Gen Z vill klara sig på egen hand

Gen Z vill klara sig på egen hand

Generation Z och millennials driver på utvecklingen mot en mer teknikdriven detaljhandel. Läs hur deras digitala vanor formar framtidens kundupplevelse.

Konsumenten: Tomma ord om hållbarhet

Konsumenten: Tomma ord om hållbarhet

Svenskar har lågt förtroende för företags hållbarhetspåståenden. En ny studie visar att förtroendet varierar beroende på kategori.

Begagnathandeln har flyttat till nätet

Begagnathandeln har flyttat till nätet

Begagnathandeln har digitaliserats – nätet är nu den naturliga platsen för second hand.

Zalfas formar framtidens konsumtion

Zalfas formar framtidens konsumtion

Generation Zalfa formar framtiden butiker och köpcentrum – redan i dag. Vi har gjort en sammanställning av det du behöver veta.

Medvind för e-handeln i mars

Medvind för e-handeln i mars


Här är världens största kedjor 2025

Här är världens största kedjor 2025

Här är företagen som dominerar världens detaljhandel 2025. Ny rapport visar på stabilitet, nytänkande och geografiska skiften.

AI + EQ = framtidens kundmöte

AI + EQ = framtidens kundmöte

Framtidens kundmöte byggs med både intelligens och empati. Så här går det till enligt ny rapport.

Sociala medier förändrar vägen till köp

Sociala medier förändrar vägen till köp

Sociala medier har förändrat konsumentens köpresa dramatiskt. Allt fler föredrar att genomföra köpet direkt i appen.

Kundens förväntningar skjuter i höjden

Kundens förväntningar skjuter i höjden

Förväntan på snabb respons, äkta innehåll och konkret värde har aldrig varit högre. Det visar en ny rapport.

AI tar allt större plats i kundresan

AI tar allt större plats i kundresan

En ny studie visar att konsumenter allt oftare använder AI för att fatta beslut inför ett köp. Detta ställer nya krav på varumärken och handlare.