
Världspremiär för nytt upplevelsekoncept
Helhetskonceptet ska bli ett starkt komplement till köpcentrumets nuvarande utbud.
Helhetskonceptet ska bli ett starkt komplement till köpcentrumets nuvarande utbud.
Ambitionen är att inspirera barn som vuxna att handla och laga mat tillsammans.
Den digitala klasskampen blir allt tydligare, stadskärnan gör comeback och online-to-offline lyfter upplevelserna i butik. Här är de 10 tyngsta trenderna 2019.
En ny rapport visar att många företag redan använder Augmented Reality och Virtual Reality. Men ett ännu bredare genombrott väntar de kommande tre åren – vilket öppnar möjligheter för detaljhandeln.
Han skapade AR-succén Ikea Place. Under Tech 2018 delade Michael Valdsgaard med sig av fem tunga tekniktrender – och tre måsten för framgångsrik digitalisering.
Via en kombination av augmented reality och datorsyn adderas information på den befintliga verkligheten. För såväl butiker som köpcentrum öppnas nya möjligheter med tekniken.
Augmented reality på bred front. Modekedjan Zara lanserar nya teknikbaserade upplevelser i butik. I 120 flaggskepp världen över kommer man visa upp produkter på ett helt nytt sätt
Mobilen har förändrat detaljhandeln för alltid. Här är fem just nu pågående trender som ger kunden ökad bekvämlighet, mer tillgänglig service och en sömlös butiksupplevelse.
Under 2018 kommer det finnas 900 miljoner smartphones med AR-stöd. Sju av tio konsumenter förväntar sig att detaljister erbjuder tekniken inom ett halvår. Här är de tyngsta anledningarna till att satsa på tekniken.
Nu har mode- och inredningsmärket Anthropologie släppt en ny version av sin app där man inkluderar Augmented Reality. Nyligen berättade vi om Ikeas satsning på Ikea Place, även det en AR-baserad tjänst.
Framtidens retail bygger mer på algoritmer än på magkänsla. Samtidigt ställs det högre krav på shoppingupplevelsen än någonsin tidigare. Här är fem tekniktrender som ska lösa den ekvationen.
Ikea lanserar inom kort en helt ny Augmented Reality–applikation. AR och VR kommer nu att förändra spelplanen snabbt, menar Michaels Valdsgaard på Ikea Systems.
V-handel tilltalar verkligen konsumenter som är tidiga att testa nya företeelser. Åtta av tio vill gärna shoppa med en adderad dimension av virtuell verklighet. Det visar en färsk undersökning.
I centrum står en julgran laddad med julklappar, endast synliga med Augmented Reality-teknik. Barnen kan leta reda på tomtens försvunna renar. Covent Garden har förvandlats till världens första shoppingdestination med AR-inriktning.
Augmented Reality gör entré i butiksmiljön. Kosmetikvarumärkets nya koncept innehåller en magisk spegel som guidar kunden till rätt stil. Dessutom kan den som vill gå på VR-klubb med Kate Moss.