Stora förändringar i svenskarnas e-shopping

Stora förändringar i svenskarnas e-shopping

 
Svenska konsumenter har ändrat sitt beteende på nätet de senaste veckorna. Många äldre provar att göra inköp av bland annat mat online för första gången.
Så vill konsumenten att du kommunicerar

Så vill konsumenten att du kommunicerar

 
Konsumenter vill att varumärken kommunicerar – även om man verkar i en kategori som inte verkar så relevant i dessa coronatider. Så här vill man ha det.
Censurerade kundomdömen skapar misstro

Censurerade kundomdömen skapar misstro

 
Närmare varannan konsument är mycket bekymrad över att omdömen censureras av företag. Det visar en ny studie som pekar på ett behov av transparens.
Sex faser påverkar konsumentens köpbeteende

Sex faser påverkar konsumentens köpbeteende

 
Cocooning och nya beteenden. En ny studie definierar sex faser under ett virusutbrott som påverkar vad man köper och hur konsumenterna gör sina inköp.
Så stärker F&B upplevelsen i köpcentrumet

Så stärker F&B upplevelsen i köpcentrumet

 
I en ny rapport har man grävt djupare i ökningen av food & beverage och vad det betyder för kundupplevelsen i köpcentrumen.
Influerare påverkar varannat Gen Z-köp

Influerare påverkar varannat Gen Z-köp

 
Närmare hälften av konsumenterna i generation Z har tagit ett köpbeslut som påverkats av influerare – avsevärt fler än genomsnittet. Det visar en ny studie.
Ikea och H&M i topp för hållbar bomull

Ikea och H&M i topp för hållbar bomull

 
En global rapport visar att flera stora mode- och textilföretag börjat köpa mer hållbart producerad bomull. I topp ligger bland annat Ikea och H&M Group.

Fyra av tio begränsar besök i köpcentrum

 
Om coronaviruset skulle spridas i stor omfattning vore det riktigt dåliga nyheter för köpcentrumen. Redan nu begränsar fyra av tio antalet besök i USA enligt en studie.
Mobilen en säkerhetsrisk för handeln

Mobilen en säkerhetsrisk för handeln

 
Mobilen blir en allt viktigare del av handeln. En ny studie visar dock att säkerheten ofta får stå tillbaka när företagen är ivriga att sjösätta sina lösningar.
Unika erbjudanden lockar till fysisk butik

Unika erbjudanden lockar till fysisk butik

 
Främsta anledningen att handla i fysisk butik är att man kan se och känna på produkterna. Men unika erbjudanden skulle locka ännu mer visar en ny studie.