Konsumenten styrs allt mer av värderingar

Konsumenten styrs allt mer av värderingar

 
Konsumenter överger produkter som inte stämmer med de egna värderingarna – och betalar mer för de varumärken ”som gör rätt”. Det visar en ny studie.
Här gör IoT störst nytta i butik

Här gör IoT störst nytta i butik

 
Internet of Things har varit en snackis under ett flertal år. En ny studie visar var vinnarna anser att den största nyttan finns med tekniken.
20-talets retail hyperlokal och kirurgisk

20-talets retail hyperlokal och kirurgisk

 
En ny trendrapport målar upp en bild av det kommande decenniets retail. Den är hyperlokal och opererar med en närmast kirurgisk noggrannhet.
Tre av fyra vill ha personalisering i butik

Tre av fyra vill ha personalisering i butik

 
Mobillösningar är bästa sättet att skapa en snabbare shoppingupplevelse, enligt kunderna. Tre av fyra säger sig också vilja ha individanpassade upplevelser.
Högre pris okej – med bättre upplevelse

Högre pris okej – med bättre upplevelse

 
Varannan kund kan tänka sig att betala mer om det innebär en upplevelse som överträffar deras förväntningar. Det visar en ny undersökning.
Handla grönt eller handla mindre?

Handla grönt eller handla mindre?

 
Handla grönt eller handla mindre? Ett beteende medför både välbefinnande och mindre miljöpåverkan. det visar en ny studie bland millennials.
Branscherna med bäst service

Branscherna med bäst service

 
En ny studie kartlägger hur bra en rad branscher i Sverige är på att ta hand om sina kunder.
Så rekryterar du generation Z

Så rekryterar du generation Z

 
En ny global studie har kartlagt attityder och drivkrafter hos generation Z.
Detta är viktigast för e-kunden

Detta är viktigast för e-kunden

 
En ny undersökning visar att leveranstiden inte är avgörande för onlinekunden. I stället är det en faktor som toppar inom e-handeln.
Millennials går ”all in” i julhandeln

Millennials går ”all in” i julhandeln

 
Var tredje millennial tänker spendera mer pengar den här julhandeln jämfört med förra året.