12 tunga kundbehov att tillgodose

12 tunga kundbehov att tillgodose

Det är turbulenta tider. Inflation, rusande elpriser och ett samhälle som sakta hittar det nya normala efter pandemin. Här är 12 tunga kundbehov att tillgodose.

Fler svenskar e-handlar i ”post corona retail”

Fler svenskar e-handlar i ”post corona retail”

E-handelns omsättning minskar just nu – men en betydligt större andel av befolkningen e-handlar jämfört med före pandemin.

Fyra trender spås i årets julhandel

Fyra trender spås i årets julhandel

Årets julhandel förväntas bli mycket positiv. Detta enligt en ny rapport där man också delar med sig av fyra spaningar kring konsumenternas beteende.

Fortsatt inbromsning för e-handeln

Fortsatt inbromsning för e-handeln

E-handeln har fortsatt minska under Q2 2022. Det konstaterar PostNord i samband med att man släpper E-barometern för det andra kvartalet.

Konsumenten vill ha klimatkoll på leveransen

Konsumenten vill ha klimatkoll på leveransen

Det finns en växande förväntan i konsumentledet att kunna se leveransalternativens klimatpåverkan. Detta enligt en ny undersökning.

Live shopping i fokus för ny studie

Live shopping i fokus för ny studie

Livestream shopping etablerar sig snabbt som en försäljnings- och marknadsföringskanal att räkna med. Detta enligt en ny studie.

Mer personaliserad shopping via mobilen

Mer personaliserad shopping via mobilen

När konsumenten shoppar via mobilen söker man personaliserade och unika upplevelser kopplade till individen. Det visar en ny studie.

Då e-handlar svenska konsumenter mest

Då e-handlar svenska konsumenter mest

Det finns en specifik timme i veckan då överlägset flest svenskar handlar på nätet. Det visar en ny studie som kartlägger konsumenternas e-handelsbeteende.

Ny kundresa stöds av agil marknadsföring

Ny kundresa stöds av agil marknadsföring

Den nya kundresan är mångfacetterad – såväl kanalval som längd varierar kraftigt. Det visar en ny studie där man förordar agil kommunikation.

Mobilen nyckel till butikens framgång

Mobilen nyckel till butikens framgång

Butikens roll har förändrats. Mobilen är en avgörande faktor för framgång för den fysiska butiken, enligt en ny studie.