”Vi är övertygade om att framtidens apotek handlar om att kunna erbjuda bästa möjliga service till kunder i alla kanaler”.
Det är inte längre en fråga om detaljhandeln ska kliva in metaversum, det är en fråga om hur. Konsumenten är mycket intresserad – och virtuellt aktiv.
Meta, som äger bland annat Facebook, öppnar sin första fysiska butik. Här är man på jakt efter avgörande insikter som ska bidra till utvecklingen.
”Vi tror stenhårt på satsningen och är övertygade om att upplevelser kommer att bli en viktig del av framtidens köpcentrum”.
Marknadsplatsen Etsy har tagit hjälp av den senaste tekniken och skapat ett virtuellt hem.
Pandemin har accelererat utvecklingen av teknikrelaterade lanseringar. Det visar en ny studie.
I sommar öppnar ett officiellt flaggskepp med fokus på Harry Potter. Se bilderna från butiken här.
Helhetskonceptet ska bli ett starkt komplement till köpcentrumets nuvarande utbud.
Köpcentrumkedjan har inlett ett samarbete med ett företag som specialiserar sig på VR-baserade upplevelser. Tillsammans ska man skapa anläggningar i 25 köpcentrum. Ett av dem finns i Stockholm.
Varumärket ökade försäljningen med 18 procent efter att ha använt virtual reality i sina analyser. Detta efter att kundens beteende hade studerats i den virtuella butiken.
Lexington Company lanserar en 3D-butik. Den digitala lösningen ska med hjälp av ny teknik ge en ny shoppingupplevelse.
Med hjälp av VR har kedjan gjort utbildningen tillgänglig för samtliga butiker. Den upplevelsebaserade träningen har redan gett positiva effekter.
En ny rapport visar att många företag redan använder Augmented Reality och Virtual Reality. Men ett ännu bredare genombrott väntar de kommande tre åren – vilket öppnar möjligheter för detaljhandeln.
Han skapade AR-succén Ikea Place. Under Tech 2018 delade Michael Valdsgaard med sig av fem tunga tekniktrender – och tre måsten för framgångsrik digitalisering.
Tävla i kuddkastning eller umgås med en panda. Ikea bjuder in kunderna i virtuella världar i sin nyöppnade butik. "För oss är detta en ny nivå".
Mobilen har förändrat detaljhandeln för alltid. Här är fem just nu pågående trender som ger kunden ökad bekvämlighet, mer tillgänglig service och en sömlös butiksupplevelse.
Sortimentet är utökat, samtidigt som ytan har minskats. Teknikföretaget Verizon har ett tydligt mål med sin framtidsbutik – att göra den mänsklig.
Ikea lanserar inom kort en helt ny Augmented Reality–applikation. AR och VR kommer nu att förändra spelplanen snabbt, menar Michaels Valdsgaard på Ikea Systems.
I helgen invigdes Audis första anläggning med Virtual Reality-försäljning. För varumärket var detta ytterligare ett steg i strategin att koppla samman de fysiska bilhallarna med onlinevärldens styrkor.
V-handel tilltalar verkligen konsumenter som är tidiga att testa nya företeelser. Åtta av tio vill gärna shoppa med en adderad dimension av virtuell verklighet. Det visar en färsk undersökning.
Livsmedelshandlarna gör det möjligt att under Almedalen uppleva olika typer av butiksbrott. Det är baserat på verkliga händelser, och man använder sig av VR-teknik.
Malmöbyrån Talkative har tillsammans med Skånemejerier tagit fram en VR-upplevelse. Tanken är att alla svenskar nu skall kunna besöka en mjölkgård för att se hur arbetet där går till.
Modevärlden tar till sig VR-tekniken. När Massimo Dutti lanserar en ny kollektionen är den enbart tillgänglig online, och butiken upplevs i Virtual Reality.
Lagom inför julhandeln intensifierar nu Best Buy sin satsning på Virtual Reality för konsumenter. Antalet butiker med livedemos av Oculus Rift ökas dramatiskt. "Vi ser stor tillväxtpotential", säger VD Hubert Joly.
Analyser i realtid i fysiska butiker, big data som gifter sig, nya världar med Virtual Reality och helt friktionsfria automatiska betalningar. Den tekniska utvecklingen inom detaljhandeln går fort nu, här är åtta tekniktrender du bör ha koll på.
Tjänster och produkter som värnar om konsumentens integritet, virtual reality och det genuina hantverkets återkomst. Här är elva trender som skapar den nya tidens detaljhandel.