåp för överlämning av nycklar i utvalda 7-Elevenbutiker. Via skåpen, som styrs helt genom en mobilapp, kommer man kunna lämna över nycklar till mottagare dygnet runt.
Servicebutikskedjan 7-Eleven genomgår just nu en digital förvandling i USA. Bland annat testar man en appbaserad lösning för att utöka sitt omnierbjudandet.
Amerikanska 7‑Eleven har lanserat en plattform för automatisk chat. "Dagens teknikvana konsumenter förväntar sig att varumärken är ständigt tillgängliga".
Tanken är att man inte bara tillgodoser sina kunders behov gällande butiksutbud, tillgänglighet och bekvämlighet – kedjan vill erbjuda Foodvenience.
Innovativa betalsätt utvecklas för att skapa en enklare kassaprocess. En ny teknik där kunden identifieras och betalar med hjälp av handen testas nu skarpt i en butik.
Vid Reitan Conveniences årliga riksmöte, som hölls i veckan i Jönköping, utsågs Årets köpman. Här är de tre vinnarna.
Den finska ägaren St1 väljer att avsluta samarbetet med 7-Eleven. Kedjan har stått för butiksdriften på svenska Shellstationer i åtta år.
Varumärket 7-Eleven utför årligen en internationell undersökning bland alla sina butiker över hela världen. I årets undersökning får 7-Eleven Sverige högst betyg av alla länder.
Kedjorna ser en ökad användning av kontaktlösa betalningar i sina butiker. "Kan vi kapa tid på ett enkelt sätt upplevs hela köpprocessen bättre".