Studie kartlägger svenskarnas nya köpvanor

Studie kartlägger svenskarnas nya köpvanor

 
En ny internationell studie visar att konsumenterna numera värdesätter lagerstatus framför priset på en vara. Men Sverige skiljer sig från andra marknader.
Så konsumerar vi under coronakrisen

Så konsumerar vi under coronakrisen

 
Pandemin har medfört konsumtionsmönster indelade i tre faser. Var och en med koppling till konsumentens mindset och de kategorier man är intresserad av.
Stockholmare är landets mest fåfänga

Stockholmare är landets mest fåfänga

 
Försäljningen av skönhetsprodukter har ökat med tio procent online sedan coronavirusets utbrott. Allra mest spenderar storstadsborna, men Stockholm i topp.
Här är åtgärderna kunderna vill se i butik

Här är åtgärderna kunderna vill se i butik

 
I en ny studie rankar konsumenterna själva vilka åtgärder man vill se i butik. Detta för att man i coronatider ska känna förtroende och vilja besöka lokalen.
Kraftig ökning för e-handeln i Sverige

Kraftig ökning för e-handeln i Sverige

 
E-handeln växte rejält under första kvartalet 2020. För första gången i E-barometerns historia är skönhet och hälsa störst.
E-dagligvaror ökar framförallt bland äldre

E-dagligvaror ökar framförallt bland äldre

 
I E-barometern för det första kvartalet 2020 konstateras att dagligvaror är en av de delbranscher som ökat mest under coronapandemin.
Varannan konsument ändrar sitt köpbeteende

Varannan konsument ändrar sitt köpbeteende

 
Utbrottet av COVID-19 påverkar konsumenternas köpbeteenden. Varannan kommer på olika sätt göra förändringar i sina köp- och sparbeteenden.
Nio av tio köper från varumärken man följer

Nio av tio köper från varumärken man följer

 
Konsumenter som engagerar sig i varumärken vill handla från dem. Nio av tio köper varor eller tjänster från varumärken de följer i sociala kanaler.
Svenskarna i topp för hållbara e-leveranser

Svenskarna i topp för hållbara e-leveranser

 
E-handelns utveckling i Norden under 2019 sammanfattas i en ny rapport.
Digitala inköp av nödvändiga varor ökar

Digitala inköp av nödvändiga varor ökar

 
En global analys visar på stora förändringar i konsumentbeteendet. Digitala inköp av nödvändiga produkter ökade med 200 procent under slutet av mars.