E-handelns omsättning minskade jämfört med samma månad föregående år. Men allt fler väljer att näthandla.
Gen Z, millennials, Gen X och boomers har tydligt differentierade shoppingpreferenser. En av åldersgrupperna utmärker sig som generation omnikanal.
Svag svensk krona påverkar dagligvaruhandelns utveckling. Inom e-handeln driver hemleverans på utvecklingen.
Tiktok är ett viktigt sökverktyg för kvinnor i Generation Z. Plattformens påverkan på köpbeslutet har ökat. Detta enligt en ny studie.
För första gången sedan början av 90-talet var detaljhandelns volymutveckling negativ.
Användare av olika sociala medieplattformar överväger olika hållbarhetsalternativ. Detta enligt en ny undersökning.
Näthandeln visar på en fortsatt svag utveckling. Andelen som e-handlade ökade dock något i både juni och juli i år.
Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade med 6,1 procent under juli 2023. Den prisjusterade försäljningsutvecklingen var dock negativ.
Fler svenska konsumenter föredrar att använda mobiltelefon än dator när det är dags att e-handla. Här är siffrorna som bekräftar det.
Allt fler svenska konsumenter kan tänka sig att använda cirkulära tjänster för att minska sina kostnader.