Först ut på den nya paradgatan i den nya destinationen blir spanska modekedjan Zara. Området öppnar i september 2022.
Området genomgår en omfattande renovering och förändring. Här skapas 7 000 kvadratmeter uthyrningsbar yta för retail.
Livsstilskonceptet ”Verkstan The social life” är del av en ny satsning. Ambitionen är att bli Sveriges mest kreativa och inspirerande destination.
Nu växer en ny unik destination för retail och food & beverage fram i London – och även denna gång har de historiska byggnaderna en central roll i projektet.
Eventet 2022 & Beyond fokuserade på framtidens retail och köpcentrum. Bland talarna fanns Ikea, Cake, Portland Design och Chiquelle. Här är insikterna.
Traditionell retail är inte längre tillräckligt. Här är fyra viktiga hörnstenar i framtidens köpcentrum och destinationer.
Sergelgatan i centrala Stockholm genomgår just nu en förvandling. Ambitionen är att bli ett nytt centrum för upplevelser.
Samlar mode, accessoarer och exklusiv skönhet under samma tak i ”den ultimata destinationen”.
Besökarna möts av en 700 kvadratmeter stor destination – en smurfby fylld av upplevelser för familjer och barn.
”Det är urban destination som visar framtiden för ytor i innerstäder”. Beräknas öppna 2023.
Läget är spektakulärt, erbjudandet är handplockat. Time Out Market samlar det bästa från staden under ett och samma tak.
Planerar en ny destination i stadskärnan med Ikea som ett av dragplåstren.
Två upplevelsebaserade ankare utgör basen i destinationens uppdaterade utbud.
Det står klart efter att företaget förvärvat mark som ska utvecklas till företagets första Meeting Place i Indien.
Havsmatsupplevelse kombinerat med kultur, generösa öppettider och försäljning.
Med konst, events, retail och nyskapande teknik formas nu den nya tidens destination. Här är det en helt ny form av ankare som agerar publikmagnet.
Vill du se framtidens retail? Då ska du åka till Boston. Mixen av bostäder, shopping, kontor, kultur och restauranger gör det till en destination med stark dragningskraft.
Kedjan öppnar den 11 april sin hittills största butik. Nu har man släppt fler detaljer kring sitt erbjudande – det liknar allt mer en fullvärdig destination.
På den västra sidan av Manhattan i New York har en ny destination öppnat. I detta mixade projekt möts man av 100 000 kvadratmeter detaljhandelsyta på sju våningar samt ett spektakulärt konstverk. Detta är utan tvekan en av årets största händelser i köpcentrumvärlden. Se bilderna här!
Atrium Ljungberg rekryterar Junibackens förra VD Björn Edlund som ny affärsutvecklare.
Framtidens destination rymmer en inkubator för startups och är väl integrerat i det lokala samhället. Här arbetar hyresgäster och fastighetsägare tillsammans.
Julia Bendelin är Strateg för Region Gotland. Under Sweden Urban Arena uppmanade hon publiken att söka sina unika förutsättningar.
Den nya tidens köpcentrum växer nu fram. Ett av de äldsta slutna centrumen förvandlas nu till en destination med shopping, bostäder och restauranger. kronan på verket blir en tre våningar hög resort med hälsoinriktning.
E-handeln har kapat köpcentrumets dragplåster nummer ett – bekvämlighet. Nu måste man pånyttföda verksamheten och hitta nya erbjudanden. Här är de tyngsta ingredienserna i framtidens köpcentrum.