Den klassiska blå boxen blir en kanal av många i varumärkets strategi. Framtidens retail handlar för Ikea om såväl nya mötesplatser som upplevelser.
”Ett viktigt steg på vår resa mot att möta kundernas behov när de besöker något av våra varuhus”.
Det finns gott om utrymme för förbättringar av kundupplevelsen. Det här är vägen framåt, enligt två nya undersökningar.
En ny studie visar att innehållsrika, personliga upplevelser aldrig varit viktigare. Läs mer om vad de som lyckas bäst har gemensamt.
Augmented reality som en del av shoppingupplevelsen. AR utgör grunden i ett nytt experiment på Ikeas varuhus.
En ny rapport sammanfattar kännetecknen för de mest mest framgångsrika inom kundupplevelser – så kallade CX Champions.
För att fira sitt 50-årsjubileum har Nike skapat en upplevelse kring varumärkets förflutna, nutid och framtid.
Amazon är en innovativ kraft inom den moderna detaljhandeln. Enligt VD Andy Jassy beror det på en mycket tydlig mission – och snabba ”tvåvägsdörrar”.
Tekniklösningar kan förbättra kundupplevelsen avsevärt, enligt en ny studie. De som kommit längst med dataanalys och AI är också de mest framgångsrika.
Kedjan har inlett ett samarbete gällande AI och Digital Twin-teknik. Ambitionen är att pånyttföda kundupplevelsen och öka effektiviteten i sina fysiska butiker.